Telegraaf Media Nederland neemt Gaspedaal.nl en Huizenzoeker.nl over
Persbericht van Telegraaf Media Nederland
Telegraaf Media Nederland neemt zowel Gaspedaal.nl als Huizenzoeker.nl
over. De overname komt voort uit de wens van het mediabedrijf om haar
online portfolio uit te breiden met posities die aansluiten bij de
verschillende fasen die de consument doorloopt in een aankoopproces.
Naast het bieden van 'nieuws en inspiratie' wil Telegraaf Media
Nederland verder uitbreiden met informatie die de consument op weg
helpt met het daadwerkelijk kopen van een product. Met Gaspedaal.nl en
Huizenzoeker.nl, twee metazoekmachines die het aanbod van duizenden
occasions en huizen op een rij zetten, wordt de consument aan het einde
van het aankoopproces bereikt. De inkomsten voor beide sites komen uit
display advertenties en lead generation.
Naast Autovisie (krant, tijdschrift, website) heeft Telegraaf Media
Nederland in het automotive- segment al Autotekoop.nl in haar
portfolio. Binnen het woonsegment is zij online actief met Jaap.nl. "We
zien Gaspedaal en Huizenzoeker als een uitstekende aanvulling op onze
bestaande posities", aldus Marc Roos, directeur Digitaal van Telegraaf
Media Nederland. "Door meerdere posities in de vraag- en aanbodmarkt
voor auto's en huizen in te nemen kunnen wij nog beter inspelen op de
ontwikkelingen in deze markten en de wensen van de verschillende
partijen".
Gaspedaal en Huizenzoeker
Op beide sites kan de bezoeker snel een overzicht van het totale
Nederlandse aanbod vinden. Op deze manier wordt het speurwerk op
internet aanzienlijk beperkt.
Gaspedaal en Huizenzoeker zijn relatief nieuwe posities in hun segment
die de afgelopen jaren een grote groei hebben doorgemaakt en in de
tussentijd stevige posities in (de bereikstop 5 van) hun eigen segment
hebben opgebouwd. Jan-Willem Tusveld, oprichter van Gaspedaal.nl en
Huizenzoeker.nl: "Met onze ervaring en expertise hebben we een groot
bereik opgebouwd met deze twee innovatieve zoekmachines. Telegraaf
Media Nederland kan er voor zorgen dat er een volgende stap in de groei
gemaakt gaat worden."
Meer informatie is te vinden op www.gaspedaal.nl en www.huizenzoeker.nl
Over Telegraaf Media Nederland
Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep)
en heeft in haar print portfolio o.a. landelijke, regionale en gratis
dagbladen, tijdschriften en huis-aan-huisbladen. Online exploiteert
Telegraaf Media Nederland meer dan honderd websites, waarvan een
belangrijk gedeelte met landelijk, regionaal of lokaal nieuws. Ook
heeft Telegraaf Media Nederland activiteiten op het gebied van
(video)productie. Telegraaf Media Nederland is het meest complete
mediahuis van Nederland, met mediamerken en -platformen die onmisbaar
zijn voor consument en adverteerder.
Over InnoHolding B.V.
InnoHolding ontwikkelt innovatieve internetconcepten. Investeerders in
InnoHolding zijn Vinden.nl B.V., o.a. eigenaar van de zoekmachines
Vinden.nl en Zoeken.nl, en MarktPlaza B.V., eigenaar van de
advertentiesite MarktPlaza.nl. Beide hebben veel expertise op het
gebied van metasearchtechnologie. Hiermee worden vernieuwende
internetconcepten in de markt gezet.
*
Razende Robot Reporter