Annemarie Jorritsma (VNG) blij met campagne 'Groen Loont!'
Persbericht van Stichting Entente Florale Nederland
In de campagne Groen Loont, die gisteren van start ging, staat de
economische waarde van het groen centraal en niet de gemeentelijke
bezuinigingen. Het boek en de poster 'Groen Loont!' geven informatie
over het rendement van De Groene Stad in harde euro's. Groen is geen
kostenpost op de gemeentelijke begroting, maar een investering!
Annemarie Jorritsma, voorzitter van de Vereniging van Nederlandse
Gemeenten (VNG), is blij met de nieuwe campagne. Zij liet weten deze
campagne een goed initiatief te vinden en nam met veel genoegen de
poster en het boek "Groen Loont" in ontvangst. Ze beloofde deze
informatie zeker onder de aandacht te brengen van de Nederlandse
gemeenten. De uitreiking uit handen van Bert Gijsberts, namens de
initiatiefnemers van Groen Loont, was tevens de aftrap van de campagne
Groen Loont.
De initiatiefnemers van Groen Loont zijn Plant Publicity Holland (PPH),
Branchevereniging VHG, Hoveniers Informatie Centrum (HIC), ANWB,
Groenforum Nederland, Entente Florale Nederland, Productschap Tuinbouw
en Bomenstichting. Met deze actie informeren ze gemeenten, provincies,
de landelijke overheid, de bouwsector, woningbouwcoöperaties,
boomkwekers en groenvoorzieners/hoveniers over de baten van het groen.
In 2011 verschijnen vier nieuwsbrieven waarin de maatschappelijke en
economische waarde van het groen in de leefomgeving centraal staan. De
nieuwsbrieven bieden wetenschappelijk bewijs en concrete voorbeelden
uit de praktijk.
Congres
Eind oktober, voorafgaand aan de prijsuitreiking van Entente Florale
voor de groenste stad en dorp van Nederland, vindt er in Deventer een
congres plaats waarin de economische waarde van het groen door diverse
deskundigen onder de aandacht zal worden gebracht.
Informatie
Meer informatie over de campagne Groen Loont en over de
maatschappelijke en economische waarde van het groen vindt u op de
website van De Groene Stad, www.degroenestad.nl.
Razende Robot Reporter