Nieuwe Post-HBO opleiding Work Force Management
Persbericht van Philipse Business School
De School For Customer Management en PlanMen introduceren een unieke
post-HBO opleiding WFM. De nieuwe opleiding zal ervaren WFM experts en
WFM Managers in een periode van 8 maanden op praktische wijze opleiden
in alle dimensies van Work Force Management
De behoefte aan een erkende post HBO opleiding voor Workfore Management
(WFM) experts bestaat al jaren. Bij gebrek aan een goede opleiding
wordt kennis nu veelal zelf eigen gemaakt of mondeling overgedragen en
is er veel variatie in hoe de kennis wordt toegepast. En dat terwijl
het vakgebied zich steeds verder ontwikkelt en de verantwoordelijkheid
van WFM experts en hun afdelingen sterk toeneemt.
Workforce Management gaat tegenwoordig niet alleen meer over kosten en
efficiency maar is in belangrijke mate sturend geworden en
richtinggevend aan de gehele bedrijfsstrategie. Een bedrijfsbrede
benadering is derhalve noodzakelijk. Ook klant- en
medewerkertevredenheid zijn thema's waar moderne WFM experts
tegenwoordig rekening mee dient te houden in de adviesrol die men
richting de organisatie vervult. "WFM experts die willen meegroeien met
het bedrijf, de markt en de maatschappij zullen zich als een lerende
expert moeten opstellen", stelt David van der Pouw Kraan, directeur
PlanMen.
De post-HBO WFM bevat geen algemene management theorie, maar is
toegespitst op het eigen vakgebied. Colleges en persoonlijke
begeleiding van studenten worden verzorgd door ervaren docenten. De
opleiding bestaat uit 10 interactieve colleges verspreid over 8
maanden. Een praktische afstudeeropdracht maakt deel uit van het
examen. De eerste opleidingscyclus zal kort na de zomer starten.
"Door de jarenlange opleidingservaring van School For Customer
Management en de vakinhoudelijke kennis van PlanMen is er een
ijzersterke combinatie ontstaan" aldus Anja Hulsenboom, Director School
For Customer Management.
*
Links:
whttp://www.sfcm.nl
Organisatie info:
Philipse Business School
School For Custo
mer Management (SFCM) is een initiatief van Philipse Business School, gericht op
opleiding en ontwikkeling van hoger management in Customer Management beroepen;
het werkveld waarbinnen direct klantcontact centraal staat. Dit zijn met name m
anagers op het vlak van marketing, verkoop en klantenservice.
PlanMen is een platform voor forecasting, planning, traffic en poolmanagement. H
et bedrijf is actief in de sectoren Customer Care, Zorg en Retail.
Meer informatie is verkrijgbaar bij Anja Hulsenboom, director School For Custome
r Management, via 06-55374222 en David van der Pouw Kraan, directeur PlanMen, vi
a 06-10915714.
www.sfcm.nl en www.PlanMen.nl