TNT Post wordt PostNL
Persbericht van TNT Post
DEN HAAG, 7 APRIL 2011 - Na goedkeuring door de vergadering van
aandeelhouders op 25 mei 2011 gaat TNT Post op 31 mei 2011 als
zelfstandig postbedrijf verder onder de nieuwe naam PostNL. Het bedrijf
is er trots op het predikaat 'Koninklijk' te mogen blijven voeren.
De focus van PostNL ligt op de markten van post, pakketten en
e-commerce in Nederland, België, Duitsland, Groot-Brittannië en Italië.
Harry Koorstra, CEO van PostNL: "De keuze voor post, pakketten en
e-commerce vloeit logisch voort uit onze activiteiten. Consumenten
bestellen steeds meer goederen online en daardoor zien we ons werk in
de bezorging van pakketten, nationaal en internationaal, fors toenemen.
Post is een belangrijke schakel voor e-commerce, in de vorm van direct
marketing of huis-aan-huis reclame. Verder leggen we ons steeds meer
toe op het direct ondersteunen van e-commerce, door kant-en-klare
webwinkels aan te bieden, of de hele logistiek voor online retailers
over te nemen. Onze reputatie als betrouwbaar bedrijf en het feit dat
we over het grootste vestigingennetwerk in Nederland beschikken, helpen
daarbij. We zien ons bedrijf dan ook als een onmisbare schakel tussen
de fysieke en online wereld. We hebben volop kansen om deze verder te
ontwikkelen en daarin mee te groeien, nationaal en internationaal."
"Onze nieuwe naam PostNL symboliseert de betrouwbaarheid en nuchterheid
van ons bedrijf. Met deze naam doen we recht aan ons verleden, want
daar zijn we trots op. Tegelijkertijd maken we duidelijk dat we van
origine een Nederlands bedrijf zijn, met ambities die verder strekken
dan post en activiteiten die verder reiken dan onze landsgrenzen, in
België, Duitsland, Groot-Brittannië en Italië zijn we inmiddels de
tweede speler op de markt. Ons driezijdige logo staat symbool voor het
hart van onze onderneming, waarin post, pakketten en e-commerce
centraal staan."
De kleur van de nieuwe huisstijl blijft oranje. De nieuwe huisstijl
wordt vanaf 31 mei zichtbaar in alle communicatie van Koninklijke
PostNL. De rebranding van de bedrijfsmiddelen, zoals auto's,
bedrijfskleding en postkantoren, vindt gefaseerd plaats en wordt in de
loop van het jaar in het straatbeeld zichtbaar. In de landen buiten
Nederland wordt de naamswijziging in een later stadium doorgevoerd.
Over PostNL (voorbehoud goedkeuring aandeelhouders)
PostNL verwerkt op jaarbasis zo'n 8,8 miljard geadresseerde poststukken
(waarvan 100 miljoen pakketten) met meer dan 88 miljoen bestemmingen in
Benelux, Duitsland, Groot-Brittannië en Italië. PostNL is in de eerste
plaats actief op het gebied van post: collectie, sortering, transport
en aflevering van brieven en pakketten. Daarnaast biedt de onderneming
ook diensten aan op het gebied van data- en documentmanagement, direct
marketing en fulfillment. PostNL heeft in totaal zo'n 77.000 mensen in
dienst. In 2010 bedroeg de omzet van PostNL bijna 4,3 miljard euro.
- EINDE BERICHT -
*
Razende Robot Reporter