Abri's en billboards voortaan verlicht door Groene Stroom
De verlichting van ruim de helft van de 16.000 abri's en billboards van
CBS Outdoor gaat branden op Groene Stroom van Essent. Beide partijen
hebben hierover een overeenkomst gesloten en afgesproken gezamenlijk
onderzoek te doen naar energiebesparing en verduurzaming van
energieverbruik. CBS Outdoor reduceert zo haar CO2-footprint
significant.
'We zijn ons bewust van het belang van verduurzaming van onze
bedrijfsvoering, waaronder de noodzaak van energiebesparing en het
vergroenen van ons energieverbruik. In Essent hebben we een ervaren
partner gevonden die ons hierbij uitstekend kan helpen', vertelt Mark
van den Elzen, Franchise & Operations Director van CBS Outdoor. 'Wij
staan â letterlijk - midden in de maatschappij en geven graag het goede
voorbeeld. Dat kan onder andere door negatieve effecten op het milieu
zoveel mogelijk te beperken.'
Abri's en billboards van een groene rand voorzien
'Niet veel mensen zullen nadenken over de verlichting van abri's en
billboards, terwijl deze niet meer uit het straatbeeld te denken zijn,'
zegt Albert-Jan Smid van Essent. 'We leveren graag een bijdrage aan het
verduurzamen van energieverbruik van abri's en billboards en voorzien
ze op deze manier van een groene rand.'
Vervangen TL-verlichting door dimmers en voorschakelapparatuur
CBS Outdoor brengt de energiecontracten voor de verlichting van abri's
en billboards onder bij Essent. Ook onderzoekt Essent de mogelijkheden
van energiezuinige vormen van verlichting. Een ander, door CBS Outdoor
reeds ingezet, traject is het vervangen van reguliere TL-verlichting
door dimmers en voorschakelapparatuur.
Essent start campagne energiebesparing op TL-verlichting
Begin april start Essent een nieuwe campagne gericht op
energiebesparing op TL-verlichting. Uit onderzoek dat Essent heeft
laten doen, blijkt dat het midden- en kleinbedrijf tot 40 procent kan
besparen op verlichtingskosten.
Over CBS Outdoor
CBS Outdoor exploiteert buitenreclame op stadsmeubilair, zoals abri's,
billboards, stationsreclame en bus- en tramreclame. Het portfolio
strekt zich uit over meer dan driehonderd gemeenten. Voor de
exploitatie van stationsreclame op perrons heeft CBS Outdoor een
exclusief contract met de Nederlandse Spoorwegen. CBS Outdoor maakt
deel uit van CBS Corporation.