Nederlandse Omroep Stichting (NOS)

Lara Ankersmit aan roer NOS Nieuwe Media

HILVERSUM, 1 februari 2011 - Per 1 april benoemt de NOS Lara Ankersmit (40) als hoofd Nieuwe Media. Ankersmit, die momenteel werkzaam is bij De Telegraaf Media Groep als uitgever Digitaal, wordt in deze functie verantwoordelijk voor de koers van de NOS op het gebied van nieuwe media. Ze volgt voormalig Hoofd NOS Nieuwe Media Roeland Stekelenburg op.

Algemeen directeur NOS Jan de Jong kijkt uit naar haar komst: "De nieuwe media-strategie heeft binnen de NOS topprioriteit. Dat hoort bij deze tijd. Om een zo breed mogelijk publiek zo snel mogelijk te informeren en te bereiken is de inzet van nieuwe media essentieel, nu en in de toekomst. De afgelopen jaren heeft de NOS zich ontwikkeld van een bolwerk naar een netwerk en de afdeling Nieuwe Media heeft daarbij een onmisbare rol gespeeld. In Lara Ankersmit heeft de NOS iemand gevonden met de capaciteiten en ervaring om de succesvolle koers van NOS Nieuwe Media voort te zetten en verder uit te bouwen. Lara heeft jarenlange ervaring met online strategie en marketing binnen een nieuwsorganisatie. Met haar indrukwekkende en succesvolle staat van dienst, ben ik er van overtuigd dat zij voor de NOS de juiste vrouw op de juiste plaats is."

Lara Ankersmit zegt zelf over haar nieuwe stap: "Het was voor mij tijd voor een nieuwe stap. Ik werk al geruime tijd in de online media wereld en dan is NOS natuurlijk een mooi en aansprekend merk. Met veel innovatieve projecten op het gebied van nieuwe media. Ik kijk er dan ook enorm naar uit om bij NOS aan de slag te gaan."

Ankersmit is in haar huidige functie als Uitgever Digitaal bij De Telegraaf Media Groep onder meer verantwoordelijk voor de strategie en marketing van verschillende online en mobiele diensten waaronder Telegraaf.nl, Telesport.nl, DFT.nl, VROUW en Prive.nl. Sinds 2000 was zij al aan De Telegraaf verbonden in verschillende commerciële functies waaronder die van Manager Internet en Manager Operations. Na haar studie Communicatiewetenschap in Amsterdam deed ze van 1995 tot 2000 onder meer werkervaring op bij Grey Interactive, Waag Society, TBWA/Campaign en NRC Handelsblad.