Gemeente Vlaardingen
-
Vlaardingen verbetert dienstverlening
30-03-2011 |
Wilt u een paspoort vernieuwen? Of een melding maken van losliggende
stoeptegels? De gemeente Vlaardingen biedt diverse producten en
diensten. Voor burgers én ondernemers. Om te zorgen dat u zo snel
mogelijk een juist antwoord krijgt op uw vraag werkt de gemeente
Vlaardingen met servicenormen. Servicenormen zijn beloften over de
dienstverlening. U weet hierdoor wat u van de gemeente kunt verwachten,
wanneer u antwoord krijgt en wat de eventuele kosten zijn.
Servicenormen: `Zo zijn wij u van dienst!' kaft van het boekje
servicenormen
U kunt onze servicenormen nalezen in de digitale brochure `Zo zijn wij
u van dienst'. Hierin leest u hoe snel u een reactie van ons kunt
verwachten als u ons een vraag stelt: via het contactformulier op onze
website, de telefoon, de balie of per brief. Daarnaast vindt u hier per
product of dienst hoe u zaken met ons kunt regelen, wanneer u antwoord
krijgt en wat de eventuele kosten zijn. U kunt de informatie over onze
producten en diensten ook direct vinden via het digitaal loket van deze
website. tekst open documente
Vier duidelijke contactkanalen
Heeft u een vraag aan de gemeente? U kunt onze gemeente benaderen via
vier contactkanalen. Via deze kanalen streven we ernaar om uw vraag
snel, juist en eenduidig te beantwoorden. Via het digitale loket van
onze website kunt u informatie vinden over de producten en diensten van
de gemeente Vlaardingen.
Onze vier contactkanalen:
1. Internet/e-mail: regel uw zaken digitaal via
www.vlaardingen.nl/digitaalloket of maak een afspraak via
www.vlaardingen.nl/afspraak;
2. Telefoon: de gemeente is telefonisch bereikbaar van 08.00 tot 17.00
uur via (010) 248 4000;
3. Balie: voor diverse producten en diensten kunt u - het liefst op
afspraak - terecht in het stadskantoor Westnieuwland 6;
4. Brief: u kunt uw brief sturen naar de Gemeente Vlaardingen, postbus
1002, 3130 EB in Vlaardingen.
Bezoekt u ons via deze website: www.vlaardingen.nl, dan...
* kunt u 24 uur per dag, 7 dagen per week zaken doen;
* vindt u de juiste informatie binnen vier muisklikken.
Stuurt u een vraag via www.vlaardingen.nl/contact, dan...
* krijgt u dezelfde dag automatisch een ontvangstbevestiging per
e-mail;
* worden eenvoudige vragen binnen 2 werkdagen beantwoord;
* verzenden wij, als de afhandeltermijn langer dan 30 werkdagen
duurt, binnen 30 werkdagen een tussenbericht met daarin een melding
wanneer u het inhoudelijke antwoord kunt verwachten.
Belt u ons via het centrale telefoonnummer (010) 248 4000, dan...
* kunt u ons op werkdagen van 08.00 uur tot 17.00 uur bereiken;
* proberen wij uw vraag direct te beantwoorden. Als dat niet lukt,
verbinden wij u door naar de juiste persoon. Indien de juiste
persoon niet aanwezig is, maken wij een terugbelnotitie. Wij nemen
dan binnen twee werkdagen contact met u op. Bij ingewikkelde vragen
beantwoorden wij uw vraag binnen maximaal 30 werkdagen. Als de
afhandeltermijn langer duurt dan ontvangt u daarover bericht.
Stuurt u ons een brief, dan...
* ontvangt u binnen drie werkdagen per brief een
ontvangstbevestiging;
* verzenden wij, als de afhandelingstermijn langer dan 30 werkdagen
duurt, een tussenbericht met daarin een melding wanneer u het
inhoudelijke antwoord kunt verwachten.
Bezoekt u onze balie op het stadskantoor Westnieuwland, dan...
* kunt u het beste vooraf een afspraak maken via
www.vlaardingen.nl/afspraak of (010) 248 4000;
* wordt u op het afgesproken tijdstip geholpen, als u vooraf een
afspraak heeft gemaakt.
Uw mening telt!
De samenstelling van de servicenormen is met medewerking van een
burgerforum tot stand gekomen. Bewoners van Vlaardingen hebben
aangegeven wat we kunnen verbeteren en wat goede servicenormen zijn. We
zullen deze servicenormen regelmatig actualiseren. We werken namelijk
voortdurend aan het verder verbeteren van onze dienstverlening. Dit
doen wij graag samen met u. Heeft u suggesties ter verbetering? Of zijn
wij een servicenorm niet nagekomen? Via ons contactformulier horen wij
graag uw mening!
Zie ook
Meer informatie
* Digitaal loket
* Maak een afspraak
* Contact met Vlaardingen
Contactinformatie
Postbus 1002
3130 EB Vlaardingen
Mail: Contactformulier
Tel. (010) 248 4000