Ingezonden persbericht


Persbericht

Helft van de vrouwen zet haar spullen eerst op Markplaats Libelle Nieuwscafé over het Nieuwe Winkelen

Hoofddorp, 14 april 2011 - Voor iets weg te doen of te geven, zet de helft van de Nederlandse vrouwen haar spullen op Marktplaats.nl. Dat blijkt uit een enquête over Het Nieuwe Winkelen van de Libelle Nieuwscafé Krant.

Deze week komt de nieuwste editie van de krant uit met als thema Het Nieuwe Winkelen: alle trends op het gebied van webshoppen, ècht winkelen en het gewone boodschappen doen.

Winkelen als tijdverdrijf
Uit het onderzoek blijkt dat vrouwen niet alleen hun eigen spullen op Marktplaats zetten, maar dat een derde voordat ze iets nieuw aanschaft, eerst daar kijkt. Meer dan de helft koopt graag via internet, maar slechts 10% doet dit liever dan dat ze in de winkel iets koopt. Winkelen als tijdverdrijf blijft favoriet bij de Nederlandse vrouw. Maar liefst 75% ziet dat als een dagje uit. Volgens trendstrateeg Caroline van Beekhoof combineren veel mensen online en ècht winkelen. Mensen willen in de winkel iets zien en voelen. En gaan vervolgens naar huis om op internet de beste deal te scoren. Ongeveer de helft van de vrouwen zegt dan ook eerst op prijsvergelijkingssites te kijken en naar meningen van anderen te zoeken alvorens iets te kopen.

Job Cohen
Verder interviews met o.a. Floortje Dessing, Quirijn Bolle van de biologische supermarktketen Marqt en Simone van Trojen van LaDress. Gastcolumnist Job Cohen biecht op dat hij een hekel heeft aan winkelen. Maar een stad zonder winkels, daar zou hij niet in willen wonen. Job Cohen is te gast op het volgende Libelle Nieuwscafé Live in café Dudok in Den Haag op maandag 2 mei.

Over Libelle Nieuwscafé Krant
De Libelle Nieuwscafé Krant ligt op 15 april in de winkel, bij Libelle. Alle informatie, aanmeldingen voor het event, filmpjes, blogs en links naar Twitter en Facebook zijn te vinden op www.libellenieuwscafe.nl Sanoma Media Netherlands
Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, custom media magazines, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma Media bereikt met al haar media circa 90% van de Nederlandse bevolking (13+) en 80% van alle internetters (13+) in Nederland. Lezers en bezoekers waarmee Sanoma Media generaties lang een (h)echt contact heeft opgebouwd.

Het portfolio van Sanoma bestaat uit meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl en Startpagina.nl.

Sanoma Media is een grensverleggend mediahuis, dat met haar expertise, creativiteit en aansprekende content adverteerders de juiste context biedt om hun doelstelling te realiseren. Meer informatie over Sanoma Media Netherlands vind je op www.sanomamedia.nl

Sanoma Media Netherlands B.V. maakt deel uit van Sanoma Media B.V., een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomamediaNL