Lancering duurzaam kledingmerk
Kortrijk, 20110330 -- We Beat The Mountain lanceert het eerste kledingmerk met als doel om de wereldwijde afvalberg te verslaan. Het kledingmerk komt tot stand dankzij een samenwerking met DutchSpirit Sustainable Clothing en wordt gelanceerd tijdens een modeshow op donderdag 31 maart tijdens het MVO-event in Kortrijk, België. Het materiaal waarmee de kleding is gemaakt zou normaal gesproken op de afvalberg zijn beland. Daardoor kan de consument een concrete bijdrage leveren aan de wereldwijde reductie van afval door het kopen en het dragen van het unieke kledingmerk.
Deze lancering is slechts één van de eersten in een hele reeks die op stapel staat. Samen met de wereldwijde Facebook Community met inmiddels meer dan 40.000 leden heeft We Beat The Mountain een scala aan nieuwe producten geselecteerd. In 2011 komt onder andere ook de Flex Worker’s Trolley van gerecycled materiaal op de markt die bijdraagt aan Het Nieuwe Werken. Diverse organisaties hebben al op voorhand ingetekend op deze Flex Worker’s Trolleys. Verder brengt We Beat The Mountain in samenwerking met verschillende multinationals duurzame initiatieven tot stand zoals bijvoorbeeld “De bouwplaats van de toekomst” met bouwbedrijf Ballast Nedam.
“De drive voor het inzetten van deze wereldwijde beweging komt voort uit mijn frustratie dat de meeste gebruiksproducten bewust niet duurzaam worden ontworpen. Na een zeer korte levenscyclus belanden ze rechtstreeks op de afvalberg. ” zegt Han Hendriks, oprichter van We Beat The Mountain. “Door juist de waarde van afval in te zien en de afvalberg te benutten voor de ontwikkeling van nieuwe producten zal de levenskwaliteit van toekomstige generaties sterk kunnen toenemen.”
Het MVO-event “Duurzaam – gewoon doen!” is een prikkelend weet- en doe platform dat inspireert, activeert, enthousiasmeert en innoveert. Het event richt zich op ondernemingen, het onderwijs, overheden en hun onderlinge relaties. Het evenement vindt plaats op donderdag 31 maart 2011 in de Kortrijk Xpo in België. Zie voor meer informatie: http://www.mvo-event.be.
Over We Beat The Mountain
We Beat The Mountain is een wereldwijde beweging van mensen en organisaties met de missie om de afvalberg te verslaan. Dit doet zij door het ontwikkelen, produceren en verkopen van functionele designproducten van afval. Elk product wordt aan het einde van de levenscyclus ingeleverd en is na bewerking weer te gebruiken voor de ontwikkeling van een nieuw product. Daarnaast brengt We Beat The Mountain in samenwerking met diverse multinationals bijzondere duurzame initiatieven tot stand. Als Flat World Company voert We Beat The Mountain vanuit Nederland de regie op een wereldwijd netwerk van samenwerkingsrelaties. Zij werkt o.a. nauw samen met haar wereldwijde community op Facebook met meer dan 40.000 leden die een actieve bijdrage leveren om de missie te volbrengen. Dit doen zij door het delen van ideeën, het geven van feedback op ontwikkelingen en nieuwe producten en het verder versterken en verspreiden van de beweging. Voor meer informatie: http://www.webeatthemountain.com en http://www.facebook.com/webeatthemountain.
We Beat The Mountain