Ingezonden persbericht
Systemax benoemt Jolanda Peters tot interim general manager Misco Nederland
Amstelveen, 7 maart 2011 - Systemax benoemt met ingang van 1 april 2011 Jolanda Peters, nu verantwoordelijk voor marketing bij Misco, in eerste termijn voorlopig tot general manager ad interim van Misco Nederland. Zij neemt dan de taken over van Bob Schipper, die Misco verlaat. Jolanda Peters is al ruim 20 jaar bij de organisatie werkzaam.
"Ik zie het als een mooie uitdaging om Misco de komende jaren verder te laten groeien en zo een belangrijke partner voor onze klanten te zijn en natuurlijk ook voor onze fabrikanten en distributeurs," zegt Jolanda Peters. "Ik heb de afgelopen jaren heel veel geleerd bij Misco. Het is een prachtig bedrijf dat je als werknemer altijd veel kansen biedt."
Bob Schipper vertrekt deze maand bij Misco. De afgelopen 12 jaar heeft hij in diverse sales en management functies gewerkt voor Misco NL en Misco UK. Het meest recent als general manager van Misco Nederland. "Het afgelopen jaar heb ik als general manager mijn stempel kunnen drukken op het bedrijf, zodat Misco in een goede uitgangspositie is om de komende jaren verder te groeien. Maar omdat ik ook zelf door wil groeien in mijn ontwikkeling heb ik nu gekozen voor een nieuwe uitdaging buiten Misco en buiten de ICT", aldus Schipper.
Misco (Microcomputers Supplies Company)
In Europa is Misco al een aantal jaren nummer één in zijn categorie, met vestigingen in Engeland, Schotland, Nederland, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië en Zweden. In Frankrijk werd recentelijk WStore/Inmac overgenomen. De Nederlandse vestiging van Systemax bestaat sinds 1985. In Noord-Amerika en Canada is Systemax actief onder de namen: TigerDirect; CompUSA en CircuitCity.
Misco (www.misco.nl) levert computers, software, randapparatuur en supplies aan bedrijven, overheidsinstellingen, multinationals en consumenten, waarbij snelle leveringen, lage prijzen, optimale dienstverlening en een hoge mate van klanttevredenheid de belangrijkste kenmerken zijn. In 1995 lanceerde het bedrijf - als eerste in Nederland - een commerciële website en implementeerde datzelfde jaar het 'virtual warehousing' concept, waardoor sneller, tegen lagere kosten, meer producten kunnen worden aangeboden. Misco telt in Nederland circa 120 medewerkers.