AEGON
Pensioen opbouwen met studiepunten
Studentenactie Clearfields en AEGON levert nieuw idee voor pensioenproduct
Amsterdamse studenten hebben zich bij AEGON Nederland de afgelopen twee
dagen gebogen over de vraag 'hoe ontwikkelen we een pensioenproduct dat
jongeren aanspreekt?'. Het 'studiepuntenpensioen' is het resultaat. De
fictieve productontwikkeling vond plaats bij AEGON en was een onderdeel
van de selectieprocedure voor een baan bij het adviesbureau Clearfields
Six.
De studenten hadden de opdracht gekregen om in groepjes van 5 een nieuw
pensioenproduct te ontwikkelen. De jury, bestaande uit diverse
pensioenspecialisten van AEGON, heeft unaniem gekozen voor het concept
'studiepuntenpensioen'. Het juryrapport luidde: "Dit concept was het
meest creatief en aansprekend. Het past helemaal bij de visie van AEGON
om mensen financieel bewust te maken en zo goed te zorgen voor hun
financiële toekomst."
Concept studiepuntenpensioen
Merel Sibbes, Celine de Die, Cristopher van der Kooij, Steven Brouwer
en Sagar Bhatia zijn samen tot het winnende concept
'studiepuntenpensioen' gekomen. Het idee van het product ligt in het
feit dat studenten met hun studiepunten ook pensioenpunten sparen en zo
al tijdens hun studie bouwen aan een inkomen voor later. Het concept
beloont niet alleen het behalen van de studiepunten. Het maakt
studenten tegelijkertijd ook bewust van de noodzaak om al vroeg te
zorgen voor een inkomen later.
Vanaf mei 2011 gaan zes studenten uit Amsterdam onder de naam
Clearfields Six aan de slag in hun eigen adviesbureau. Voor een deel
gaan zij meewerken aan de grote projecten van het moederbedrijf
Clearfields, maar ze zullen ook zelfstandig consultancy opdrachten
moeten verwerven en uitvoeren. De afgelopen twee dagen moesten de
studenten in een business case werken aan de pensioenopdracht om
daarmee een plekje te verdienen in het adviesbureau. AEGON Nederland
gaat samen met de studenten die uiteindelijk in Clearfields Six zitting
nemen het concept 'studiepuntenpensioen' verder uitwerken.