Oplossingsgericht klagen via online klachtenradar helpt
Persbericht van QQLQ.nl
Verzekeraars meest actief in online klachtoplossing
In krap 1,5 jaar wist QQLQ.nl het voor elkaar te krijgen ruim 51.000
klachten van consumenten op te lossen. Niet zelf, maar als intermediair
tussen de consument en een bedrijf. Wie op QQLQ.nl een klacht post over
een verzekeraar, telecomprovider, supermarkt of reisorganisatie doet
dat met één doel: een oplossing krijgen. Reaal is met een
oplossingspercentage van 100% één van de meeste actieve bedrijven.
Bedrijven pikken de klachten op de online radar op en benaderen de
klant persoonlijk. Slechte service is één van de grootste imagokillers
en online klachten blijven voor eeuwig online als ze niet opgelost
worden.
Klachtenradar QQLQ.nl werd geboren uit frustratie, de oprichter kreeg
geen gehoor bij zijn telecomprovider en bedacht dat hij vast de enige
niet was. Door zijn klacht hoog in Google te plaatsen wist hij de
aandacht van het bedrijf op zich te vestigen. Wel met als doel om tot
een oplossing te komen. Het was het begin van het inmiddels bij veel
bedrijven bekende QQLQ.nl. Op de site kunnen consumenten een klacht
plaatsen over elkaar denkbaar bedrijf, maar altijd met als voorwaarde
dat men contactgegevens deelt om bedrijven de kans te geven persoonlijk
contact op te nemen.
3x Top 3
De site werkt oplossingsgericht, maar welke bedrijven zijn er nou het
meest actief in het volgen van onverhoopte klachten van klanten? Enkele
Top 3 overzichten met de hoogste oplossingspercentages van het
afgelopen half jaar.
Telecom
1. Rabo Mobiel 63%
2. KPN Mobiel 49%
3. Telfort 45%
Verzekeraar
1. Reaal 100%
2. IZA 75%
3. Centraal Beheer 69%
Bank
1.SNS Bank 52%
2. Rabobank 9%
3. ING 4%
Over QQLQ.nl
QQLQ.nl is een online platform dat de communicatie tussen consumenten
en bedrijven wil verbeteren. Sinds de start in 2010 zijn er ruim 50.000
klachten gemeld, gericht aan oa telecomproviders, verzekeraars,
reisorganisaties, supermarkten en retail organisaties. QQLQ.nl heeft
als doel zowel consumenten als bedrijven te helpen bij het verwerken
van een klacht, compliment of suggestie. Dit jaar zullen er naar
verwachting 30.000 klachten worden opgelost met behulp van QQLQ.nl.
Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl
*
Links:
http://www.QQLQ.nl
Razende Robot Reporter