Stork Technical Services kondigt sterk verbeterde resultaten 2010 aan

Persbericht van Stork Technical Services Holding B.V.

Stork Technical Services kondigt sterk verbeterde resultaten voor 2010 en de succesvolle voltooiing van de 'ONE Stork' implementatie aan; voldoen aan de klantvraag: één aanspreekpunt en geïntegreerde service verlening.

Financiële hoogtepunten in 2010

- Netto-omzet van EUR 981 miljoen (2009: EUR 885 miljoen), een toename van 11%
- Operationele EBITDA van EUR 77 miljoen (2009: EUR 60 miljoen), een toename van 28%
- Orderboek 14% toegenomen tot EUR 602 miljoen (2009: EUR 530 miljoen) - 9,443 werknemers eind 2010 (8,435 eind 2009) (+12%)

NB) Alle cijfers zijn exclusief de Stork Materials Testing-activiteiten die op 30 september 2010 zijn verkocht

CEO Doug Meikle:
"Ondanks de economische uitdagingen die nog stammen uit 2009, was Stork Technical Services in staat om zijn strategie door te blijven voeren en hebben wij ons gericht op het beheer van de kernactiviteiten. In 2010 startte Stork Technical Services met de eerste transformatiefase. Meer dan 50 verschillende organisaties werden gestroomlijnd in "ONE Stork", en is georganiseerd in een matrix van Business Lines en Regio's. In het nieuwe model zijn er zeven wereldwijd toonaangevende Business Lines: Asset Management, Consultancy, Integrity Solutions & Services, Process Equipment, Electric Equipment, Rotating Equipment en Industrial Equipment & Services en twee Business Lines die op lokaal niveau geleid worden; Mechanical en E&I Services.

Kernactiviteiten
Stork Technical Services is een kennisintensieve leverancier van geïntegreerde technische diensten en componenten van verwerkingsfabrieken en -machines in de industriële markt. De nadruk ligt op het creëren van toegevoegde waarde door de 'total cost of ownership' te optimaliseren. Dit betekent de laagst mogelijke kosten per producteenheid tijdens de levenscyclus van een installatie of machine
(Asset and Integrity Management).

Stork streeft ernaar om zakelijke en bedrijfskritische continuïteit te bieden in de relatie met haar klanten. De leidinggevenden van ons bedrijf begrijpen dat dit een doorlopend proces is dat passie vereist om deze technische uitdagingen aan te gaan door beheersing van specialismen, verantwoordelijkheidsgevoel voor de prestaties en de productiviteit in volledige samenwerking met de klant. Strategie
Ons bedrijf heeft een eenvoudige maar unieke strategie: samenwerken met klanten in de energie- en verwerkingssector, zoals Chemical, Oil & Gas en Power (COGP), op een manier die door middel van het denken en doen resulteert in veilig, consistent en productief "asset integrity management".

Asset integrity in onze markten gaat verder dan het voorkomen van directe schade, productieverlies letsel- of milieuschade - het heeft ook rechtstreeks invloed op de reputatie en waarde van de betrokken bedrijven. Onze klanten investeren in toenemende mate in asset integrity management en Stork Technical Services kan een aanzienlijke bijdrage leveren aan het versterken van een grotere productie voorspelbaarheid, stabiliteit en langetermijngroei met onze turnkey-service en samenwerking met onze klanten.

Segmenten en Regio's
In 2010 hadden wij een goedgebalanceerde portefeuille, verdeeld over de segmenten met 35% omzet in Oil & Gas, 18% in Power, 15% in Chemical en 32% in de overige industrieën. Ongeveer 77% van de verkoop is afkomstig van klanten in Europa, 15% uit Noord-, Midden- en Zuid-Amerika en 8% uit het Verre Oosten en het Midden-Oosten.

Commerciële hoogtepunten
- Verplaatsing van volledige OCI stikstoffabriek van IJmuiden naar Geleen (NL)
- Upgrade E&G MFC Boiler, niet-destructief testen en warmtebehandelingsdiensten bij Worsley Alumina (Australië) - 4-jarige operationele en onderhoudsdienst van de olievelden Guando, Matachines en Purificacion voor PETROBRAS (Colombia) - Levering van corrosiecontrolesysteem bovenzijde voor het offshore boorplatform Gumusut Kapak (Maleisië)
- Habshan 5-Procesinstallatie: Warmtebehandeling, niet-destructief testen en inspectie vooraf voor Kharafi National Co. LLC, contractduur 18 maanden, (Verenigde Arabische Emiraten)
- Contractverlenging van 2 jaar voor aanhoudende controle en onderhoud van een ConocoPhillips pipeline integrity management production. (Verenigd Koninkrijk)
- Contract met Fairfield Energy voor meting van de dikte van leidingen door middel van een op afstand aangestuurd tractorvideosysteem (Verenigd Koninkrijk)
- Inspectiediensten voor McConnell Dowell voor de uitbreidingen van de Rapid Growth Projects 5 & 6 van BHP (Australië) - Meerjarige dienstenovereenkomst met NAM voor het gasveld in Groningen (NL)
- 4-jarig onderhoudscontract OCENSA (Ecopatrol)-olieleiding van Cupiagua naar Cove(nn)as en van Vasconia naar Cove(nn)as. (Colombia)

Vooruitzicht
In 2010 heeft Stork de aanzet gegeven voor de transformatie van regionale leverancier van gespecialiseerde diensten naar een internationale partner die service verleent aan grote bedrijven in de energie- en procesindustrie. Ons bedrijf legt de nadruk op verdere succesvolle en aanhoudende groei van onze kernactiviteiten. In dit opzicht zijn duidelijke ambities geformuleerd en is er een robuuste basis waarop gebouwd kan worden.
Daarnaast genereert Stork een solide kasstroom die een buffer creëert voor de economische uitdagingen resterend van de crisis in 2009 en die een stimulans zijn voor toekomstige groei, met focus op de opkomende markten en gerealiseerd door een combinatie van autonome groei en acquisities.
Stork blijft een grote hoeveelheid energie en aandacht besteden aan de structurele verbetering van winstgevendheid en kapitaalintensiteit en heeft de ambitie om in de top 25% van de benchmarkgroep te komen. Wij blijven investeren in onze klanten, mensen, producten, technologieprojecten en Business Lines.

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl

*

Links:
http://www.storktechnicalservices.nl/sts-home.html Bijlage:
* pr007cc2011uk-annualresults2010_defpdf
* pr007cc2011nl-annualresults2010_defpdf
* pr007cc2011de-annualresults2010_defpdf




Razende Robot Reporter