Ingezonden persbericht


Nieuwsflits
Zomerenquête Styletoday.nl

Vrouwen vinden nieuwe kleren belangrijker dan slank figuur

Amsterdam, 14 april 2011 - Met de zomer in aantocht willen vrouwen massaal een nieuwe garderobe. Nieuwe kleren vinden ze belangrijker dan een slanke lijn (20%) en gladden benen (7%). Dat blijkt uit een enquête van modewebsite Styletoday.nl onder ruim 440 vrouwen.

Qua modetrends deze zomer zien vrouwen vooral de bloemenprints zitten (37%), gevolgd door de marine trend (19%) en de ballerina trend (18%). De trend die vrouwen het minst zien zitten is de colour blocking trend, mode met felle kleurencombinaties. (42%).

Must-have
Ook schaffen veel vrouwen deze zomer een maxi-jurk aan (28%). Qua schoeisel scoort een opengewerkt sandaaltje het hoogst (45%), maar ook de plateauzool en Spaanse espadrilles worden als een zomer must-have gezien. De moccasin trend slaat men het liefst over.

Stijlicoon
Olivia Palermo is door de Styletoday bezoekers anoniem verkozen tot hét stijlicoon voor zomer 2011; 35% van de bezoekers ziet in haar het ultieme stijlicoon van dit moment. Actrice Nathalie Portman staat op de tweede plaats en Emma Watson en Alexa Chung delen plek 3 in de lijst van de meest stijlvolle celebrities voor zomer 2011.

Drang om te shoppen
Lentekriebels zorgen zeker voor shop-zin, zegt 82% van de ondervraagde vrouwen. Een nieuwe coupe staat op nummer 2 (7%). Slechts vijf procent van de ondervraagde vrouwen voelt zich door het lentezonnetje genoodzaakt vaker naar de sportschool te gaan.

Zomerstress
Vrouwen kennen ook zomerstress, blijkt uit de Styletoday enquête. Zo geeft 35% van de vrouwen aan zenuwachtig te zijn voor het bikiniseizoen. Ook het showen van 'benen als witte melkflessen' is reden om te stressen voor de zomer, vindt 27%.

Kijk voor een overzicht van alle modetrends op Styletoday.nl: http://www.styletoday.nl/fashion/trends

Sanoma Media Netherlands
Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, custom media magazines, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma Media bereikt met al haar media circa 90% van de Nederlandse bevolking (13+) en 80% van alle internetters (13+) in Nederland. Lezers en bezoekers waarmee Sanoma Media generaties lang een (h)echt contact heeft opgebouwd.

Het portfolio van Sanoma bestaat uit meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl en Startpagina.nl.

Sanoma Media is een grensverleggend mediahuis, dat met haar expertise, creativiteit en aansprekende content adverteerders de juiste context biedt om hun doelstelling te realiseren. Meer informatie over Sanoma Media Netherlands vind je op www.sanomamedia.nl

Sanoma Media Netherlands B.V. maakt deel uit van Sanoma Media B.V., een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomamediaNL


Noot voor redacties

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (