Gemeente Cranendonck
Digitale bekendmakingen altijd en overal toegankelijk
Op 1 juli 2009 is de Wet Elektronische Bekendmakingen in werking
getreden. Vanaf dat moment mogen gemeentes bekendmakingen elektronisch
publiceren. Het gaat hierbij om bekendmakingen van vergunningen of
andere plannen van de gemeente. De verwachting is dat op den duur het
digitaal publiceren van bekendmakingen zelfs verplicht is.
Verkorte publicaties in de Grenskoerier niet meer rechtsgeldig
De gemeente Cranendonck publiceert de bekendmakingen vanaf 1 januari
2011 alleen nog in verkorte vorm op de gemeentepagina's in de
Grenskoerier. Aan deze verkorte publicaties kunt u geen rechten meer
ontlenen. De volledige en rechtsgeldige publicaties worden vanaf die
datum op onze website gepubliceerd onder de naam `Gemeenteblad
Bekendmakingen'.
Waarom publiceren we de bekendmakingen voortaan digitaal?
Uit onderzoek blijkt dat meer dan 90 procent van de huishoudens
beschikt over een computer met internet. Daar komt bij dat het digitaal
publiceren veel voordelen biedt. De bekendmakingen zijn 24 uur en zeven
dagen per week toegankelijk. Bovendien kunt u de bekendmakingen vanaf
elke plek met een internetverbinding raadplegen, dus ook met uw mobiele
telefoon of iPad. De digitale bekendmakingen zijn makkelijk te
doorzoeken en worden ook gearchiveerd. Ze blijven dus beschikbaar. U
kunt zich daarnaast aanmelden voor onze e-mailservice, waarbij u
automatisch bericht ontvangt als er in uw woonomgeving iets gebeurt.
Heeft u nog geen internet?
Wat als u in de Grenskoerier bekendmakingen ziet die voor u relevant
zijn en u heeft geen computer? Dan kunt u de bekendmakingen kosteloos
bekijken via de computer in het gemeentehuis.