Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Specsavers verrast en inspireert met laatste trends op brillengebied

CENTRUM DEN HAAG VERANDERT IN levensgrote catwalk TIJDENS SPETTERENDE FASHION MOB

Den Haag, 10 april 2011 - Nietsvermoedende voorbijgangers wisten niet wat hen overkwam toen vandaag een spetterende fashion mob een inval deed in het centrum van Den Haag. In een mum van tijd werd het straatbeeld volledig gedomineerd door prachtige en verleidelijke modellen die opvielen door wel heel bijzondere blikvangers. Zo droegen de sexy dames allerlei stijlvolle en hippe brillen uit de collectie van Specsavers. De fashion mob beleefde zijn climax tijdens een spectaculaire modeshow toen de modellen op een levensgrote catwalk de allerlaatste trends op brillengebied showden. Een bijzonder modespektakel waarmee Specsavers aantoont dat de bril als fashion item niet meer is weg te denken. Ook aan toevallige voorbijgangers ging dit niet onopgemerkt voorbij. Een stylist beoordeelde hen op hun modegevoel. Bovendien kregen inwoners van Den Haag waardebonnen ter waarde van 25 euro korting cadeau bij aankoop van een nieuwe bril bij Specsavers.

"De bril is een echt modeaccessoire en een onmisbaar onderdeel van elke garderobe. Met een bril die goed bij je past, kun je je persoonlijkheid en uitstraling zelfs versterken. Deze bijzondere modeshow is een prima manier om iedereen op eigenzinnige wijze te laten kennismaken met de allernieuwste modetrends op het gebied van brillen. Zo willen we mensen inspireren bij hun keuze voor een nieuw en trendy montuur waarmee zij gezien mogen worden", vertelt René van Mourik, opticien van de Specsavers-winkel aan de Spuistraat 67 in Den Haag. "Uiteraard is iedereen is van harte welkom om in onze winkel een passende bril uit te zoeken. We bieden volop keuze, want we hebben een groot assortiment betaalbare modieuze en trendy brillen voor alle leeftijden en alle denkbare gelegenheden."

Trendy vlindermonturen
Tijdens de fashion mob kwamen talrijke trends op brillengebied voorbij. Zoals het hippe vlindermontuur: een retro brillenmontuur dat al veelvuldig op de catwalk is gesignaleerd. Als eerbetoon aan deze bril uit de jaren twintig heeft het designduo Spijkers en Spijkers exclusief voor Specsavers een aantal prachtige monturen ontworpen. In de collectie van Specsavers is ook volop aandacht voor de nieuwste zomertrends. Kleur is deze zomer dé trend op brillengebied: van watertinten en helderblauw tot nachtblauw, zeegroen, wit, rood en roze. Maar óók zand- en aardetinten zijn weer helemaal terug. De zomercollectie 2011 van Specsavers bestaat uit talrijke modellen in deze nieuwe trendkleuren.

Over Specsavers Opticiens & Audiciens
Specsavers Opticiens is de snelst groeiende groep van opticiens in ons land en heeft internationaal meer dan 1400 winkels, waarvan op dit moment 106 winkels in Nederland. De winkels worden geëxploiteerd op 50:50 joint-venture basis onder leiding van een lokale partner/directeur. Specsavers is van mening dat Nederlanders al jaren veel teveel betalen voor een scherpe blik. Met deze filosofie startte het bedrijf in 1997 ook in Nederland. Internationaal verkoopt Specsavers jaarlijks 11,5 miljoen brillen van een hoge kwaliteit tegen een lage prijs. Specsavers-winkels worden geleid door minimaal volledig MBO-gediplomeerde opticiens, die uitgebreid oogonderzoek verrichten. En met diezelfde filosofie startte Specsavers in 2007 met de verkoop van hoorzorg in Nederland. Internationaal zijn er inmiddels meer dan 200 winkels, waarvan 80 winkels in Nederland. In de UK is Specsavers Audiciens zelfs marktleider op het gebied van hoorzorg. Alle winkels worden geleid door volledig gediplomeerde St Ar-geregistreerde audiciens, die de klant begeleiden bij een correcte hooraanpassing.


- EINDE PERSBERICHT -


Noot voor redacties


Voor meer informatie (