Ingezonden persbericht



---



PERSBERICHT Haarlem 8 september 2010

`Gewoon Speciaal ICT' de ict conferentie voor het speciaal onderwijs!

In navolging van de succesvolle Closing the Gap-conferentie in Amerika heeft nu ook Nederland haar eigen conferentie: `Gewoon Speciaal ICT'. Een speciale conferentie waar professionals uit het onderwijs kunnen leren van experts uit het veld en zien wat de laatste ontwikkelingen zijn op het gebied van ict en passend onderwijs. De Gewoon Speciaal ICT conferentie is een initiatief van Kennisnet , ICT&E en Vives en zal worden gehouden op woensdag 13 april tijdens de IPON 2011 in de Jaarbeurs te Utrecht. De conferentie past in de omslag naar passend onderwijs waarbij de leerlingen met een beperking meer op reguliere scholen terecht zullen komen. De expertise, die nu bij de ambulante begeleiding zit, moet anders worden georganiseerd. Het doel van deze conferentie is om bestaande expertise uit het regulier en speciaal onderwijs te ontsluiten en te delen. Hands-on seminars, workshops en presentaties De conferentie omvat een groot aantal workshops, seminars en presentaties betreffende het gebruik van ICT en adaptieve technologie ter ondersteuning van het leren in het regulier en speciaal onderwijs (zoals autisme, cluster 1 t/m 4, VSO, ZML, langdurig ziek). Voor wie is de conferentie bestemd? · docenten en leerkrachten uit het speciaal en regulier onderwijs · ict-coördinatoren uit het speciaal onderwijs · BA/MA-opleidingen Special Educational Needs (SEN) · specialisten en therapeuten (logopedie, etc.) · consultants en adviseurs · iedereen die geïnteresseerd is in het vinden van praktische en innovatieve oplossingen voor alle clusterleerlingen. De conferentie Gewoon Speciaal ICT belooft een evenement te worden met een boordevol programma, praktijkcases, onderzoek, netwerkmogelijkheden en trainingen. Voor de bezoeker de unieke gelegenheid om te leren van experts in het veld en te zien wat de laatste ontwikkelingen zijn op het gebied van ict en speciaal onderwijs.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------