Ingezonden persbericht



PepsiCo Nederland en het World Food Programme gaan samenwerking aan

Utrecht, 31 maart 2011 - PepsiCo Nederland en het World Food Programme (WFP) van de Verenigde Naties hebben aangekondigd te gaan samenwerken. Een sterke combinatie waarbij PepsiCo Nederland en het WFP zich gaan inzetten voor een gezamenlijk doel: het tegengaan van honger bij kinderen. De samenwerking zal dit jaar binnen PepsiCo Nederland worden ingevuld door het merk Quaker Cruesli dat zich concreet gaat inzetten voor het schoolmaaltijdenprogramma in Benin, Afrika. In 2009 is PepsiCo wereldwijd met haar PepsiCo Foundation al een strategisch partnerschap aangegaan met het WFP. Binnen dit samenwerkingsverband ondersteunt PepsiCo het WFP met wereldwijde logistieke expertise.

"Ons doel is om samen met onze klanten en partners 1 miljoen maaltijden te doneren aan het WFP in 2011. Wij zijn er van overtuigd dat dit gaat lukken", zegt Richard den Hollander, General Manager PepsiCo Nederland. "Ik ben er trots op dat PepsiCo Nederland, in navolging van de PepsiCo Foundation, nu de mogelijkheid krijgt zich in te zetten voor het WFP in de strijd tegen honger bij kinderen. De samenwerking past uitstekend in PepsiCo's visie op duurzaam ondernemen Performance with Purpose. Bovendien zie ik dat veel van onze medewerkers geïnspireerd worden door deze samenwerking en de bijdrage die wij als toonaangevend voedingsmiddelenbedrijf kunnen leveren".

Het schoolmaaltijdenprogramma van het WFP is opgezet om kinderen in ontwikkelingslanden van voedzame schoolmaaltijden te voorzien. "Kinderen voorzien van een voedzame maaltijd is een krachtige investering in de volgende generaties", zegt Nancy Roman, WFP's Directeur Communicatie, Beleid en Particuliere Partnerschappen. "Met dank aan de ondersteuning van Quaker Cruesli worden kinderen in Benin in staat gesteld zich te concentreren op hun studie in plaats van zich zorgen te maken over waar of wanneer zij een volgende maaltijd kunnen eten."

Quaker Cruesli weet als geen ander dat een goed ontbijt en goede voeding essentiële energie en voedingsstoffen leveren. Daarom start Quaker Cruesli deze campagne, waarmee zij zich specifiek verbindt aan het WFP schoolmaaltijdenprogramma in Benin. In Benin worden ongeveer 364 lagere scholen van maaltijden voorzien, hiermee worden ruim 117.000 kinderen geholpen. Quaker Cruesli doneert in deze periode voor elke verkochte verpakking 1% van de omzet aan het schoolmaaltijdenprogramma in Benin. Daarnaast is het uiteraard ook mogelijk om via de speciale actiewebsite rechtstreeks aan het WFP te doneren.


- - Einde bericht - -

Over PepsiCo
Met bekende sterke merken als Pepsi, 7-up, Tropicana, Quaker Cruesli, Lay's, Doritos, Duyvis en Smiths staat PepsiCo in Nederland in de Top 7 van voedingsmiddelenbedrijven. In Nederland zijn er voor PepsiCo 850 mensen werkzaam. Zij werken op vier vestigingen, waaronder drie fabrieken. Voor meer informatie: www.pepsico.nl en de actiewebsite www.quakercruesli.nl.

PepsiCo Nederland is onderdeel van de PepsiCo Groep (PEP, NYSE) die wereldwijd de meeste merken in voeding en dranken heeft. De divisies Frito-Lay, Quaker, Pepsi-Cola, Tropicana en Gatorade bieden honderden smakelijke producten waar consumenten in meer dan tweehonderd landen dagelijks van genieten. PepsiCo heeft een jaaromzet van ongeveer 60 miljard dollar. Wereldwijd worden werknemers van PepsiCo verbonden door een gezamenlijke visie op duurzame groei: Performance with Purpose.

PepsiCo wil consumenten een breed aanbod van smaakvolle producten bieden. Daarnaast wil het bedrijf de natuurlijke rijkdommen beschermen. Voor het personeel geeft PepsiCo prioriteit aan diversiteit en een werkomgeving waarin mensen zich gerespecteerd en gestimuleerd voelen. PepsiCo wil met Performance with Purpose een balans vinden tussen zakelijk succes en maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Voor meer informatie: www.pepsico.com

Noot voor redacties

**