De Twenga innovatie in dienst van social shopping:

Twenga innoveert in social shopping door nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen

AMSTERDAM--(BUSINESS WIRE)-- 20110418 --

Twenga, de meest complete shopping zoekmachine van het web lanceert een zeer belangrijke innovatie in social shopping. In een klik kunnen internetgebruikers voortaan de mening van al hun vrienden en hun Facebook/Twitter gemeenschap vragen over alle 350 miljoen vermelde producten op Twenga.

Met meer dan 600 miljoen actieve leden op Facebook wereldwijd trekken de netwerksites een kolossaal publiek aan. Gemiddeld raadpleegt iedere internetgebruiker ze 4 uur en 8 minuten1 per maand en verzamelt er 130 vrienden2: voor de internetverkopers zijn de sociale netwerken onvermijdelijke key-succes factoren geworden.

In een context waarin het internet winkelen in een snelle groei zit en waar de betrouwbaarheid van de meningen van onbekende internetgebruikers steeds meer in twijfel wordt getrokken, worden adviezen voortvloeiend uit een vriendennetwerk belangrijk. Volgens een onderzoek uitgevoerd door Internet Retailer is 67% van de consumenten eerder bereid geld uit te geven op internet na aanbevelingen te hebben gelezen van leden uit hun cybernetwerk.

Door middel van innovatieve functionaliteiten geeft Twenga een nieuwe dimensie aan social shopping: de kracht van sociale netwerken is nu gecombineerd met de grootste keuze van het internet.

«Deze innovatie staat Twenga toe nog meer waarde te verstrekken aan online kopers: ze vinden bij Twenga de grootste keuze in producten en webwinkels, en thans de beste adviezen om de juiste keuze te maken», legt Bastien Duclaux uit, president-directeur en medeoprichter van Twenga.

« Tegenwoordig is het beste advies dat van een vriend» voegt Gaël de Talhouët toe, vicepresident marketing bij Twenga.

De gebruikers van Twenga kunnen voortaan direct een beroep doen op het advies van al hun vrienden over alle 350 miljoen producten en in ruimer betekenis, over de 160 000 online webwinkels vermeld op Twenga.

De vrijgestelde vraag door de gebruiker zelf of voorgesteld door Twenga, de foto, de beschrijving en de prijs van het product zijn in een klik onmiddellijk gepubliceerd op het sociale netwerk naar keuze of per e-mail verstuurd.

Ontdek de social shopping tool op www.twenga.nl.

Over Twenga

Twenga, de online shopping zoekmachine van de nieuwe generatie, maakt het voor miljoenen internetgebruikers over de gehele wereld mogelijk om te vinden wat ze willen voor de beste prijs in de webwinkel van hun keuze. Dankzij haar unieke technologie verzamelt Twenga automatisch productaanbiedingen op de sites van webwinkels – om zodoende zoekopdrachten en vergelijkingen te vereenvoudigen.

Twenga is een bedrijf dat opgericht is in 2006 door Bastien Duclaux en Cédric Anès en gevestigd is in Parijs (Frankrijk). Haar 15 sites in Frankijk, Groot-Brittannië, Spanje, Italië, Duitsland, Nederland, Polen, Brazilië, Rusland, de Verenigde Staten, Australië, China en Japan onder andere representeren op dit moment 350 miljoen productaanbiedingen onder meer dan 160.000 webwinkels. De Twenga websites hebben 45 miljoen bezoekers ontvangen in november 2010.

Meer informatie op www.twenga.nl

1 Fuente : Estudio Médiamétrie / Net Ratings, 2010

2 Fuente : Facebook, 2010

CONTACT:
Perscontact
Jérémy BELLAIS
+33 (0)1 58 65 00 70

jbellais@hdlcom.com