Ingezonden persbericht


Persbericht

Tooske Ragas en Martijn Krabbé winnaars Mama en Papa met Flair Award 2011

Hoofddorp, 12 april 2011 - Tooske Ragas en Martijn Krabbé zijn uitgeroepen tot winnaars van de Mama en Papa met Flair Award 2011. Tooske neemt het stokje over van Leontien van Moorsel, die vorig jaar als eerste de titel Mama met Flair kreeg. Dit jaar koos weekblad Flair óók een bekende Papa met Flair, Martijn dus. De presentator moest even wennen aan het idee. "Ik? Papa met Flair? Dat moet wel met de afwezigheid van Amanda te maken hebben."

Daarmee slaat hij de spijker op z'n kop. Martijn heeft zijn vrouw Amanda, van wie hij momenteel gescheiden leeft, alle ruimte gegeven vier maanden met de Sea Shepherd-boot naar Antarctica te gaan. In die tijd nam hij de zorg voor hun kinderen Bickel (11), Michelle (6), Jasmijn (5) en Achilles (2) op zich. Daarnaast maakte hij lange werkdagen bij grote programma's als The Voice of Holland en X-Factor.

Ontzettend hectisch
Tijdens Amanda's afwezigheid kreeg Martijn een heel andere kijk op de rol van zijn vrouw binnen het gezin die, voordat ze vertrok, álles deed en regelde. Martijn: "Ik kom er nu pas achter wat erbij komt kijken om het goed én liefdevol te doen. Ik dacht altijd: papa werkt keihard, ik ben de kostwinner, ik doe het best goed. Nu weet ik dat het juist om de kleine dingen draait. Dat je de namen kent van vriendjes en vriendinnetjes en doorhebt of je kinderen judo nou wel echt zo leuk vinden."

Groot gezin
De drukte van een groot gezin is Tooske Ragas niet onbekend. Samen met haar man Bastiaan kreeg ze in vier jaar tijd drie dochters. Harmonieus, liefdevol en altijd stralend voedt ze Leentje (4), Fien (2), Catoo (1) en haar stiefzoon Sem (9) - zoon van Bastiaan uit een eerdere relatie - op. Intussen bleef ze het keihard werkende, sympathieke gezicht van grote producties als Popstars en Huizenjacht.

Strak regelen
Hoe ze dat doet? Tooske: "Wij hangen erg aan rust, reinheid en regelmaat. Met zo veel kinderen in zo weinig tijd heb je volgens mij twee opties: of je regelt de boel strak om het overzicht te bewaren, of je laat de dingen wat meer los en accepteert de chaos die daarvan dan het gevolg is. Dat laatste is niets voor ons."

Leontien vol lof
Voor zowel Martijn als Tooske geldt dat zij hun rol als vader/moeder, vriend/vriendin, collega en partner met glans vervullen. Net als de winnares van de Mama met Flair Award vorig jaar, ex-wielrenster en moeder Leontien van Moorsel. Leontien: "Allebei hebben ze 'm dubbel en dwars verdiend! Voor Tooske heb ik een enorm veel respect: in no time drie kinderen krijgen en er al dan zó snel weer zo goed uitzien. En die pittige combi tussen kleine kindjes en een carrière. Knap hoor. Voor Martijn heb ik absoluut een zwak. Hij is onwijs leuk met zijn kinderen, echt een vrolijke, betrokken vader."

Glossy FLAIR MAMA
In de nieuwe editie van glossy FLAIR MAMA praten Tooske en Martijn openhartig over hun gezinnen, het opvoeden van de kinderen en hun rol als mama en papa. Deze special ligt naast het reguliere nummer vanaf 13 april zes weken in de winkels.

En nog twee winnaars
Behalve bekende zijn dit jaar ook weer een onbekende mama en papa tot winnaars van de Mama en Papa met Flair Award verkozen. De meeste stemmen van de Flair-lezeressen gingen naar Monique Leemeijer (28), die als weduwe haar zoontje Tim (6 maanden) alleen opvoedt, en Hans Vriend (30). Hij draaide nergens zijn hand voor om tijdens de verzorging van zijn twee zieke kinderen Milo en Isis, inmiddels allebei overleden. Hans is ook vader van Kiki (2).

Alle Mama's en Papa's met Flair ontvangen een gratis verblijf in vakantiepark Efteling Bosrijk. Sanoma Media Netherlands
Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, custom media magazines, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma Media bereikt met al haar media circa 90% van de Nederlandse bevolking (13+) en 80% van alle internetters (13+) in Nederland. Lezers en bezoekers waarmee Sanoma Media generaties lang een (h)echt contact heeft opgebouwd. Het portfolio van Sanoma bestaat uit meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl , Libelle, Margriet, NU.nl , Viva, Vrouwonline.nl , SchoolBANK.nl en Startpagina.nl.

Sanoma Media is een grensverleggend mediahuis, dat met haar expertise, creativiteit en aansprekende content adverteerders de juiste context biedt om hun doelstelling te realiseren. Meer informatie over Sanoma Media Netherlands vind je op www.sanomamedia.nl

Sanoma Media Netherlands B.V. maakt deel uit van Sanoma Media B.V., een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Volg ons op Twitter: twitter.com/SanomaMediaNL


Noot voor redacties

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (