Cendris werkt samen met smartFOCUS om gerichte marketingcampagnes en diepgaande campagneanalyse te bewerkstelligen
- smartFOCUS verbetert de snelheid van dataselecties en de creatie hiervan; hiermee wordt de omzet vergroot voor Cendris op het gebied van marketing services
smartFOCUS, wereldwijd leverancier van high performance multi-channel marketing software, is door Cendris uitgekozen om zijn zakelijke activiteiten te standaardiseren met gerichte marketingcampagnes en diepgaande campagneanalyses. De smartMARKETER software van smartFOCUS wordt bij 80% van haar klanten ingezet en haalt bruikbaar klantinzicht uit de grote hoeveelheden campagnedata van Cendris.
Cendris is een divisie binnen de logistieke dienstverlener TNT Post en richt zich op het ontwerpen, implementeren en uitvoeren van marketingprocessen die de verkoop van business-to-consumerbedrijven doet toenemen. Een kleiner, maar toch belangrijk onderdeel van de onderneming richt zich op B2B-verkoop.
Binnen Cendris is de afdeling Insight leverancier van marketing services dat onder andere marketingcampagnes beheert en analyseert voor grote merken in de Benelux.
Dankzij smartFOCUS beschikken marketing consultants van Cendris over visuele en intuïtieve technieken en functionaliteiten om diepgaande analyses uit te voeren en sneller tot inzicht te komen in de communicatie met klanten.
“Voor bedrijven zoals de onze die constant grote hoeveelheden data selecteren, beheren, verwerken en analyseren, is geen oplossing sneller of flexibeler dan smartFOCUS biedt,” aldus Kees Groenewoud, directeur business consultancy bij Cendris, “Wij maken tijdens ons werk zo veel mogelijk gebruik van smartFOCUS omdat het onze time-to-market drastisch verkort. Wij hebben de ambitie om al onze marketing activiteiten te standaardiseren met smartFOCUS.”
Curt Bloom, interim-algemeen directeur van smartFOCUS, zegt: “Cendris, de grootste data list manager en broker in Nederland, zag in ons de partner die niet alleen grote hoeveelheden data kan verwerken, maar die ook de honderdduizenden databasegegevens kan omzetten in bruikbare data. Gedurende de periode waarin Cendris met onze software werkt, ondersteund door ons Nederlandse team, zijn er meetbare resultaten verkregen die de werkelijke waarde van databeheer benadrukken als het gaat om diepgaand inzicht in de communicatie met klanten. Wij waarderen onze samenwerking met Cendris en wij zien het als een bevestiging van onze positie als marktleider op het gebied van high performance marketing software over de hele wereld.”
“smartMARKETER, gebaseerd op het smartFOCUS smartSERVER platform, heeft de marketingprestaties van Cendris veranderd, dankzij de krachtige data-analyse functionaliteit hebben we een groot aantal specifieke marketingproblemen kunnen aanpakken,” concludeert Groenewoud.
“De resultaten duidelijk: productiekosten nemen significant af, het ontwerpproces van nieuwe campagnes verloopt sneller, we beschikken over nieuwe inkomstenstromen uit data testing, en onze inkomsten uit campagnedesign zijn sterk toegenomen. smartFOCUS is een fantastisch bedrijf om mee samen te werken omdat het niet alleen praat over technologie – hun team heeft hart voor onze zaak en werkt samen met ons op een persoonlijk niveau dat lonend en goed is voor onze onderneming.”
###
Over smartFOCUS:
smartFOCUS is een toonaangevende leverancier van multi-channel marketing software en diensten. De Intelligent Marketing oplossingen integreren data zodanig dat de krachtigste analyses en diepgaande klantinzichten geleverd worden. Zo maakt smartFOCUS communicatie mogelijk over de hele breedte van de marketingoperatie.
Meer dan 750 bedrijven over de hele wereld vertrouwen erop dat smartFOCUS resultaten verbetert en marketingprestaties verhoogt. Dit gebeurt onder andere bij AAA, ABN AMRO, Center Parcs, EasyJet, EMI, Equifax, Eurocamp, Harrods, Landal GreenParks, lastminute.com, Manchester United FC, QVC, Rabobank, RCI-GVN, Société Générale en Sony Europe.
smartFOCUS levert e-mail en digitale marketing met smartMARKETER eChannel. Dit is een volledig on-demand digitale marketingoplossing die elk van zijn klanten bedient met communicatie via e-mail, mobiele apparatuur, sociale netwerken, landing pages, microsites en RSS.
In de nieuwsmedia levert smartFOCUS Astech marketingexpertise en Intelligent Marketing oplossingen waar internationaal meer dan 150 nieuwsmediabedrijven gebruik van maken, zoals USA Today, de New York Times Regional Media Group en de Washington Post.
smartFOCUS heeft zijn hoofdkantoor in Bristol, Verenigd Koninkrijk, en vestigingen in de VS, Europa en in de regio Azië/Grote Oceaan.
+44 (0)208 996 1650 / +44 7780 687813