Sanoma Uitgevers
PlusProposities
Vier Prachtige PlusProposities
---
15.04.11
Smullen was het weer op de Sanoma Media Parade. Smullen van de
prachtigste PlusProposities in print. Erik Hannema, productmanager PPP,
showde een serie treffende voorbeelden en mocht voor het derde
achtereenvolgende jaar de Prix PPP uitreiken. Voor de meest geslaagde
PlusPropositie. Wie waren genomineerd? Met wat? En wie werd de winnaar?
Unilever: nieuwe geurvariant
Unilever was genomineerd met een splitcoveradvertentie in Libelle voor
Robijn Stralend Wit. Mét geur.
Erik Hannema: Sommige PPPs lijken eenvoudig, omdat je ze wel vaker in
onze bladen ziet. Maar het aanbrengen van geur op een splitcover was
ook voor Sanoma Media en de drukker een nieuwe variant die eerst goed
getest moest worden. We zijn altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden
en deze splitcoverpropositie met geur was een extra opvallende manier
om de doelstelling van de adverteerder te verwezenlijken.
Samsung: gewaagde 3D actie
Een handmatig opgeplakte 3D cover op Playboy. Daarmee sleepte Samsung
een verdiende nominatie in de wacht.
Erik Hannema: 3D was in 2010 al enorm in opkomst en Samsung was de
eerste adverteerder in Nederland die deze 3D ervaring bij de consument
thuis wilde brengen met hun 3D HD LED TV. De samenwerking met Playboy
was een erg gewaagde actie. De eerste aandacht ging naar een BNer en
Samsung had zelf geen vermelding op de cover. Maar na het openen van de
eerste pagina kwam de lezer direct op de advertentiespread van Samsungs
3D TV en zo was de link snel gelegd. Een complete 3D cover was nog
nooit gedaan in Nederland. Verrassend en vernieuwend en daarom terecht
genomineerd.
Ikea: unieke mix & match
Ikea had een heel bijzondere cover in samenwerking met vtwonen. Met een
unieke perforatie.
Erik Hannema: Dit is zon actie die je tegenkomt in het buitenland en
waarvan je direct zegt: dit kunnen en moeten wij ook met een
Nederlandse adverteerder doen. Het principe van een perforatie in een
tijdschrift is niet nieuw, maar om hem zo uit te voeren dat je middels
twee perforatielijnen zevenentwintig verschillende combinaties kunt
mixen en matchen is uniek. Het sloot naadloos aan bij de campagne van
Ikea om al hun verschillende stijlen op een originele manier onder de
aandacht te brengen. Een prachtige samenwerking met Sanomas grootste
woontitel vtwonen.
Beiersdorf: winnaar van de Prix PPP 2010!
Een originele, effectieve - en plastic! - insert voor Hansaplast
Invisible in Cosmopolitan en Beau Monde. Daarmee is Beiersdorf winnaar
geworden van de Prix PPP 2010.
Erik Hannema: Een subliem voorbeeld van hoe je een low involvement
product relevant en impactvol kunt communiceren. Hier is optimaal
gebruik gemaakt van de kracht van de PPP. De eerste, transparante
pagina van de insert is alleen voorzien van de contouren van de
pleister en de unieke eigenschappen. En de onderliggende
advertentiepagina sluit daar perfect op aan. Het RRO naar aanleiding
van deze campagne leverde enkel positieve reacties op, waarbij de
respondenten aangaven dat de doorzichtige pagina het karakter van de
pleister absoluut benadrukte. Een terechte winnaar dus. Ook omdat
hiermee wordt aangetoond dat je zonder enorm budget een low involvement
product prima in print onder de aandacht kunt brengen. Dankzij een
goede samenwerking tussen mediabureau Carat, adverteerder Hansaplast en
exploitant Sanoma Media.
Meer info
Meer weten over de mogelijkheden van plusproposities? Bekijk hier
enkele voorbeelden.
Of volgend jaar ook tot de genomineerden behoren?
Neem dan contact op met Erik Hannema, Productmanager Plusproposities
e-mail: erik.hannema@sanomamedia.nl
Tel: 023 556 58 07
Mob: 06 11 424 356