Gemeente Boxmeer
Omgevingsvergunning
Omgevingsvergunningen week 16
Vergadering Welstandscommissie
De welstandscommissie adviseert de gemeente over het uiterlijk van
gebouwen en bouwwerken. Zij doet dit op basis van de gemeentelijke
welstandsnota.
De bouwplannen worden beoordeeld tijdens de wekelijkse vergaderingen
van deze commissie, elke week op de donderdagochtend.
In de even weken vinden de vergaderingen plaats in het gemeentehuis,
Raadhuisplein 1 in Boxmeer. In de oneven weken in het gemeentehuis
Cuijk.
De eerstvolgende welstandsvergadering is op donderdag 21 april 2011.
De agenda voor de betreffende vergadering is vanaf woensdagmiddag 14.00
uur voor iedereen in te zien bij de publieksbalie in het gemeentehuis.
Omgevingsvergunning aangevraagd
In de afgelopen week/weken zijn de volgende reguliere aanvragen om
omgevingsvergunning ingediend:
o Verwijderen delen asbesthoudende dak- en gevelbekleding en aanbrengen
nieuwe dak- en gevelbekleding, St.Anthonisweg 2, 2a en 2b, Boxmeer (1
april 2011);
o Verwijderen dak woonhuis, Venrayseweg 26, Overloon (6 april 2011);
o Plaatsen lichtmastreclame, Spoorstraat ong., Boxmeer (1 april 2011);
o Oprichten schuur, slopen oude schuur, verleggen inrit, Laag Werveld
2, Beugen (4 april 2011);
o Verwijderen van asbest, Hoekstraat 7, Rijkevoort (5 april 2011);
o Plaatsen dakkapel, Arnoud van Gelrestraat 11, Vierlingsbeek (4 april
2011);
o Slopen stal, Monseigneur Geurtsstraat 78, Maashees (5 april 2011);
o Plaatsen dakkapel, Adriaen Brouwerstraat 47, Boxmeer (31 mrt 2011);
o Plaatsen van een rookgas-reinigingsinstallatie en een kalksplitresidu
silo, Kruispunt 26, Oeffelt (7 april 2011);
o Het slopen van een bouwwerk, Steenstraat 12, Boxmeer (8 april 2011);
o Het slopen van een bouwwerk, Steenstraat 10, Boxmeer (8 april 2011);
o Het slopen van een bouwwerk, Steenstraat 6, Boxmeer (8 april 2011);
o Het slopen van een woonhuis met garage, Burg. Verkuijlstraat 61,
Boxmeer (8 april 2011);
o Het slopen van een loods, Burg. Verkuijlstraat 63, Boxmeer (8 april
2011);
o Het slopen van een gebouw, Torenstraat 41, Sambeek (8 april 2011);
o Realiseren 2 parkeerplaatsen/ uitritten, Julie Postelsingel 30,
Boxmeer
(10 april 2011).
Bovenstaande aanvragen hebben betrekking op aanvragen om
omgevingsvergunning waarop de reguliere procedure van toepassing is.
Voor reguliere aanvragen is de beslistermijn 8 weken of 14 weken als de
beslistermijn is verlengd.
U kunt als derde- belanghebbenden geen bezwaar maken tegen ingediende
aanvragen en (eventuele) verlengingsbesluiten. Dat kan pas nadat er op
de aanvragen is beslist.
Omgevingsvergunning verleend
Afgelopen week zijn onderstaande omgevingsvergunningen verleend. Deze
vergunningen zijn verzonden op 14 april 2011.
o Bouwen woonhuis, Koningsspil 2, Rijkevoort;
o Verwijderen asbesthoudende platen, Boxmeerseweg 32, Beugen;
o Wijzigen serre van horecagelegenheid, Steenstraat 156, Boxmeer;
o Verwijderen asbesthoudend dak, Venrayseweg 26, Overloon.
