Gemeente Vlaardingen



-

Vlaardingen verbetert dienstverlening

30-03-2011 |

Wilt u een paspoort vernieuwen? Of een melding maken van losliggende stoeptegels? De gemeente Vlaardingen biedt diverse producten en diensten. Voor burgers én ondernemers. Om te zorgen dat u zo snel mogelijk een juist antwoord krijgt op uw vraag werkt de gemeente Vlaardingen met servicenormen. Servicenormen zijn beloften over de dienstverlening. U weet hierdoor wat u van de gemeente kunt verwachten, wanneer u antwoord krijgt en wat de eventuele kosten zijn.

Servicenormen: `Zo zijn wij u van dienst!' kaft van het boekje servicenormen
U kunt onze servicenormen nalezen in de digitale brochure `Zo zijn wij u van dienst'. Hierin leest u hoe snel u een reactie van ons kunt verwachten als u ons een vraag stelt: via het contactformulier op onze website, de telefoon, de balie of per brief. Daarnaast vindt u hier per product of dienst hoe u zaken met ons kunt regelen, wanneer u antwoord krijgt en wat de eventuele kosten zijn. U kunt de informatie over onze producten en diensten ook direct vinden via het digitaal loket van deze website. tekst open documente

Vier duidelijke contactkanalen
Heeft u een vraag aan de gemeente? U kunt onze gemeente benaderen via vier contactkanalen. Via deze kanalen streven we ernaar om uw vraag snel, juist en eenduidig te beantwoorden. Via het digitale loket van onze website kunt u informatie vinden over de producten en diensten van de gemeente Vlaardingen.

Onze vier contactkanalen:

1. Internet/e-mail: regel uw zaken digitaal via www.vlaardingen.nl/digitaalloket of maak een afspraak via www.vlaardingen.nl/afspraak;

2. Telefoon: de gemeente is telefonisch bereikbaar van 08.00 tot 17.00 uur via (010) 248 4000;

3. Balie: voor diverse producten en diensten kunt u - het liefst op afspraak - terecht in het stadskantoor Westnieuwland 6;
4. Brief: u kunt uw brief sturen naar de Gemeente Vlaardingen, postbus 1002, 3130 EB in Vlaardingen.

Bezoekt u ons via deze website: www.vlaardingen.nl, dan...
* kunt u 24 uur per dag, 7 dagen per week zaken doen;
* vindt u de juiste informatie binnen vier muisklikken.

Stuurt u een vraag via www.vlaardingen.nl/contact, dan...
* krijgt u dezelfde dag automatisch een ontvangstbevestiging per e-mail;

* worden eenvoudige vragen binnen 2 werkdagen beantwoord;
* verzenden wij, als de afhandeltermijn langer dan 30 werkdagen duurt, binnen 30 werkdagen een tussenbericht met daarin een melding wanneer u het inhoudelijke antwoord kunt verwachten.

Belt u ons via het centrale telefoonnummer (010) 248 4000, dan...
* kunt u ons op werkdagen van 08.00 uur tot 17.00 uur bereiken;
* proberen wij uw vraag direct te beantwoorden. Als dat niet lukt, verbinden wij u door naar de juiste persoon. Indien de juiste persoon niet aanwezig is, maken wij een terugbelnotitie. Wij nemen dan binnen twee werkdagen contact met u op. Bij ingewikkelde vragen beantwoorden wij uw vraag binnen maximaal 30 werkdagen. Als de afhandeltermijn langer duurt dan ontvangt u daarover bericht.

Stuurt u ons een brief, dan...

* ontvangt u binnen drie werkdagen per brief een ontvangstbevestiging;

* verzenden wij, als de afhandelingstermijn langer dan 30 werkdagen duurt, een tussenbericht met daarin een melding wanneer u het inhoudelijke antwoord kunt verwachten.

Bezoekt u onze balie op het stadskantoor Westnieuwland, dan...
* kunt u het beste vooraf een afspraak maken via www.vlaardingen.nl/afspraak of (010) 248 4000;
* wordt u op het afgesproken tijdstip geholpen, als u vooraf een afspraak heeft gemaakt.

Uw mening telt!
De samenstelling van de servicenormen is met medewerking van een burgerforum tot stand gekomen. Bewoners van Vlaardingen hebben aangegeven wat we kunnen verbeteren en wat goede servicenormen zijn. We zullen deze servicenormen regelmatig actualiseren. We werken namelijk voortdurend aan het verder verbeteren van onze dienstverlening. Dit doen wij graag samen met u. Heeft u suggesties ter verbetering? Of zijn wij een servicenorm niet nagekomen? Via ons contactformulier horen wij graag uw mening!

Zie ook

Meer informatie


* Digitaal loket

* Maak een afspraak

* Contact met Vlaardingen

Contactinformatie

Postbus 1002
3130 EB Vlaardingen
Mail: Contactformulier
Tel. (010) 248 4000