P E R S B E R I C H T
'Ali B op Volle toeren' wint Positive Young Media Award 2011
Amsterdam, 29 maart 2011; Het Tv-programma Ali B Op Volle Toeren heeft de Positive Young Media Award 2011 gewonnen. De prijs wordt toegekend aan positieve rolmodellen voor jeugd in de media, en elk jaar uitgereikt door de Nationale Academie Voor Media & Maatschappij. De andere kandidaten voor deze prijs waren presentator Arie Boomsma als boegbeeld voor identiteit en zelfontwikkeling en de seksuele voorlichtingswebsite Uwkindsenseks.nl van o.a. Rutgers WPF. Het programma Ali B op Volle Toeren was de overtuigende winnaar van de alweer 3de Positive Young Media Award.
Citaten uit het jury rapport over het programma Ali B op Volle Toeren:
'Een adembenemend mooi programma'
'Zo kunnen rappers dus ook zijn: prima rolmodellen voor de jongens!'
'Het is lang geleden dat ik met natte ogen naar de televisie heb gekeken'
'Een perfecte match tussen oude en nieuwe Nederlandse cultuur'
'Het programma laat respect zien tussen de verschillende generaties.'
'Zo zie je maar weer; muziek verbindt!'
Reactie van Ali B op het winnen van de Young Positive Media Award 2011:
'Wat een eer! Erg bedankt voor deze prijs die ik zeker deel met de makers van Tuvalu en producers Brownie Dutch en de twee Pablo's. Op naar seizoen 2! Grtz!'
Reactie van Uitvoerend Producent Manon de Jong van het productiebedrijf Tuvalu:
'We zijn vereerd met deze prijs en met alle positieve reacties op het programma! Het was een feest om te maken en we verheugen ons op het tweede seizoen!'
Achtergrondinformatie Academie voor Media & Maatschappij
De Nationale Academie voor Media en Maatschappij is een initiatief van Stichting Media Rakkers en Stichting De Kinderconsument, opinieleiders op het gebied van jeugd en media in Nederland. Zij zijn beiden al jaren actief in het verbeteren van mediawijsheid van kinderen, jongeren en hun professionele opvoeders en zijn ook de initiatiefnemers van de zeer succesvolle Nationale Opleiding MediaCoach, waar zij een aanzienlijke subsidie voor ontvingen van het Leonardo da Vinci fonds van de Europese Commissie.
De Academie stelt zich tot doel de mediawijsheid van jeugd en hun opvoedprofessionals actief te verbeteren. De Academie biedt deskundigheidsbevordering voor een brede doelgroep van (opvoed)professionals zoals leerkrachten en docenten, bibliotheek- en mediatheek medewerkers, jeugdhulpverleners, politiemensen en anderen die dagelijks met jeugd in contact staan.
www.kinderconsument.nl
Voor meer informatie en interviews: