Het nieuwe IgnitionOne creëert de eerste Full Digital Marketing Suite
Persbericht van PR Newswire
NEW YORK, April 11, 2011 /PRNewswire/ -- Vandaag werd het nieuwe
bedrijf IgnitionOne (http://www.ignitionone.com) gelanceerd. Het is een
samensmelting van SearchIgnite, met haar digitale performance
marketingtechnologie, met de onsite optimalisatie en real-time audience
scoring technologie van het zusterbedrijf Netmining. Het nieuwe bedrijf
komt nu met één uniek dashboard ("Digital Marketing Suite") voor online
performance marketeers. De Digital Marketing Suite biedt hen de
mogelijkheid hun online advertenties te beheren en te optimaliseren,
conversies op hun website te verhogen en geeft toegang tot geavanceerde
cross channel attribution en analytics.
De huidige digitale marketing technologiemarkt is gefragmenteerd en
complex door het grote aantal technologieaanbieders die slechts een in
een deel van de behoeften van marketeers voorzien. Marketeers worden
hierdoor verplicht om met meerdere technologiepartners te werken,
willen ze hun online marketingdoelstellingen behalen. IgnitionOne biedt
nu met de Digital Marketing Suite één interface en één tracking tag
aan, voor een veelvoud van zeer performante closed loop online
marketing technologie oplossingen aan. Dit laat het een stuk
makkelijker om de processen geïntegreerd te laten verlopen
"IgnitionOne is het eerste en enige technologie oplossing die op een
doeltreffende manier de vele online technologieën die we elke dag
gebruiken samenbrengt onder één platform. Hierdoor werken we
efficiënter en verbeteren onze marketingprestaties, maar belangrijker
nog, onze return on investment", aldus Ted Schweitzer, vicepresident
E-Commerce voor La Quinta Inns & Suites. "Hiermee wordt werkelijk een
grote lacune in de markt gedicht. Onze digitale inspanningen zijn
essentieel voor de groei en het succes van ons merk, en dus is de
gecentraliseerde Digital Marketing Suite van IgnitionOne een noodzaak
op de markt, en geen luxe."
Eén eenvoudige tag is de motor van de verschillende IgnitionOne
toepassingen, waaronder:
- Gecentraliseerde paid search, display en Facebook-advertentie
management
- Volledige DSP-functionaliteit voor real-time bidding (RTB) van media
- Cross Channel attribution en geavanceerde analytics dashboards.
- Websiteoptimalisering op basis van de bewezen proprietary algoritmes
van Netmining
Marketeers en hun agencies worden vaak verplicht om een groot aantal
tags te plaatsen voor de verschillende toepassingen en moeten
verschillende dashboards voor elk van hen. Deze technologieën waren
niet in één gecentraliseerd rapporteringsysteem geïntegreerd om een
volledig cross channel inzicht te krijgen op de resultaten. Het
platform van IgnitionOne integreert optimalisering van zowel media als
websites met Attribution en Analytics, waardoor marketeers eindelijk de
kloof kunnen overbruggen tussen de reclame die mensen naar hun website
brengt en de oplossingen waarmee dit in verkoopresultaten wordt
omgezet. Het systeem is direct inzetbaar voor de marketeer en vormt zo
een ongeziene stap voorwaarts die online marketingprestaties
aanzienlijk zal verbeteren.
"Het huidige aanbod legt de taak om deze uiteenlopende technologieën te
integreren bij de marketeers. Onze klanten hebben ons gevraagd om dit
probleem, dat zich in de hele industrie voordoet, op te lossen", aldus
Will Margiloff, CEO van IgnitionOne (voormalig voorzitter van
SearchIgnite). "IgnitionOne is het eerste gecentraliseerde platform dat
zorgt voor integratie van alle essentiële technologieën voor de
verhoging online performantie."
Naast Will Margiloff zal het senior managementteam van IgnitionOne
bestaan uit Roger Barnette (voormalig CEO van SearchIgnite) als
President en Toon Vanparys (voormalig CEO van zusterbedrijf Netmining)
als Chief Revenue Officer. Het merk Netmining blijft in de Verenigde
Staten bestaan en zal zich uitsluitend richten op display advertising.
IgnitionOne heeft momenteel 125 werknemers in zeven kantoren over vier
landen, en verdere uitbreiding is reeds aan de gang. Het bedrijf werft
aan en heeft 75 functies open staan, voornamelijk in Engineering en
Client Services.
"We hebben een primeur in de industrie, en we zijn nog maar net
begonnen. We blijven de grenzen van technologische innovatie verleggen
om zo de snelle veranderingen in onze industrie op de voet te kunnen
blijven volgen en het gefragmenteerde landschap verder te
stroomlijnen", vertelde Will Margiloff nog. "De oprichting van
IgnitionOne is zowel voor ons als voor onze klanten zeer inspirerend,
zodat we nog op zoek zijn naar andere pioniers die ons komen versterken
bij onze missie de marketingtechnologie te transformeren."
Over IgnitionOne
IgnitionOne is de eerste 'closed loop' Digital Marketing Suite ter
wereld die geïntegreerd in één platform, meerdere oplossingen aanbiedt
voor optimalisering van online performance. De oplossing omvat
advertentiebeheer en -optimalisering (Search, Display en Facebook),
Attribution en websiteoptimalisering. Het bedrijf werd in 2011
opgericht door de samenvoeging van het online platform voor
advertentiebeheer, SearchIgnite, met de Audience Scoring en website
optimalisering toepassingen van Netmining.
IgnitionOne vertegenwoordigt momenteel meer dan $10 miljard aan omzet
voor een aantal van de meest toonaangevende online marketeers ter
wereld, waaronder General Motors, Philips, T Mobile, Fiat en
reclamebureaus zoals Digitas, CyberAgent en andere.
Bezoek ons op http://www.ignitionone.com voor meer informatie of volg
het bedrijf op Twitter @ignitionone.
Pers contact:
Amanda Bird
IgnitionOne
+1-212-991-4346
abird@ignitionone.com
Andy Betts +44(0)203-008-7168
IgnitionOne
CONTACT: Pers contact: Amanda Bird, IgnitionOne,
+1-212-991-4346,abird@ignitionone.com ; Andy Betts +44(0)203-008-7168