Quaker Cruesli en WFP samen voor voedzame schoolmaaltijden in Benin
Persbericht van Quaker Cruesli
Utrecht, 7 april 2011 - Vanaf 17 april kunnen Nederlanders door het
eten van Quaker Cruesli granenontbijt een bijdrage leveren aan het
schoolmaaltijdenprogramma van het World Food Programme (WFP). Quaker
Cruesli, een merk van PepsiCo Nederland, gaat zich samen met het WFP
inzetten voor 1 miljoen voedzame schoolmaaltijden voor kinderen in
Benin (Afrika). PepsiCo Nederland kondigde afgelopen week de
samenwerking met het WFP schoolmaaltijdenprogramma aan dat wordt
ingevuld door Quaker Cruesli. Het actuele aantal schoolmaaltijden zal
online te volgen zijn via de schoolmaaltijdenteller op
www.quakercruesli.nl.
Quaker Cruesli weet als geen ander dat een goed ontbijt en goede
voeding essentiële energie en voedingsstoffen leveren. Daarom verbindt
Quaker Cruesli zich specifiek aan het WFP schoolmaaltijdenprogramma in
Benin. Vanaf 17 april tot 31 december 2011 krijgen alle Quaker Cruesli
varianten een speciale WFP verpakking. Door het eten van Quaker Cruesli
hier, helpen Nederlanders mee aan voedzame schoolmaaltijden daar. De
actiewebsite zal naast de schoolmaaltijdenteller bovendien een speciale
link naar de WFP website hebben, zodat mensen ook rechtstreeks aan het
WFP kunnen doneren. Quaker Cruesli doneert voor elke verkochte
verpakking 1% van de omzet aan het schoolmaaltijdenprogramma van het
WFP, om zo de doelstelling van 1 miljoen schoolmaaltijden te behalen.
Tjalke Bredenoord, brandmanager Quaker Cruesli: "Gedurende de
samenwerking zullen we ook zelf gaan kijken waar de donatie precies
terecht komt, door een bezoek te brengen aan een aantal scholen en het
lokale WFP kantoor in Benin." Via de social media kanalen Hyves
(http://quakercruesli.hyves.nl/), Facebook
(http://www.facebook.com/quakercruesli) en Twitter
(http://twitter.com/QuakerCruesli) zullen er rechtstreekse ervaringen
vanuit Quaker Cruesli gedeeld worden en kunnen consumenten op
verschillende manieren ook zelf aandacht generen voor het
schoolmaaltijdenprogramma. Op de actiewebsite zal bovendien te zien
zijn wat de ervaringen in Benin waren en zullen er foto's en filmpjes
geplaatst worden. "Op die manier willen we de consument nog meer
betrekken bij onze campagne" zegt Bredenoord.
In mei zal Quaker Cruesli bovendien met een speciale commercial komen
om het schoolmaaltijdenprogramma van het WFP nog verder onder de
aandacht te brengen. Dit alles heeft als doel om samen met Nederlandse
consumenten en retailpartners in 2011 minimaal 1 miljoen maaltijden bij
te dragen aan het schoolmaaltijdenprogramma van het WFP.
Voedzame maaltijd is investering in de toekomst
"Kinderen voorzien van een voedzame maaltijd is een krachtige
investering in de volgende generaties", zegt Nancy Roman, WFP's
Directeur Communicatie, Beleid en Particuliere Partnerschappen. "Met
dank aan de ondersteuning van Quaker Cruesli worden kinderen in Benin
in staat gesteld zich te concentreren
op hun schoolwerk in plaats van zich zorgen te maken over waar of
wanneer zij een volgende maaltijd kunnen eten."
Het World Food Programme stimuleert ouders hun kinderen naar school te
laten gaan door maaltijden uit te delen op school. In Benin worden
ongeveer 364 lagere scholen van maaltijden voorzien. Hiermee worden
ruim 117.000 kinderen geholpen.
Einde bericht
Over Quaker Cruesli
Quaker Cruesli is met haar producten een bekend merk binnen de
ontbijtgranenmarkt. In 1982 opende de fabriek in Rotterdam haar deuren.
Hier worden nog steeds alle producten van Quaker Cruesli met veel
liefde geproduceerd. Sinds 2001 maakt Quaker Cruesli onderdeel uit van
PepsiCo Nederland. Quaker Cruesli vindt het belangrijk om de dag te
starten met een goed ontbijt. Het brengt de stofwisseling op gang en
levert energie en voedingsstoffen voor een nieuwe dag. Per portie
bevatten de verschillende volkoren granen maar liefst 10% van de
dagelijkse voedingsrichtlijn voor vezels.
Alle producten van Quaker Cruesli bestaan uit een zorgvuldige selectie
van verschillende volkoren granen die in de oven knapperig en goudbruin
worden gebakken. De olie die hiervoor gebruikt wordt is onlangs
vervangen door zonnebloemolie. Hierdoor bevat Quaker Cruesli ten minste
30% minder verzadigd vet dan andere krokante muesli's, met behoud van
de overheerlijke krokante smaak.
De naam Cruesli is een geregistreerde merknaam van Quaker. Veel mensen
gebruiken Cruesli als aanduiding voor alles wat krokante muesli is,
maar dat klopt niet. Cruesli is geen categorie; Cruesli is het bekende
merk voor de lekkere krokante muesli producten van Quaker. Voor meer
informatie: www.quakercruesli.nl
Over PepsiCo
Met bekende sterke merken als Pepsi, 7-up, Tropicana, Quaker Cruesli,
Lay's, Doritos, Duyvis en Smiths staat PepsiCo in Nederland in de Top 7
van voedingsmiddelenbedrijven. In Nederland zijn er voor PepsiCo 850
mensen werkzaam. Zij werken op vier vestigingen, waaronder drie
fabrieken.
PepsiCo Nederland is onderdeel van de PepsiCo Groep (PEP, NYSE) die
wereldwijd de meeste merken in voeding en dranken heeft. De divisies
Frito-Lay, Quaker, Pepsi-Cola, Tropicana en Gatorade bieden honderden
smakelijke producten waar consumenten in meer dan tweehonderd landen
dagelijks van genieten. PepsiCo heeft een jaaromzet van ongeveer 60
miljard dollar. Wereldwijd worden werknemers van PepsiCo verbonden door
een gezamenlijke visie op duurzame groei: Performance with Purpose.
PepsiCo wil consumenten een breed aanbod van smaakvolle producten
bieden. Daarnaast wil het bedrijf de natuurlijke rijkdommen beschermen.
Voor het personeel geeft PepsiCo prioriteit aan diversiteit en een
werkomgeving waarin mensen zich gerespecteerd en gestimuleerd voelen.
PepsiCo wil met Performance with Purpose een balans vinden tussen
zakelijk succes en maatschappelijke verantwoordelijkheid. Voor meer
informatie: www.pepsico.com
Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl
*
Links:
http://www.quakercruesli.nl
Bijlage:
* quaker cruesli wfp verpakkingppt
Razende Robot Reporter