Ingezonden persbericht


Korianders in Rhenen best gewaardeerde Restaurant van Nederland Benelux Restaurant Week groot succes ­ 250.000 bezoekers bij 1.750 restaurants

Amsterdam, 29 maart 2011 ­ Het vertrouwde recept van de Restaurant Week, een driegangendiner voor ¤27,50, kreeg dit jaar een internationaal karakter. Van 14 tot en met 20 maart vond de eenmalige editie van de Benelux Restaurant Week plaatst. Op dinsdag 29 maart zijn de Publieksprijswinnaars van de Benelux Restaurant Week bekendgemaakt. Per regio hebben de bezoekers van de culinaire week hun favoriet aangewezen. Daarnaast ontving Korianders in Rhenen met een gemiddeld cijfer van 9,5 de Publieksprijs voor beste restaurant van Nederland. Het restaurant wordt geroemd om haar "zeer creatieve keuken met niet alledaagse maar gedurfde gerechten,' zo schrijft één van de bezoekers op de site van Diningcity.com. De Kromme Dissel in Heelsum werd verkozen tot beste Michelin-sterrestaurant.

Tijdens de eenmalige editie van de Benelux Restaurant Week konden gasten kiezen tussen 1.750 restaurants in België, Nederland en Luxemburg om uitgebreid te dineren of te lunchen. Nooit eerder vond er een culinair evenement plaats van zo'n groot formaat. De deelnemende restaurants, waaronder ruim 50 Michelin-sterrestaurants, hadden afgelopen week een extra omzet van 13 miljoen euro.

Restaurant Week Publieksprijs
De Publieksprijs is de enige prijs in de Nederlandse culinaire wereld die door de restaurantbezoekers zelf wordt toegekend. Na afloop van de Restaurant Week ontvingen de gasten het verzoek om online een beoordeling te geven van de door hen bezochte restaurants. Ruim 30.000 bezoekers stemden online na afloop van het evenement op hun favoriete restaurant. In deze beoordeling zijn kwaliteit van het eten, service en sfeer meegenomen.

Winnaars
Uit de beoordelingen van de gasten bleek restaurant Korianders in Rhenen de landelijke winnaar. Van de ruim 50 deelnemende Michelin-sterrestaurants sleepte De Kromme Dissel in Heelsum de prijs in de wacht. De winnende smaakmakers in België en Luxemburg waren Pas de Deux In België en La Distillerie in Luxemburg. DiningCity.com reikte ook prijzen uit per regio aan de best gewaardeerde restaurants:

Regio: Restaurantnaam in Plaats
Amsterdam: Lute in Oudekerk a/d Amstel
Noord-Holland: De Vijfde Smaak in Wormerveer
Utrecht en 't Gooi: Korianders in Rhenen
Rotterdam: Antichic In Rotterdam
Zuid-Holland: Sevens ! in Oud Ade
Brabant: De Lindehof * in Nuenen
Gelderland: De Kromme Dissel* in Heelsum (Arnhem)
Limburg: Antiek in Helden
Drenthe, Overijssel, Flevoland: De Bagatelle in Mariënheem (Gem. Raalte) Zeeland: Bottles in Sas van Gent
Friesland & Groningen: Herberg de Waard van Ternaard in Ternaard

Volgende editie
De volgende editie van de Nederlandse versie van de Restaurant Week staat gepland van 29 augustus tot 4 september 2011. In november 2011 gaat in België en Luxemburg de culinaire week van start. Kun je niet zo lang wachten en wil je toch luxe dineren? Van 6 tot en met 12 juni vindt de Michelin-ster Restaurant Week plaatst. Kijk voor meer informatie op www.diningcity.com.

We Care Foundation: 50.000 euro bijeen gebracht
DiningCity, de organisator van de Restaurant Week, doneerde voor elke gast tijdens de Restaurant Week een bijdrage aan de We Care Foundation. De We Care Foundation zamelt met de horeca geld in voor goede doelen. Dit bedrag wordt gedoneerd aan organisaties die zich inzetten voor mensen voor wie het beleven van gastvrijheid geen normaal begrip is. Meer informatie over de We Care Foundation is te vinden op www.wecarefoundation.eu.

DiningCity.com vernieuwd
De Restaurant Week is een idee van de toonaangevende online restaurantgids DiningCity.com. Behalve in Nederland is het in 1998 opgerichte bedrijf binnen Europa momenteel actief in België, Oostenrijk, Zwitserland, Italië en Spanje en buiten Europa in steden als New York, Singapore, Dubai en zelfs Sjanghai en Beijing. Op de vernieuwde website kunnen bezoekers restaurants selecteren op prijsklasse, soort keuken, locatie en sfeer. Informatie over de restaurants wordt gepresenteerd aan de hand van foto's, menu's, virtuele tours en video. Online reserveren voor vele acties is mogelijk en ook de combinatie van aansprekend beeldmateriaal, de interactieve mogelijkheden en leuke acties bij de restaurants, maakt DiningCity.com tot een onderscheidende site op restaurantgebied. Zie ook de vernieuwde website www.DiningCity.com.

Einde bericht




Ingezonden persbericht