Ingezonden persbericht
Almere, 30 maart 2011
Drukbezochtste ochtenduitzending
Almeerse actie voor War Child brengt 3.000 euro op
Het was de hele morgen gezellig druk op het Stationsplein in Almere Centrum tijdens de radio-uitzending van Radio 538 voor War Child. Ondernemers uit het centrum van Almere hadden samen met Almeerse evenementenorganisatoren, Almere City Marketing en de gemeente alles uit de kast gehaald om zoveel mogelijk geld voor War Child in te zamelen. Zo konden voorbijgangers aanschuiven voor een lekker ontbijt, goed wakker worden tijdens een zumba workout, rijden op een segway, leren graffiti spuiten of zich laten opmaken door professionele visagisten. Zangeres Glennis Grace zorgde voor een swingend optreden.
Tussen 6.00 en en 10.00 uur stroomden meer dan 500 mensen toe om de 538 dj's live aan het werk te zien, een ontbijt te komen nuttigen of op een andere manier aan de actie deel te nemen. Voor het ontbijt werd een symbolische bijdrage van E 1,00 gevraagd, maar velen gaven met gulle hand. De actie was mogelijk gemaakt doordat diverse ondernemers en bedrijven uit Almere zich hiervoor kosteloos hadden ingezet. Zo hielpen studenten van de afdeling Horeca en Toerisme van het ROC Flevoland Almere mee in de organisatie en bediening en zorgde Event Supply voor de tafels, stoelen en kramen. Alle broodjes, drankjes en lekkere hapjes werden gratis geleverd door de ondernemers die aan of in de buurt van het Stationsplein gevestigd zijn, zoals de Plus Supermarkt, Giardino di Pasta, Slagerij Pouw, Bakkeron, Cafe het Boemeltje, Subway, Xenos, Hema en Supermarkt Bakhara.
Het ontbijt leverde bijna 1000 euro op, dat door de ondernemersvereniging van Almere Centrum werd verdubbeld. De Almeerdaagse stelde het complete inschrijfgeld van deze dag beschikbaar en ook de opbrengst van de segways werd door Boei2 aan War Child geschonken. Ook werden er door diverse ondernemers inzamelingsacties gehouden. In totaal bracht deze ochtend meer dan 3.000 euro voor War Child op.
Drukbezochtste ochtenduitzending
DJ's Edwin Evers en Tim Klijn waren erg enthousiast over de publieke belangstelling in Almere. Volgens een woordvoerder van Radio 538 was de ochtenduitzending vanuit Almere de drukbezochtste tot nu toe.
Iedere dag groeien nog miljoenen kinderen op in oorlog. Daarom trekken DJ's van Radio 538 deze week met een mobiele studio door het land met het doel zo veel mogelijk geld op te halen voor War Child. De actie is op 25 maart begonnen en gaat door tot 1 april. Wie de actie in Almere gemist heeft, kan nog terecht op de website www.radio538voorwarchild.nl
---
Noot voor de redactie,