Watersportverbond - KNWV

Klanttevredenheidsonderzoek Pleziervaart Haarlem

woensdag 6 april 2011

Haarlem is op de goede weg met de invulling van het beleid op het gebied van watertoerisme. Dit blijkt uit een
klanttevredenheidsonderzoek dat in 2010 onder de varende bezoekers van Haarlem is gehouden.

Scores
De totaalscore van het tevredenheidsonderzoek was een 7. Opmerkelijk hoge scores gaan naar de brughoogtes, onderhoud aan bruggen en sluizen, onderhoud van aanlegsteigers en klantvriendelijkheid van het
(haven)personeel (7.4). De laagste scores gingen naar sanitaire voorzieningen, de hoogte van de havengelden en de voorzieningen bij de overnachtings- en aanlegplaatsen (6.6).

Blij met de inspanningen van Haarlem
De resultaten geven aan dat Haarlem op de goede weg is met de invulling van het watertoerismebeleid. Haarlem wordt als stad door de
watertoerist goed gewaardeerd, echter aan de voorzieningen kan nog een en ander verbeterd worden. Zo zullen in de (nabije) toekomst
voorzieningen bij overnachtings- en aanlegplaatsen als water, elektra, sanitair en afvalinname uitgebreid gaan worden. Het Watersportverbond is blij met de inspanningen van Haarlem om de voorzieningen te verbeteren.

Meer watertoeristen
De gemeente Haarlem heeft in 2008 de Kansenkaart Watertoerisme vastgesteld. Niet alleen voor de korte, maar ook voor de lange termijn is het van belang of de uitvoering van dit beleid tegemoet komt aan de wensen van de watertoerist. Haarlem wil graag meer watertoeristen naar zich toetrekken door het voorzieningsniveau te verbeteren.