Ingezonden persbericht


LUMA logo

Polk levert Luma-platform aan wereldwijde klanten

Vooraanstaande automerken profiteren met Polk/Luma-aanbod van gepersonaliseerde marketingmogelijkheden

Rotterdam, 31 maart 2011 - Luma International, wereldwijd leverancier van een end-to-end SaaS-marketingplatform dat sales en marketing ondersteunt, sluit een strategisch samenwerkingsverband met Polk, leverancier van informatie- en marketingoplossingen voor de automotive-sector. Polk biedt zijn wereldwijde klanten de mogelijkheid om het Luma-platform in te zetten voor het verbeteren van marketing- en verkoopprogramma's bij lokale dealers.

Het gezamenlijke aanbod van Polk en Luma stelt klanten in staat om de krachtige data- en personalisatiemogelijkheden van Luma te gebruiken voor het verbeteren van klantloyaliteit en verkoopprogramma's. Dit zijn bijvoorbeeld programma's om kopers van een nieuwe auto te binden aan een dealer.

Het gebruikersvriendelijke end-to-end SaaS-marketingplatform van Luma stelt middelgrote en grote bedrijven en hun buitendiensten en partners in staat om snel gepersonaliseerd marketingmateriaal te creëren. Hiermee versterken ze de relatie met klanten en stimuleren ze de verkoop. Door de samenwerking tussen Luma en Polk bouwen dealers effectiever en op een persoonlijk niveau aan de klantloyaliteit. Bovendien onderstrepen ze met het Luma/Polk-aanbod hun aftersalesdienstverlening. Recent onderzoek van Polk wijst uit dat consumenten in de VS langer in hun auto blijven rijden. Zo blijkt dat eigenaren sinds het derde kwartaal van 2010 gemiddeld 65,3 maanden hun nieuw aangeschafte voertuig behouden. Dit is 4,7 maanden langer dan dezelfde periode een jaar eerder. Evenementen na de verkoop en andere gepersonaliseerde relatieprogramma's verhogen de aftersalesomzet en zorgen ervoor dat een dealer in de periode tussen de aanschaf van auto's een relatie met de klant behoudt.

"De data-intelligentie en de automotive intelligentie van Polk maken deze partij een ideale wereldwijde partner voor Luma", zegt Kristof Vereenooghe, CEO van Luma International. "We zijn verheugd met deze partij als partner en werken graag samen met Polk om de automotive bedrijven in de Verenigde Staten en Europa te bedienen."

"Polk-klanten en hun dealers kunnen dankzij het Luma-platform meer gepersonaliseerde marketinguitingen van hoge kwaliteit creëren dan ooit mogelijk was", zegt Michael Osaer, vicepresident Productmanagement van Polk. "We kijken er dan ook naar uit om de gezamenlijke oplossingen aan te bieden aan meer klanten." Polk werkt met vrijwel elke wereldwijde automaker en is een autoriteit op het vlak van informatie- en marketingdiensten voor constructeurs en hun dealers.

####

Over Polk
Polk is leverancier van informatie- en marketingoplossingen voor de automotive sector. Het bedrijf verzamelt en interpreteert wereldwijde data en biedt diepgaande expertise op het gebied van automotive business om klanten inzicht te bieden in hun marktpositie, trends te identificeren en te bouwen aan de merkloyaliteit. Daarnaast ondersteunt Polk bij het zoeken naar new business en het bereiken van concurrentievoordeel. Polk helpt autoproducenten en -dealers, aftermarket-bedrijven, financiële dienstverleners en verzekeraars, advertentiebureaus, mediabedrijven, consultancybureaus, marktonderzoekbureaus en overheidsinstellingen bij het nemen van beter gefundeerde beslissingen. Het niet-beursgenoteerde bedrijf heeft zijn hoofdkantoor in Southfield, Michigan (Verenigde Staten) en opereert in Australië, Canada, China, Japan, Zuid-Korea, de Verenigde Staten, Frankrijk, Duitsland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. Voor meer informatie: www.polk.com.

Over Luma International
Luma International is in 2009 opgericht en biedt een end-to-end SaaS-marketingplatform dat marketing en sales ondersteunt. Middelgrote en grote bedrijven, zoals Toyota, Mercedes-Benz, Coca-Cola, Bacardi en P&V, creëren met het platform on demand gepersonaliseerd marketingmateriaal. Hierdoor besparen ze kosten en stimuleren ze de verkoop. Met deze oplossing ondersteunen bedrijven hun sales- en marketingafdeling en vergroten ze de lokale marketingflexibiliteit, terwijl ze de merkwaarden behouden. Luma International heeft vestigingen in Rotterdam, Antwerpen, Parijs en Redwood Shores (Verenigde Staten). Voor meer informatie: www.lumacentral.com.



Ingezonden persbericht