Grolsch kondigt herstructurering productie en logistiek aan

Persbericht van Koninklijke Grolsch NV

Grolsch kondigt herstructurering productie en logistiek aan - Ondanks dalende biermarkt vertrouwt Grolsch op gezonde toekomst -

Donderdag 31 maart heeft de directie van Grolsch haar medewerkers ingelicht over de voorgenomen herstructurering van de productie- en logistieke afdelingen. Voorafgaand hieraan is de adviesaanvraag ingediend bij de Ondernemingsraad. De huidige marktsituatie in Nederland met een dalende bierconsumptie dwingt Grolsch continu scherp te zijn op haar bedrijfsprocessen en kritisch te blijven kijken naar de kosten. Om haar bedrijfsstrategie te kunnen realiseren is een meer flexibele, marktgerichte en efficiënte organisatie noodzakelijk.

Meer efficiëntie en focus
De voorgenomen plannen voor de productie- en logistieke afdelingen volgen op de begin maart aangekondigde herstructurering van de commerciële- en stafafdelingen. Daar waar de focus voor de commerciële- en stafafdelingen ligt op 'winnen in de markt', zal de focus voor productie en logistiek zich, scherper dan in het verleden, richten op het vergroten van de efficiëntie en het besparen van kosten.

Personele consequenties
Bij het doorvoeren van de voorgenomen plannen in productie en logistiek zullen verschillende bestaande functies vervallen en nieuwe functies worden gecreëerd. Per saldo betekent dit een personeelsreductie van 17 FTE. Voor de nieuwe functies die ontstaan in de aangepaste organisatiestructuur zal een selectie- en benoemingsprocedure worden gestart. Om medewerkers te ondersteunen bij het verkrijgen van de vereiste competenties zal Grolsch het komende jaar fors investeren in training en opleiding. De totale herstructurering moet een belangrijke bijdrage gaan leveren aan het versterken van de concurrentiekracht van Grolsch in een markt met dalende biervolumes.

Rob Snel, Managing Director: "Grolsch is een sterk merk. Maar we hebben wel te maken met een jaarlijks dalende bierconsumptie in Nederland en een verhevigde concurrentie. Daar zullen we actief op in moeten spelen. We willen immers niet mee in die neerwaartse spiraal; we willen winnen in de markt. Om dit te kunnen realiseren, zullen we waar mogelijk onze organisatie moeten vereenvoudigen, ons kostenniveau structureel moeten verlagen en meer focus moeten aanbrengen. Daarvoor is een meer flexibele, marktgerichte en efficiënte organisatie noodzakelijk. Ik ben ervan overtuigd dat deze maatregelen noodzakelijk zijn om ook op de lange termijn succesvol te kunnen zijn."

*

Links:
http://www.koninklijkegrolsch.nl



Razende Robot Reporter