Deze vergunningen zijn verzonden op 18 april 2011.
o Realiseren gemeenschapshuis, shopcourt en 6 appartementen,
Dorpsstraat/Kerkplein, Beugen.
Omgevingsvergunning ingetrokken
Afgelopen week is onderstaande omgevingsvergunning ingetrokken.
o Het inrichten van een ecologische verbindingszone, De Oploosche
Molenbeek, St. Anthonis/Boxmeer.
Zij die menen door de verlening of intrekking van één of meer van deze
omgevingsvergunningen rechtstreeks in hun belang te zijn getroffen,
kunnen op grond van artikel 7:1 van de Algemene wet bestuursrecht bij
burgemeester en wethouders van Boxmeer daartegen bezwaar maken binnen
zes weken met ingang van de dag na bekendmaking (verzenddatum). Het
bezwaarschrift moet worden ondertekend en bevat tenminste naam en adres
van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van het besluit
waartegen het bezwaar zich richt en de gronden van het bezwaar. Het
bezwaarschrift dient te worden gericht aan het college van burgemeester
en wethouders Postbus 450, 5830 AL Boxmeer.
Het indienen van een bezwaarschrift schorst de werking van het besluit
niet.
Daartoe dient op grond van artikel 8:81 van de Algemene wet
bestuursrecht, indien- gelet op de betrokken belangen- onverwijlde
spoed dit eist, gelijktijdig met of na het maken van bezwaar een
voorlopige voorziening gevraagd te worden bij de voorzieningenrechter
van de Rechtbank, sector bestuursrecht, Postbus 90.125, 5200 MA `s
Hertogenbosch.
De vergunningen t.b.v. slopen treden in werking daags na afloop van de
bezwarentermijn, (dat is zes weken na verzending van de vergunning);
wanneer gedurende de bezwaartermijn een bezwaarschrift wordt ingediend
en een verzoek tot voorlopige voorziening is gedaan, wordt de
vergunning niet van kracht en mag niet tot de werkzaamheden worden
overgegaan voordat op het ingediend verzoek om voorlopige voorziening
is beslist.
KENNISGEVING ontwerpbesluit Wabo
Uitgebreide voorbereidingsprocedures:
Burgemeester en wethouders van Boxmeer maken bekend dat zij op basis
van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo) voornemens zijn
vergunning te verlenen voor:
o het in gebruik nemen of gebruiken van een bouwwerk met het oog op de
brandveiligheid voor Kinderopvang De Boerderij aan de Krolhoek 2A te
Oeffelt.
o het in gebruik nemen of gebruiken van een bouwwerk met het oog op de
brandveiligheid voor Spring Kinderopvang aan de Grotestraat 95A te
Sambeek.
o het in gebruik nemen of gebruiken van een bouwwerk met het oog op de
brandveiligheid voor Zorgboerderij De Hultenhoek aan de Hultenhoek 14
te Groeningen.
Op de drie bovengenoemde aanvragen is de procedure als omschreven in
paragraaf 3.3 van de Wabo van toepassing. De aanvragen, de
ontwerpbesluiten en de bijbehorende stukken liggen met ingang van 20
april 2011 gedurende zes weken ter inzage bij de publieksbalie in het
gemeentehuis.
Gedurende deze termijn kan eenieder een zienswijze met betrekking tot
voornoemde ontwerpbesluiten schriftelijk en/of mondeling naar voren
brengen bij het college van burgemeester en wethouders, Postbus 450,
5830 AL Boxmeer.
Voor het indienen van mondelinge zienswijzen kunt u binnen voormelde
termijn een afspraak maken met de afdeling Vergunningen, bereikbaar op
(0485) 585 911. Informatie over de behandelend ambtenaar treft u aan
bij de stukken die ter inzage liggen.
Wat doet de gemeente met uw reactie?
Na afloop van de termijn wordt een besluit genomen. Uw zienswijze en
een eventuele reactie hierop van de aanvrager, wordt hierbij betrokken.
Als indiener van een zienswijze wordt u op de hoogte gebracht van het
besluit.