Opvallend initiatief gestart voor bevordering verkeersveiligheid

Persbericht van Press Release

Nieuwegein, 20 april 2011- Al meer dan 100 jaar zet bandenfabrikant Goodyear zich in voor verkeersveiligheid. Ter gelegenheid van de Road Saftey Tour 2011 is de Goodyear Blimp van 30 april tot en met 15 mei 2011 in Nederland. Het doel van de Road Saftey Tour is de verkeersveiligheid onder de aandacht te brengen en op verschillende fronten te bevorderen.

David de' Liguori Carino, Marketing Manager van Goodyear Nederland: "De Goodyear Blimp is sinds 1925 het icoon van Goodyear. De Blimp houdt vanuit de lucht als het ware een oogje in het zeil en staat daarmee symbool voor Goodyear's aandacht voor verkeersveiligheid."

Veiligheidsdriehoek
Om de verkeersveiligheid te bevorderen, vraagt Goodyear tijdens de Road Safety Tour 2011 aandacht voor: veilige banden, veilige wegen en veilig rijgedrag. David de' Liguori Carino: "Innovatieve en veilige banden ontwikkelen we zelf. Voor de andere twee punten hebben we gezocht naar partners, die zichtbaar bijdragen aan onze doelstelling. We zijn dan ook trots op de samenwerking met Verbeterdebuurt en Verkeersmaatje."

Veiligheid in de buurt
Verbeterdebuurt.nl is een online platform waarop burgers meldingen kunnen doen over verbeterpunten in hun buurt, o.a. met betrekking tot de verkeersveiligheid. De meldingen worden vervolgens door Verbeterdebuurt op innovatieve wijze bij gemeentelijke instanties onder de aandacht gebracht. Het is dan aan de gemeenten om naar een passende oplossing te zoeken. Wanneer een melding is opgelost, wordt deze op Verbeterdebuurt.nl zichtbaar. Tijdens de Road Safety Tour vragen Goodyear en Verbeterdebuurt aandacht voor het platform en wordt voor verschillende meldingen een passende oplossing gezocht.

Onbezorgd buitenspelen
Verkeersmaatje is een "waarschuwingsmannetje" dat op straat wordt geplaatst om automobilisten te attenderen op op straat spelende kinderen. Het Verkeersmaatje wordt ook door Veilig Verkeer Nederland aanbevolen. Om niet alleen volwassenen maar ook kinderen bewust te maken van verkeersveiligheid start tijdens de Road Safety Tour een kleurwedstrijd, met als hoofdprijs een rondvlucht in de Goodyear Blimp.

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl

*

Links:
http://www.goodyear.nl
Organisatie info:

Press Release

Wilt u meer wete n over Goodyear en de samenwerking met Verbeterdebuurt.nl en Verkeersmaatje of d e Road Safety Tour kijk dan op www.goodyearblimp.nl of neem contact op met Ed v an Proosdij, PR Manager Goodyear Dunlop Tires Nederland: tel (030) 60 15 91