Watersportverbond - KNWV
Klanttevredenheidsonderzoek Pleziervaart Haarlem
woensdag 6 april 2011
Haarlem is op de goede weg met de invulling van het beleid op het
gebied van watertoerisme. Dit blijkt uit een
klanttevredenheidsonderzoek dat in 2010 onder de varende bezoekers van
Haarlem is gehouden.
Scores
De totaalscore van het tevredenheidsonderzoek was een 7. Opmerkelijk
hoge scores gaan naar de brughoogtes, onderhoud aan bruggen en sluizen,
onderhoud van aanlegsteigers en klantvriendelijkheid van het
(haven)personeel (7.4). De laagste scores gingen naar sanitaire
voorzieningen, de hoogte van de havengelden en de voorzieningen bij de
overnachtings- en aanlegplaatsen (6.6).
Blij met de inspanningen van Haarlem
De resultaten geven aan dat Haarlem op de goede weg is met de invulling
van het watertoerismebeleid. Haarlem wordt als stad door de
watertoerist goed gewaardeerd, echter aan de voorzieningen kan nog een
en ander verbeterd worden. Zo zullen in de (nabije) toekomst
voorzieningen bij overnachtings- en aanlegplaatsen als water, elektra,
sanitair en afvalinname uitgebreid gaan worden. Het Watersportverbond
is blij met de inspanningen van Haarlem om de voorzieningen te
verbeteren.
Meer watertoeristen
De gemeente Haarlem heeft in 2008 de Kansenkaart Watertoerisme
vastgesteld. Niet alleen voor de korte, maar ook voor de lange termijn
is het van belang of de uitvoering van dit beleid tegemoet komt aan de
wensen van de watertoerist. Haarlem wil graag meer watertoeristen naar
zich toetrekken door het voorzieningsniveau te verbeteren.