Gemeente Valkenswaard
Gewijzigde werkwijze milieuklachten
Op 15 maart hebben burgemeester en wethouders besloten voor
milieuklachten buiten kantooruren aan te sluiten bij de bestaande
klachtenregeling van de SRE Milieudienst. Voorheen kon een bandje
worden ingesproken of werden klachten over bijvoorbeeld geluidoverlast
doorgemeld aan de politie. Directe behandeling van dergelijke klachten
was daardoor niet altijd mogelijk. Dat gaat nu veranderen. Weliswaar
belt u met hetzelfde nummer van het centrale meldpunt: 040 2083500 of
het algemene nummer van de gemeente: 040 2083444, maar de organisatie
voor milieuklachten achter dit nummer is gewijzigd.
Inschakeling specialist
Met de klachtenregeling van het SRE wordt door een centrale meldkamer
meteen een specialist van de SRE Milieudienst ingeschakeld. Deze
beoordeelt de klacht, gaat zo nodig ter plaatse voor onderzoek of
meting en koppelt in alle gevallen nog dezelfde dag terug met de
klager. De veroorzaker wordt - indien bekend - aangesproken op
eventuele overtredingen van wet- en regelgeving. Aan de hand van een
rapportage kan door de gemeente aanvullend handhavend worden
opgetreden.
Betere dienstverlening
Door deelname aan genoemde klachtenregeling verwacht het college beter
en sneller te kunnen inspelen op overlastsituaties waardoor sneller en
effectiever kan worden opgetreden.
De regeling is ingegaan op 1 april. De nummers zijn ongewijzigd:
centraal meldpunt 040 2083500 of algemeen telefoonnummer 040 2083444.
* De Hofnar 15, 5554 DA Valkenswaard, T 040-2083444