Uniway gaat partnership aan met hybris voor ontwikkeling e-commerce-websites

De Belgische websitebouwer Uniway is partner geworden van hybris, leverancier van multi-channel-communicatie- en e-commerce-software. Het partnership is een bevestiging van Uniway's ervaring en knowhow inzake e-commerce.

De troeven van hybris zijn vooral de functies om informatie en catalogi te beheren, naast de mogelijkheid om de websites snel op een multinationaal en meertalig niveau te plaatsen. "Standaard ontwikkelmodules die voldoende flexibiliteit bieden om maatwerk te leveren, aangepast aan de omgeving van de klant, verkorten de ontwikkeltijd aanzienlijk", aldus Marc Vanhoutteghem, medeoprichter en managing partner van Uniway. "Mede daardoor is hybris een ideaal platform om e-commerce-websites aan te passen aan de grote verscheidenheid van de verschillende verticale markten."

Uniway ontwikkelt al meer dan tien jaar e-commerce-websites, voor zowel B2B als B2C. In die tijd hebben e-shops ook in België aan volwassenheid gewonnen. De verwachtingen van de online handelaars evolueren erg snel: verkoop via verschillende kanalen, interactie met klanten, procesautomatisering, personalisering, geolocalisatie, mobiel internet, etc. "Daarom hebben we een flexibel en sterk platform met open webservices nodig om specifieke applicaties te creëren en die te integreren met de bestaande toepassing", vervolgt Vanhoutteghem. "En hybris beantwoordt hier volledig aan."

Berend Bouwmeester, regional manager Benelux, zegt: "We zijn heel erg blij met deze samenwerking. Dit betekent voor hybris een duidelijke aanvulling voor voornamelijk de Belgische markt. De Belgische e-commerce-strategie van Uniway kunnen wij goed gebruiken, maar ook verder aanvullen. Door de unieke combinatie van strategische webadvies van Uniway en onze oplossingen zullen klanten nog beter bediend worden."

(253 woorden)