Oplossingsgericht klagen via online klachtenradar helpt

Persbericht van QQLQ.nl

Verzekeraars meest actief in online klachtoplossing In krap 1,5 jaar wist QQLQ.nl het voor elkaar te krijgen ruim 51.000 klachten van consumenten op te lossen. Niet zelf, maar als intermediair tussen de consument en een bedrijf. Wie op QQLQ.nl een klacht post over een verzekeraar, telecomprovider, supermarkt of reisorganisatie doet dat met één doel: een oplossing krijgen. Reaal is met een oplossingspercentage van 100% één van de meeste actieve bedrijven. Bedrijven pikken de klachten op de online radar op en benaderen de klant persoonlijk. Slechte service is één van de grootste imagokillers en online klachten blijven voor eeuwig online als ze niet opgelost worden.

Klachtenradar QQLQ.nl werd geboren uit frustratie, de oprichter kreeg geen gehoor bij zijn telecomprovider en bedacht dat hij vast de enige niet was. Door zijn klacht hoog in Google te plaatsen wist hij de aandacht van het bedrijf op zich te vestigen. Wel met als doel om tot een oplossing te komen. Het was het begin van het inmiddels bij veel bedrijven bekende QQLQ.nl. Op de site kunnen consumenten een klacht plaatsen over elkaar denkbaar bedrijf, maar altijd met als voorwaarde dat men contactgegevens deelt om bedrijven de kans te geven persoonlijk contact op te nemen.

3x Top 3
De site werkt oplossingsgericht, maar welke bedrijven zijn er nou het meest actief in het volgen van onverhoopte klachten van klanten? Enkele Top 3 overzichten met de hoogste oplossingspercentages van het afgelopen half jaar.

Telecom
1. Rabo Mobiel 63%
2. KPN Mobiel 49%
3. Telfort 45%

Verzekeraar
1. Reaal 100%
2. IZA 75%
3. Centraal Beheer 69%

Bank
1.SNS Bank 52%
2. Rabobank 9%
3. ING 4%

Over QQLQ.nl
QQLQ.nl is een online platform dat de communicatie tussen consumenten en bedrijven wil verbeteren. Sinds de start in 2010 zijn er ruim 50.000 klachten gemeld, gericht aan oa telecomproviders, verzekeraars, reisorganisaties, supermarkten en retail organisaties. QQLQ.nl heeft als doel zowel consumenten als bedrijven te helpen bij het verwerken van een klacht, compliment of suggestie. Dit jaar zullen er naar verwachting 30.000 klachten worden opgelost met behulp van QQLQ.nl.

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl

*

Links:
http://www.QQLQ.nl



Razende Robot Reporter