Gemeente Valkenswaard


Gewijzigde werkwijze milieuklachten

Op 15 maart hebben burgemeester en wethouders besloten voor milieuklachten buiten kantooruren aan te sluiten bij de bestaande klachtenregeling van de SRE Milieudienst. Voorheen kon een bandje worden ingesproken of werden klachten over bijvoorbeeld geluidoverlast doorgemeld aan de politie. Directe behandeling van dergelijke klachten was daardoor niet altijd mogelijk. Dat gaat nu veranderen. Weliswaar belt u met hetzelfde nummer van het centrale meldpunt: 040 2083500 of het algemene nummer van de gemeente: 040 2083444, maar de organisatie voor milieuklachten achter dit nummer is gewijzigd.

Inschakeling specialist

Met de klachtenregeling van het SRE wordt door een centrale meldkamer meteen een specialist van de SRE Milieudienst ingeschakeld. Deze beoordeelt de klacht, gaat zo nodig ter plaatse voor onderzoek of meting en koppelt in alle gevallen nog dezelfde dag terug met de klager. De veroorzaker wordt - indien bekend - aangesproken op eventuele overtredingen van wet- en regelgeving. Aan de hand van een rapportage kan door de gemeente aanvullend handhavend worden opgetreden.

Betere dienstverlening

Door deelname aan genoemde klachtenregeling verwacht het college beter en sneller te kunnen inspelen op overlastsituaties waardoor sneller en effectiever kan worden opgetreden.

De regeling is ingegaan op 1 april. De nummers zijn ongewijzigd: centraal meldpunt 040 2083500 of algemeen telefoonnummer 040 2083444.


* De Hofnar 15, 5554 DA Valkenswaard, T 040-2083444