Livecom opent kantoor in Shanghai


Amsterdam, 20110412 -- Livecom, marktleider in de Benelux op het gebied van online klantcommunicatie, heeft een kantoor in China geopend. Doel is de daar volop aanwezige multinationals beter te bereiken om hun klantcontact te optimaliseren. Thomas Knoop geeft ter plekke leiding aan het kantoor.

Ondanks de economische crisis heeft Livecom de afgelopen twee jaar telkens een gemiddelde omzetgroei geboekt van maar liefst 55%. Deze groei wist het bedrijf te realiseren zonder enige steun van partners of investeerders. ‘Onze zet om alle klantcontactkanalen te integreren binnen één slimme webapplicatie, is van doorslaggevend belang gebleken,’ zegt CEO Floris van der Veen. ‘Steeds meer bedrijven zijn op zoek naar een dergelijke geïntegreerde oplossing, en die trend beperkt zich niet tot Nederland.’

Livecom Shanghai wordt ter plekke geleid door Thomas Knoop, voorheen verantwoordelijk voor het Professional Services-team. 'De markt is hier veel beter ontwikkeld dan we in Europa vermoeden,’ zegt Knoop. ‘De gigantische contactcenters zijn bijvoorbeeld kosteloos en 24/7 bereikbaar. In Shanghai hoef je niemand uit te leggen dat en waarom online klantenservice belangrijk is.’ Vanuit Shanghai kan Livecom het portfolio goed uitbouwen. De nieuwe vestiging past binnen Livecoms ambitie om de internationale markt goed te bedienen door fysiek aanwezig te zijn. Zo heeft Livecom naast een datacenter in Nederland inmiddels ook datacenters in de Verenigde Staten, Azië en India.

Volgende week presenteert Livecom de Fusebox, de webapplicatie waarin e-mail, telefoon, chat, chatbot, kennisbank, Twitter en meer worden geïntegreerd. Dit is het eerste systeem ter wereld dat zoveel communicatiekanalen in één centraal platform kan bundelen. Klantgegevens, conversaties, geschiedenis, context, kennis – alles toont de Fusebox consistent bij elke interactie, zonder pop-ups of aparte schermen. De Fusebox draait op het Livecom 6G klantinteractieplatform, dat inmiddels in 60 landen wordt gebruikt en beschikbaar is in 27 talen.

Kennismaken met Livecom, of meer weten over Livecom Shanghai? 
Kom op 19 of 20 april naar de Klantcontact Dagen in Utrecht! We staan voor u klaar tegenover de ingang (stand B010, Jaarbeurs hal 7).

Over Livecom

Het Amsterdamse internetbedrijf Livecom, opgericht in 2003, is marktleider in de Benelux op het gebied van online klantcommunicatie. De producten van Livecom stellen organisaties als Aegon, CZ en Philips in staat hun klanten efficiënter te helpen en hun kosten te besparen. Op www.livecom.net vindt u meer informatie. Livecom: één webapplicatie voor al uw klantcontacten.