Quaker Cruesli en WFP samen voor voedzame schoolmaaltijden in Benin

Persbericht van Quaker Cruesli

Utrecht, 7 april 2011 - Vanaf 17 april kunnen Nederlanders door het eten van Quaker Cruesli granenontbijt een bijdrage leveren aan het schoolmaaltijdenprogramma van het World Food Programme (WFP). Quaker Cruesli, een merk van PepsiCo Nederland, gaat zich samen met het WFP inzetten voor 1 miljoen voedzame schoolmaaltijden voor kinderen in Benin (Afrika). PepsiCo Nederland kondigde afgelopen week de samenwerking met het WFP schoolmaaltijdenprogramma aan dat wordt ingevuld door Quaker Cruesli. Het actuele aantal schoolmaaltijden zal online te volgen zijn via de schoolmaaltijdenteller op www.quakercruesli.nl.

Quaker Cruesli weet als geen ander dat een goed ontbijt en goede voeding essentiële energie en voedingsstoffen leveren. Daarom verbindt Quaker Cruesli zich specifiek aan het WFP schoolmaaltijdenprogramma in Benin. Vanaf 17 april tot 31 december 2011 krijgen alle Quaker Cruesli varianten een speciale WFP verpakking. Door het eten van Quaker Cruesli hier, helpen Nederlanders mee aan voedzame schoolmaaltijden daar. De actiewebsite zal naast de schoolmaaltijdenteller bovendien een speciale link naar de WFP website hebben, zodat mensen ook rechtstreeks aan het WFP kunnen doneren. Quaker Cruesli doneert voor elke verkochte verpakking 1% van de omzet aan het schoolmaaltijdenprogramma van het WFP, om zo de doelstelling van 1 miljoen schoolmaaltijden te behalen.

Tjalke Bredenoord, brandmanager Quaker Cruesli: "Gedurende de samenwerking zullen we ook zelf gaan kijken waar de donatie precies terecht komt, door een bezoek te brengen aan een aantal scholen en het lokale WFP kantoor in Benin." Via de social media kanalen Hyves (http://quakercruesli.hyves.nl/), Facebook
(http://www.facebook.com/quakercruesli) en Twitter (http://twitter.com/QuakerCruesli) zullen er rechtstreekse ervaringen vanuit Quaker Cruesli gedeeld worden en kunnen consumenten op verschillende manieren ook zelf aandacht generen voor het schoolmaaltijdenprogramma. Op de actiewebsite zal bovendien te zien zijn wat de ervaringen in Benin waren en zullen er foto's en filmpjes geplaatst worden. "Op die manier willen we de consument nog meer betrekken bij onze campagne" zegt Bredenoord.

In mei zal Quaker Cruesli bovendien met een speciale commercial komen om het schoolmaaltijdenprogramma van het WFP nog verder onder de aandacht te brengen. Dit alles heeft als doel om samen met Nederlandse consumenten en retailpartners in 2011 minimaal 1 miljoen maaltijden bij te dragen aan het schoolmaaltijdenprogramma van het WFP.

Voedzame maaltijd is investering in de toekomst "Kinderen voorzien van een voedzame maaltijd is een krachtige investering in de volgende generaties", zegt Nancy Roman, WFP's Directeur Communicatie, Beleid en Particuliere Partnerschappen. "Met dank aan de ondersteuning van Quaker Cruesli worden kinderen in Benin in staat gesteld zich te concentreren

op hun schoolwerk in plaats van zich zorgen te maken over waar of wanneer zij een volgende maaltijd kunnen eten."

Het World Food Programme stimuleert ouders hun kinderen naar school te laten gaan door maaltijden uit te delen op school. In Benin worden ongeveer 364 lagere scholen van maaltijden voorzien. Hiermee worden ruim 117.000 kinderen geholpen.

Einde bericht

Over Quaker Cruesli
Quaker Cruesli is met haar producten een bekend merk binnen de ontbijtgranenmarkt. In 1982 opende de fabriek in Rotterdam haar deuren. Hier worden nog steeds alle producten van Quaker Cruesli met veel liefde geproduceerd. Sinds 2001 maakt Quaker Cruesli onderdeel uit van PepsiCo Nederland. Quaker Cruesli vindt het belangrijk om de dag te starten met een goed ontbijt. Het brengt de stofwisseling op gang en levert energie en voedingsstoffen voor een nieuwe dag. Per portie bevatten de verschillende volkoren granen maar liefst 10% van de dagelijkse voedingsrichtlijn voor vezels.
Alle producten van Quaker Cruesli bestaan uit een zorgvuldige selectie van verschillende volkoren granen die in de oven knapperig en goudbruin worden gebakken. De olie die hiervoor gebruikt wordt is onlangs vervangen door zonnebloemolie. Hierdoor bevat Quaker Cruesli ten minste 30% minder verzadigd vet dan andere krokante muesli's, met behoud van de overheerlijke krokante smaak.
De naam Cruesli is een geregistreerde merknaam van Quaker. Veel mensen gebruiken Cruesli als aanduiding voor alles wat krokante muesli is, maar dat klopt niet. Cruesli is geen categorie; Cruesli is het bekende merk voor de lekkere krokante muesli producten van Quaker. Voor meer informatie: www.quakercruesli.nl

Over PepsiCo
Met bekende sterke merken als Pepsi, 7-up, Tropicana, Quaker Cruesli, Lay's, Doritos, Duyvis en Smiths staat PepsiCo in Nederland in de Top 7 van voedingsmiddelenbedrijven. In Nederland zijn er voor PepsiCo 850 mensen werkzaam. Zij werken op vier vestigingen, waaronder drie fabrieken.
PepsiCo Nederland is onderdeel van de PepsiCo Groep (PEP, NYSE) die wereldwijd de meeste merken in voeding en dranken heeft. De divisies Frito-Lay, Quaker, Pepsi-Cola, Tropicana en Gatorade bieden honderden smakelijke producten waar consumenten in meer dan tweehonderd landen dagelijks van genieten. PepsiCo heeft een jaaromzet van ongeveer 60 miljard dollar. Wereldwijd worden werknemers van PepsiCo verbonden door een gezamenlijke visie op duurzame groei: Performance with Purpose.

PepsiCo wil consumenten een breed aanbod van smaakvolle producten bieden. Daarnaast wil het bedrijf de natuurlijke rijkdommen beschermen. Voor het personeel geeft PepsiCo prioriteit aan diversiteit en een werkomgeving waarin mensen zich gerespecteerd en gestimuleerd voelen. PepsiCo wil met Performance with Purpose een balans vinden tussen zakelijk succes en maatschappelijke verantwoordelijkheid. Voor meer informatie: www.pepsico.com

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl

*

Links:
http://www.quakercruesli.nl
Bijlage:
* quaker cruesli wfp verpakkingppt




Razende Robot Reporter