Philips
Van top tot teen zomerklaar met de nieuwe Philips groomingproducten voor
mannen
7 april, 2011
Amsterdam - Philips, wereldwijd marktleider op het gebied van
elektrische scheer- en groomingproducten, introduceert vier nieuwe
verzorgingsproducten voor mannen: de Headgroom, de Haartrimmer Pro, de
Stoppelbaard trimmer en de Multigroom. De nieuwkomers beschikken over
de laatste technieken op het gebied van grooming waardoor elke man zich
gemakkelijk en snel een stijl aanmeet die bij hem past: van
kaalgeschoren hoofd of stoppelbaard tot complete lichaamsverzorging.
Het assortiment is vernieuwd door de stijgende vraag naar
gebruiksvriendelijke groomingproducten voor de hedendaagse man. Steeds
meer mannen verzorgen hun baard en lichaamshaar. `Wereldwijd doet zelfs
meer dan 50% van de mannen tussen 18 en 65 jaar aan gezichtsstyling.*
Vergroot gebruiksgemak
De afgeronde kammen en mesjes van de nieuwe Headgroom, Haartrimmer Pro,
de Stoppelbaard trimmer en de Multigroom staan garant voor minimale
huidirritatie en optimale scheer- en trimprestaties. De verbeterde
kammen en scheerkoppen geven nog meer gebruiksgemak en volgen de
contouren voor een maximale precisie. Zo zorgt het 0 mm-opzetstuk van
de Headgroom voor een mooi glad geschoren hoofd zonder snijwondjes. De
Stoppelbaard trimmer garandeert de perfecte stoppelbaard met
opzetstukken vanaf 0,5 mm. Zowel de Headgroom als de Stoppelbaard
trimmer zijn voorzien van een instelring voor het probleemloos
instellen van de gewenste lengte.
De Multigroom van Philips is geschikt voor alle groomingbehoeften. De
vele specifiek ontworpen opzetstukken maken alle stijlen en
toepassingen mogelijk: een smalle ringbaard, een gladde torso en een
getrimd `bonsai-effect'. De nieuwe lithium-ion batterij biedt
krachtigere en langdurigere prestaties.
Waterproof
De vier nieuwe Philips groomingproducten zijn 100% waterproof en
afwasbaar. Dit geldt ook voor de Haartrimmer Pro, die zelfs het dikste
haar probleemloos knipt en instelbaar is op 20 lengtes - tot 40 mm.
Dennis van Ravenstijn, manager marketing Shaving & Grooming Philips
Consumer Lifestyle: "De styling van gezichtshaar is vandaag de dag een
manier om je persoonlijkheid te laten zien, net als je kapsel of je
kleding. Concreet houdt deze trend in dat mannen volledige controle
over hun haar willen hebben. Mannen verwachten daarom groomingproducten
die eenvoudig te gebruiken zijn, het gewenste resultaat bieden en zacht
zijn voor de huid, ongeacht voor welk lichaamsdeel ze worden gebruikt.
Met 70 jaar ervaring in de ontwikkeling van scheerproducten, bieden wij
mannen hoogwaardige groomingapparaten die zij nodig hebben voor de
perfecte look."
Philips heeft een reeks video's ontwikkeld die stap voor stap laten
zien hoe de verschillende stijlen in gezichts- en lichaamsgrooming tot
stand komen.
Ga naar: http://www.philips.nl/c/verzorging-mannen/22001/cat/nl/
Bijkomende productinformatie:
Kenmerken Headgroom (QC5550/15):
* Speciaal opzetstuk voor het hoofdhaar (0 mm, zonder wondjes)
* Scheerhoofd dat tot 0 mm scheert
* Huidvriendelijke kammen en mesjes met verbeterde scheerprestaties
* Krachtige lithium-ion batterij (snelladend)
* Trimmen of scheren - 14 lengte-instellingen, van 0 tot 15 mm
* Eenvoudig te bedienen met 180° draaiende kop
* Instelring - aanpasbare kam voor eenvoudige lengte-instelling
* Wasbaar - eenvoudig te reinigen
* De kammen volgen de contouren voor meer snelheid en comfort
* Met en zonder snoer te gebruiken (1 uur laden voor 60 minuten
snoerloos gebruik)
* Met spiegel en opbergetui
* Adviesprijs: EUR 69,-
Kenmerken Haartrimmer Pro (QC5340):
* Geavanceerde batterijtechnologie: snelladend voor 60 minuten
snoerloos gebruik
* Huidvriendelijke kammen en mesjes met verbeterde scheerprestaties
* 100% waterproof: onder de douche te gebruiken en eenvoudig te
reinigen
* Aanpasbare kammen voor eenvoudige lengte-instelling zonder lastige
opzetstukken
* 20 lengte-instellingen 3 tot 40 mm
* 1mm precisiestappen
* De 2D-kammen volgen de vorm van het hoofd voor een gelijkmatige en
comfortabele trimbeurt
* Adviesprijs: EUR 59,-
Kenmerken Stopppelbaard trimmer (QT4022):
* Mes met diamantachtige deklaag (DLC) (3 x harder dan staal, blijft
langer scherp)
* Huidvriendelijke trimmer (afgeronde uiteinden om schrammen op de
huid te voorkomen)
* Maximale precisie (tot 0,5 mm met 20 gradaties van steeds 0,5 mm)
* Kam voor stoppelbaard, voor meer precisie
* Instelring (voor eenvoudig instellen van de gewenste lengte)
* 10 uur laden voor 60 minuten snoerloos gebruik
* Adviesprijs: EUR 49,-
Kenmerken Multigroom (QG3270/32):
* Lithium-ion batterij: meer vermogen en langere levensduur voor
superieure prestaties
* Miniatuur scheerelement (21 mm) voor meer zichtbaarheid, en meer
controle bij rechte lijnen
* Verbeterde grote trimmer (32 mm) met een hoek van 45 graden, 30%
scherper dan traditionele trimmers
* Van voren afgeronde tanden voor een grotere huidvriendelijkheid
* Hoofd- en lichaamstrimmer (41 mm) voor gelijkmatig resultaat op
grotere zones, zoals het lichaam en het hoofd
* Diverse opzetstukken die specifiek voor elke groomingbehoefte zijn
ontworpen
* Adviesprijs EUR 59,-
Meer informatie over alle haarverzorgingsproducten van Philips zie:
http://www.philips.nl/c/verzorging-mannen/22001/cat/nl/
*Percentage gezichtsstyling per land:
* 87 % in Italië
* 81 % in de VS
* 81 % in Brazilië
* 47 % in Rusland
* 39 % in Duitsland
Bron: Philips segmentonderzoek scheren en grooming, 2009: 2.000
respondenten per land in acht landen (Brazilië, China, Duitsland,
Frankrijk, India, Rusland, VK, VS)
---
Voor media vragen:
Saskia Maas
Senior Manager PR
Philips Consumer Lifestyle
T: 040-2785030
E: saskia.maas@philips.com
Voor consumentenvragen over dit product kun u ons bereiken op
0800-0230076 (gratis) of via www.support.philips.com
---
Over Koninklijke Philips Electronics N.V.
Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een
onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg
en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven
van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende
onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting
integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte
oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en
behoeften van de klant en zijn merkbelofte van "sense and simplicity".
Philips heeft wereldwijd circa 119.000 werknemers in dienst, verspreid
over meer dan 60 landen. Met een omzet van EUR 25.4 miljard in 2010 is
de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg
en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe
verlichtings-toepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk
welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van
Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en
mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u
op www.philips.nl/nieuwscentrum.