Grolsch kondigt herstructurering productie en logistiek aan
Persbericht van Koninklijke Grolsch NV
Grolsch kondigt herstructurering productie en logistiek aan
- Ondanks dalende biermarkt vertrouwt Grolsch op gezonde toekomst -
Donderdag 31 maart heeft de directie van Grolsch haar medewerkers
ingelicht over de voorgenomen herstructurering van de productie- en
logistieke afdelingen. Voorafgaand hieraan is de adviesaanvraag
ingediend bij de Ondernemingsraad. De huidige marktsituatie in
Nederland met een dalende bierconsumptie dwingt Grolsch continu scherp
te zijn op haar bedrijfsprocessen en kritisch te blijven kijken naar de
kosten. Om haar bedrijfsstrategie te kunnen realiseren is een meer
flexibele, marktgerichte en efficiënte organisatie noodzakelijk.
Meer efficiëntie en focus
De voorgenomen plannen voor de productie- en logistieke afdelingen
volgen op de begin maart aangekondigde herstructurering van de
commerciële- en stafafdelingen. Daar waar de focus voor de commerciële-
en stafafdelingen ligt op 'winnen in de markt', zal de focus voor
productie en logistiek zich, scherper dan in het verleden, richten op
het vergroten van de efficiëntie en het besparen van kosten.
Personele consequenties
Bij het doorvoeren van de voorgenomen plannen in productie en logistiek
zullen verschillende bestaande functies vervallen en nieuwe functies
worden gecreëerd. Per saldo betekent dit een personeelsreductie van 17
FTE. Voor de nieuwe functies die ontstaan in de aangepaste
organisatiestructuur zal een selectie- en benoemingsprocedure worden
gestart. Om medewerkers te ondersteunen bij het verkrijgen van de
vereiste competenties zal Grolsch het komende jaar fors investeren in
training en opleiding. De totale herstructurering moet een belangrijke
bijdrage gaan leveren aan het versterken van de concurrentiekracht van
Grolsch in een markt met dalende biervolumes.
Rob Snel, Managing Director: "Grolsch is een sterk merk. Maar we hebben
wel te maken met een jaarlijks dalende bierconsumptie in Nederland en
een verhevigde concurrentie. Daar zullen we actief op in moeten spelen.
We willen immers niet mee in die neerwaartse spiraal; we willen winnen
in de markt. Om dit te kunnen realiseren, zullen we waar mogelijk onze
organisatie moeten vereenvoudigen, ons kostenniveau structureel moeten
verlagen en meer focus moeten aanbrengen. Daarvoor is een meer
flexibele, marktgerichte en efficiënte organisatie noodzakelijk. Ik ben
ervan overtuigd dat deze maatregelen noodzakelijk zijn om ook op de
lange termijn succesvol te kunnen zijn."
*
Links:
http://www.koninklijkegrolsch.nl
Razende Robot Reporter