Ingezonden persbericht


PERSBERICHT: Eventive lanceert Department Challenge, dé business game voor de hotelbranche

Een ultiem spel waarbij afdelingen elkaar beter leren kennen en inzicht krijgen in elkaars werkzaamheden

Amsterdam, 31 maart 2011 - Eventive Business Events lanceert een nieuw maatwerkconcept voor personeelsevenementen in de hotelbranche: The Department Challenge. In dit concept krijgen hotelmedewerkers voor één dag een compleet andere functie. Zo wordt een housekeeper operationeel manager en de chef-kok receptioniste. Dit alles gebeurt in een geheel op maat gemaakt spel waarbij de medewerkers worden opgedeeld in teams. Elk team vormt een hotel op miniatuurformaat. De teams strijden tegen elkaar om als beste uit de bus te komen.

Eventive ontwikkelde The Department Challenge in eerste instantie als uniek concept voor Grand Hotel Karel V in Utrecht. Deze personeelsbijeenkomst bleek een zodanig succes dat het evenementenbureau besloot het concept als maatwerkconstructie beschikbaar te maken voor alle hotels in Nederland.

Bij veel grotere hotels bestaat de behoefte aan een personeelsevenement waarbij medewerkers en afdelingen elkaar beter leren kennen. Dit omdat ze door onregelmatige diensten elkaar niet vaak tegenkomen. Om het hotelpersoneel met elkaar en elkaars werkzaamheden kennis te laten maken, ontwikkelde Eventive Business Events The Department Challenge. Het voordeel van deze challenge is dat het een teambuildingsevent betreft met inhoud, dat op een ludieke manier wordt aangepakt. Deze aanpak heeft direct invloed op de dagelijkse business van het deelnemende hotel.

De spellen die Eventive voor The Department Challenge kan organiseren zijn legio. Van biertapwedstrijden, het receptie spel, salesacties uitdaging, mayonaise tikken, afwaswedstrijden, turn-down service spel tot estafette borden lopen.

"De dag die Eventive voor ons heeft georganiseerd heeft een grote impact gehad op onze organisatie", zegt Corine Kerkvliet van Grand Hotel Karel V. "Het besef van wat collega's dagelijks doen en wat dat voor de gehele organisatie betekent, heeft indruk gemaakt op iedereen. De groep is hechter geworden en het hart voor de zaak nog groter."

"Wat we met dit concept willen bereiken, is het creëren van een optimaal saamhorigheidgevoel binnen teams die elke dag klaarstaan om hotelgasten een zo prettig mogelijk verblijf te bezorgen", zegt Mariëlle van der Zouwen, Manager Director van Eventive Business Events. "Met een evenement als dit verras je je medewerkers en zij verrassen op hun beurt elkaar. In de praktijk blijkt dat The Department Challenge nog lange tijd indruk maakt op de deelnemers. En als je dan toch een personeelsuitje organiseert, waarom dan niet één met inhou."

Voor meer informatie over The Department Challenge:

http://bit.ly/e3uFr0

Over Eventive Business Events
Eventive Business Events ondersteunt bedrijven bij het bereiken van hun doelgroep door de conceptontwikkeling van evenementen en marketingcampagnes, en het projectmanagement dat daaruit voortvloeit. Het bureau kan de gehele of gedeeltelijke organisatie van congressen, vakbeurzen, seminars, workshops en productpresentaties op zich nemen. Daarnaast biedt Eventive Business Events ondersteunende diensten in de vorm van advies, beurstraining, uitnodigingen, locatieplanning, het regelen van sprekers et cetera. Eventive Business Events is onderdeel van de communicatiegroep LVT Group. Voor meer informatie: www.eventive.nl.