Bond van Trein-, Tram- en Busgebruikers
TreinTramBus start met online reizigerspanel
vrijdag, 01 april 2011 15:28
Hoe tevreden is de treinreiziger over zaken als stiptheid,
informatievoorziening, dienstverlening, comfort in de trein,
prijs-kwaliteitverhouding? TreinTramBus start vandaag met een online
reizigerspanel om te weten te komen hoe de gemiddelde treinreiziger
hierover denkt. Via www.reizigerspanel.be kunnen reizigers zich
registreren om deel te nemen aan een 10-tal korte maandelijkse
enquêtes.
Om lid te worden van het panel moet men zich eenmalig registreren via
www.reizigerspanel.be. Nadien volgt tot eind 2011 elke maand een korte
enquête over verschillende thema's zoals stiptheid van de treinen,
ticketverkoop, diensten in de stations, ... De vragen zijn
laagdrempelig en de vragenlijsten zijn kort. Deelnemen duurt slechts
enkele minuutjes en er zijn mooie prijzen mee te winnen. De resultaten
zullen vanaf begin mei elke maand gepubliceerd worden op
www.reizigerspanel.be.
Jan Vanseveren, TreinTramBus: "TreinTramBus probeert zoveel mogelijk de
stem van alle reizigers te vertolken. Soms is het echter moeilijk te
weten te komen hoe de gemiddelde reiziger bepaalde aspecten van het
openbaar vervoer ervaart. Daarom start TreinTramBus met een digitaal
platform om via periodieke enquêtes beter en sneller de mening van de
treinreizigers te kennen. De uitkomst van de enquêtes zal TreinTramBus
gebruiken om het overleg met de vervoersmaatschappijen zoveel mogelijk
af te stemmen op de wensen van de gebruiker."
Het online reizigerspanel is een initiatief van TreinTramBus en wordt
gerealiseerd met de steun van de Nationale Loterij.