Persbericht

Bol.com groeit uit 'media-jasje' door toevoegen van nog meer specialistische winkels

'Grootste mediawinkel van Nederland' verandert in 'bomvol winkels, bomvol voordeel'

Utrecht, 12 april 2011 - Bol.com is vanaf vandaag bomvol winkels, bomvol voordeel. Met deze nieuwe pay-off geeft de winkel aan in alle aangeboden categorieën een specialist te zijn door een breed en diep aanbod beschikbaar te stellen. Tevens duidt deze belofte op scherpe prijzen, gemak, service en betrouwbaarheid. Naast de nieuwe pay-off introduceert bol.com vandaag ook een drietal compleet nieuwe, bomvolle winkels met elektronische huishoudelijke artikelen: persoonlijke verzorging, keukenapparaten en huishoudelijke apparaten.

Michel Schaeffer, marketing directeur bij bol.com: "We zijn langzaam gegroeid naar bomvol winkels, bomvol voordeel. Onze vorige pay-off de grootste mediawinkel van Nederland dekte simpelweg niet meer de lading van onze propositie. Met het toevoegen van speelgoed en huishoudelijke artikelen zijn we immers veel meer dan een mediawinkel. Zo zien velen ons ook, dat bleek vorige maand wederom toen we dankzij het publiek een Thuiswinkel Award wonnen in de categorie Warenhuis." Bol.com treedt in meerdere markten op als specialist en is voornemens om na de introductie van huishoudelijke artikelen nog meer nieuwe markten te betreden. Schaeffer legt bomvol winkels, bomvol voordeel als volgt uit: "Binnen elke bestaande, maar ook in de vandaag toegevoegde productcategorie, willen we de beste winkel van Nederland en België zijn door je alles te bieden wat je mag verwachten. We zitten dus bomvol winkels. Met het tweede deel, bomvol voordeel, benadrukken we ook onze scherpe prijzen, beschikbaarheid, gemak, service en betrouwbaarheid. Zo bieden we zeven dagen per week een nieuwe DagDeal. Bovendien geldt voor een aanzienlijk deel van onze artikelen dat wanneer je het op werkdagen voor 21.30 uur besteld, je het al de volgende dag in huis hebt."

Geen breedte zonder diepte
Schaeffer: "Uit recent onderzoek van Synovate blijkt dat klanten het doen van aankopen op internet vaak veel tijd en moeite vinden kosten. Bovendien twijfelen zij achteraf vaak of nu daadwerkelijk de beste deal is gesloten. Wij willen onze klanten helpen met een maximale keuze en de beste deals, dat is hoe klanten bol.com kennen en waarom zij ons waarderen." Naast het bieden van de beste deals, geldt bij verbreding door het toevoegen van een categorie ook dat het aanbod in deze nieuwe winkel altijd diep moet zijn. Daarbij wordt bol.com nimmer belemmerd door de beperkte schapruimte waar traditionele winkels rekening mee moeten houden. "Als het aantal artikelen in een productgroep groeit, dan groeit onze schapruimte gewoon mee."

Bol.com partners
"Samen met de partners van bol.com plaza, het platform dat we in februari voor andere winkels lanceerden, en door het aanbieden van 2ehands producten kunnen wij beloven maximale keuze en beschikbaarheid te bieden tegen de prijs die bij de klant past. Ook zo laten we zien dat je altijd de beste deals bij bol.com kunt vinden."