Bond van Trein-, Tram- en Busgebruikers


TreinTramBus start met online reizigerspanel
vrijdag, 01 april 2011 15:28

Hoe tevreden is de treinreiziger over zaken als stiptheid, informatievoorziening, dienstverlening, comfort in de trein, prijs-kwaliteitverhouding? TreinTramBus start vandaag met een online reizigerspanel om te weten te komen hoe de gemiddelde treinreiziger hierover denkt. Via www.reizigerspanel.be kunnen reizigers zich registreren om deel te nemen aan een 10-tal korte maandelijkse enquêtes.

Om lid te worden van het panel moet men zich eenmalig registreren via www.reizigerspanel.be. Nadien volgt tot eind 2011 elke maand een korte enquête over verschillende thema's zoals stiptheid van de treinen, ticketverkoop, diensten in de stations, ... De vragen zijn laagdrempelig en de vragenlijsten zijn kort. Deelnemen duurt slechts enkele minuutjes en er zijn mooie prijzen mee te winnen. De resultaten zullen vanaf begin mei elke maand gepubliceerd worden op www.reizigerspanel.be.

Jan Vanseveren, TreinTramBus: "TreinTramBus probeert zoveel mogelijk de stem van alle reizigers te vertolken. Soms is het echter moeilijk te weten te komen hoe de gemiddelde reiziger bepaalde aspecten van het openbaar vervoer ervaart. Daarom start TreinTramBus met een digitaal platform om via periodieke enquêtes beter en sneller de mening van de treinreizigers te kennen. De uitkomst van de enquêtes zal TreinTramBus gebruiken om het overleg met de vervoersmaatschappijen zoveel mogelijk af te stemmen op de wensen van de gebruiker."

Het online reizigerspanel is een initiatief van TreinTramBus en wordt gerealiseerd met de steun van de Nationale Loterij.