UnitedHealth Group kondigt aan ‘Optum’ als hoofdmerk te zullen gebruiken voor zijn gezondheidszorgbedrijven

Eén enkel merk vereenvoudigt het aanbieden van diensten voor de brede gezondheidszorgmarkt

MINNETONKA, Minnesota (VS)--(BUSINESS WIRE)-- 20110411 --

UnitedHealth Group (NYSE:UNH) heeft vandaag bekendgemaakt dat hun bedrijven die actief zijn op de gezondheidszorgmarkt, hun activiteiten zullen bundelen onder het hoofdmerk Optum™.

Het doel van deze merkbundeling is gericht op het gemakkelijker maken voor het gehele gezondheidszorgsysteem om inzicht te krijgen in en toegang tot het volledige aanbod van mogelijkheden van de onderneming die erop gericht zijn om afnemers in het gehele gezondheidszorgsysteem te helpen de gezondheid te verbeteren, efficiënter te werken en consumenten een betere totaalervaring te bieden.

“Zoals onze specifiek op ziektekostenverzekeringen gerichte activiteiten onder het hoofdmerk UnitedHealthcare opereren, zo zullen onze afdelingen die op individuele gezondheidszorg zijn gericht, hun marktactiviteiten bundelen onder het merk Optum, als volgende stap in de ontwikkeling van onze twee bedrijfsplatformen”, aldus Stephen Hemsley, president en CEO van UnitedHealth Group.

De verandering weerspiegelt de toenemende coördinatie en samenwerking tussen drie toonaangevende bedrijven in de gezondheidszorg die streven naar zinvolle en positieve veranderingen in het totale gezondheidszorgsysteem: OptumHealth™, dat zijn naam zal behouden, OptumInsight™, dat voorheen onder de naam Ingenix actief was, en OptumRx™, dat voorheen opereerde onder de naam Prescription Solutions. Deze gecombineerde bedrijven bedienen ruim 60 miljoen klanten, hebben meer dan 30.000 mensen in dienst en meldden in 2010 een gezamenlijke opbrengst van $25 miljard, waarmee Optum als geheel de omvang van een FORTUNE 100-onderneming krijgt.

“We bundelen deze bedrijven om meer lijn te krijgen in onze dienstverlening aan cliënten en in de manier waarop onze cliënten toegang krijgen tot gezondheidszorgdiensten”, aldus G. Mike Mikan, CEO van Optum. “Deze stap zal het voor cliënten eenvoudiger maken om toegang te krijgen tot de brede expertise en vernieuwende mogelijkheden van al onze bedrijven, zodat we hen kunnen helpen de volksgezondheid te verbeteren, de zorgkosten te verlagen en iedereen betere zorg te bieden. Cliënten weten dan dat ze voor al hun behoeften op het gebied van de gezondheidszorg bij Optum terecht kunnen.”

OptumHealth, dat oplossingen ter verbetering van de volksgezondheid biedt die zijn gericht op de fysieke, geestelijke en financiële gezondheidszorgbehoeften van individuele personen en organisaties, behoudt zijn naam, maar past zijn merkpositionering aan, zodat deze in lijn komt met het nieuwe merk Optum. Ingenix, een toonaangevend bedrijf op het gebied van gezondheidszorginformatie en -analyses, technologie, diensten en consultancy, zal gaan opereren onder de naam OptumInsight. Prescription Solutions, dat is gespecialiseerd in levering, klinisch beheer en betaalbaarheid van op recept verkrijgbare geneesmiddelen en consumentengezondheidsproducten, zal gaan werken onder de naam OptumRx. De drie bedrijven zullen blijven werken onder leiding van respectievelijk Dawn Owens, CEO van OptumHealth, Andy Slavitt, CEO van OptumInsight en Jacqueline Kosecoff, CEO van OptumRx. De migratie naar de nieuwe merknamen zal naar verwachting in de komende 12 maanden haar beslag krijgen.

De Optum-bedrijven bedienen mensen die werkzaam zijn in de zorg, waaronder 250.000 beroepsbeoefenaren of groepen beroepsbeoefenaren en 6200 ziekenhuisvoorzieningen, ruim 270 overheidsinstanties op staats- en federaal niveau, meer dan 2000 onafhankelijke gezondheidszorgverzekeringen, 40 procent van de werkgevers uit de FORTUNE 500, 2200 bedrijven die actief zijn in de wereldwijde levenswetenschappen en 20 procent van alle Amerikaanse consumenten. Samen helpen deze bedrijven organisaties om belangrijke uitdagingen te realiseren, zoals verbetering van klinische prestaties, implementatie van nieuwe modellen voor zorgverlening en vergoeding in overeenstemming met nieuwe wet- en regelgeving, en het verlichten van administratieve en financiële lasten. Dankzij zijn grondige kennis van de behoeften van de uiteenlopende betrokken partijen in het gezondheidsecosysteem is Optum in staat gezamenlijke oplossingen te leveren, die de inzichten en zorg bieden die bijdragen aan het opbouwen van duurzame zorgnetwerken.

Over Optum

Optum is een op informatie en technologie gebaseerd bedrijvenplatform op het gebied van gezondheidszorgdiensten, dat de brede gezondheidszorgmarkt bedient, waaronder zorgverleners, pensioenfondsen, bedrijven actief in de levenswetenschappen en consumenten. De bedrijfseenheden van Optum – OptumInsight, OptumHealth en OptumRx – hebben wereldwijd meer dan 30.000 mensen in dienst.

Over UnitedHealth Group

UnitedHealth Group (NYSE:UNH) is een gediversifieerd bedrijf op het gebied van gezondheidszorg en welzijn dat mensen wil helpen gezonder te leven en de gezondheidszorg beter wil laten functioneren. UnitedHealthcare Group, dat zijn hoofdkantoor heeft in Minnetonka, Minnesota (VS), biedt een breed spectrum van producten en diensten via twee afzonderlijke platformen: UnitedHealthcare, dat diensten op het gebied van ziektekostenverzekering en geneeskundige verstrekkingen levert, en Optum, dat op informatie en technologie gebaseerde gezondheidszorgdiensten levert. Via zijn bedrijven bedient UnitedHealth Group meer dan 75 miljoen mensen over de hele wereld. Ga voor meer informatie naar www.unitedhealthgroup.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Optum
Karin Olson, 952-833-6080

karin.olson@optum.com

Ticker_symbol NYSE:UNH