Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

De Hypotheekshop maakt sterke groei door met zeven nieuwe vestigingen

Huizen, 12 april 2011- Franchise-organisatie De Hypotheekshop maakt eeen sterke groei door. Na de recente toetreding van Hendriks Hypotheken (Apeldoorn en Eindhoven) tot De Hypotheekshop-formule, verwacht de organisatie op korte termijn nog zeven nieuwe vestigingen aan te sluiten. Drie bestaande intermediairbedrijven, waaronder een voormalige vestiging van Hypotheekvisie, en drie startende bedrijven. Door de sterk onderscheidende klantfocus, de duidelijke toekomstvisie en het dienstenpakket kiezen steeds meer ondernemers voor de formule van De Hypotheekshop.

Voorbereid op een veranderde markt
Patrick de Vries, manager business development bij De Hypotheekshop: 'Ik zie dat ondernemers veel tijd kwijt zijn aan rendementsvraagstukken en organisatorische zaken; zoals wet- en regelgeving, automatiseringsbeslissingen en strategische keuzes. Hierdoor krijgen het ondernemen en zelfs het adviseren een ondergeschikte rol. Daarnaast moeten er op dit moment keuzes worden gemaakt over het beloningsmodel en modellen in verband met de financiële continuïteit van de onderneming na 2013, als het provisieverbod is ingetreden. De Hypotheekshop heeft deze keuzes ruim twee jaar geleden al gemaakt.'

De Hypotheekshop werkt vanuit 5 principiële pijlers waarvan de belangrijksten het klantbelang en de kwaliteit zijn. De Vries: 'De kwaliteit van onze dienstverlening staat nooit ter discussie en is gestoeld op een langdurige actieve relatie in het belang van de klant. Met onze APK garanderen we niet alleen het beste voor de klant, het staat ook borg voor de continuïteit van de vestiging.' Deze duidelijke toekomstvisie is onder andere de reden geweest dat De Hypotheekshop binnenkort weer zeven nieuwe vestigingen gaat openen in respectievelijk Bussum, Gouda, Zwolle, Heerlen, Roosendaal en twee vestigingen in Den Haag.

Soft franchise stimuleert ondernemerschap
De Vries: 'Een andere reden waarom veel adviseurs voor De Hypotheekshop kiezen zijn de lage kostenstructuur en ons coöperatiemodel. De aandelen van het bedrijf zijn in bezit van onze franchisenemers. Binnen de organisatie is er dus altijd een gemeenschappelijk belang: continuïteit in plaats van jaarlijks rendement. Dat is ook de reden dat we de laagste kosten in de markt kunnen doorberekenen zonder concessies te hoeven doen aan ons dienstenpakket of begeleiding.' Gemiddeld draagt een vestiging per maand ca. ¤ 3.000,- af waarvoor het bedrijf volledig 'up annd running' is. De landelijke naamsbekendheid zorgt voor veel traffic naar de website en de vestiging met als gevolg een continue stroom aan leads. De Vries: 'Bij De Hypotheekshop worden franchisenemers ontzorgd (o.a. WFT, ICT, marketing, opleidingen en een eigen website zijn geregeld), maar behouden zij genoeg ruimte om zelfstandig te kunnen ondernemen. De verwachting is dan ook dat er dit jaar nog meerdere nieuwe shops zullen volgen.'

De Hypotheekshop
De Hypotheekshop is met circa 180 vestigingen de grootste hypotheekadviesketen in Nederland, waar iedereen terecht kan voor een duidelijk verhaal over hypotheken, pensioenen en verzekeringen. Voor nu én voor de toekomst. De Hypotheekshop geeft ongekleurd advies en is niet gebonden aan een bank, verzekeringsmaatschappij of andere financiële instelling.

Noot voor de redactie,