Rijksoverheid
Afrekenen per seconde blijft mogelijk
Nieuwsbericht | 18-04-2011
Consumenten kunnen bij de grootste mobiele telefoonaanbieders KPN,
Vodafone en T-mobile per seconde blijven afrekenen. Dat schrijft
minister Verhagen van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie (EL&I)
maandag 18 april 2011 in een brief aan de Tweede Kamer.
KPN en Vodafone wilden een overstap maken naar afrekenen per minuut.
Veel consumenten rekenen liever af per seconde. Afrekenen per minuut
kan voor sommige abonnementen voordeliger zijn, maar de meeste
gebruikers zijn juist duurder uit.
Minister Verhagen vroeg de aanbieders consumenten genoeg keuze te laten
en om hen beter informeren over de voorwaarden. "Ik ben blij dat de
consument per seconde kan blijven afrekenen, en ik zal er scherp op
toezien dat dit ook in de toekomst zo blijft."
Mochten de mobiele telefoonaanbieders hun abonnementen toch weer
veranderen, kan de minister alsnog ingrijpen. OPTA, de toezichthouder
op de telecommarkt, treedt op tegen aanbieders die consumenten niet
duidelijk informeren over voorwaarden en tarieven van mobiele
abonnementen.
Documenten en publicaties
Afrekenmethode mobiele telefonie
Met deze brief informeert de minister van EL&I de Tweede Kamer over de
stand van zaken met betrekking tot de afrekenmethode ...
Kamerstuk | 18-04-2011 | EL&I