Maastricht University

Knowledge Centre for International Staff (KCIS) wint Expat Award 2011

30 maart 2011

Het Knowledge Centre for International Staff (KCIS) van de Universiteit Maastricht (UM) heeft de Expat Award 2011 gewonnen. De prijs werd gisteren uitgereikt op Nyenrode Business University. Het KCIS nam het in de categorie 'Expat Service Provider of the Year' op tegen vier andere genomineerden, maar kwam - volgens het oordeel van de jury en het aantal publieksstemmen - als beste uit de bus.

Binnen de categorie 'Expat Service Provider of the Year' werden uit 26 kandidaten de 5 finalisten gekozen. Uit het juryrapport bleek dat het KCIS met grote voorsprong op de andere genomineerden heeft gewonnen, vanwege de persoonlijke touch, de nauwe samenwerking met de regio en de grote hoeveelheid publieksstemmen uit de regio. De jury vond het onderscheidende vermogen van KCIS ten opzichte van de overige genomineerden te groot om een tweede plaats te vergeven.

Het KCIS is door de International Service Desk Maastricht Region van de gemeente Maastricht voorgedragen voor de Expat Award 2011. De servicedesk en het KCIS werken nauw samen, onder andere aan het creëren van een levendige internationale gemeenschap in de regio. "We willen de International Service Desk Maastricht Region bedanken voor de nominatie. Samenwerking met de regio is voor KCIS belangrijk omdat nieuwe buitenlandse medewerkers niet alleen voor de UM komen werken, maar ook in een nieuwe sociale omgeving komen wonen. Bij een internationale tewerkstelling zijn beide aspecten voor de medewerker van belang", aldus Veronique Eurlings, projectmanager bij KCIS.

Vanuit KCIS is het idee ontstaan om samen met de International Staff Society (UM) en de servicedesk maandelijkse informele bijeenkomsten voor (internationale) gelijkgestemden te organiseren, zodat nieuwe buitenlandse medewerkers aansluiting kunnen vinden met de bestaande internationale gemeenschap en met elkaar.