Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

PepsiCo Nederland verlaagt zoutgehalte van Lay's Superchips, Lay's Light, Lay's Sticks en Duyvis met 25% Naast significante vermindering van (verzadigd) vet, nu ook verregaande verlagingen van zout

Utrecht, 29 maart 2011 -PepsiCo Nederland heeft afgelopen week het zoutgehalte van Lay's Superchips, Lay's Light, Lay's Sticks en Duyvis met een kwart verminderd. PepsiCo Nederland verbetert en vernieuwt zijn producten voortdurend zodat deze niet alleen beter smaken maar ook beter zijn qua samenstelling. Door het verder doorvoeren van significante zoutverlagingen zonder concessies te doen aan smaak bevestigt PepsiCo Nederland opnieuw zijn marktleiderschap. Vorig jaar werd het zoutgehalte al met 25% verminderd in enkele andere Lay's producten, zoals Lay's Naturel, Paprika en Cheese Onion. Al in 2007 was PepsiCo Nederland met Lay's de eerste chipsfabrikant die al zijn chips ging bereiden in zonnebloemolie waardoor de chips 70% minder verzadigd vet bevatten. Een innovatie die door vrijwel de hele markt werd gevolgd.

"Wij zijn er trots op dat we er in geslaagd zijn om de juiste receptuur te ontwikkelen die voldoet aan onze eisen en dezelfde smaak kan garanderen die consumenten van ons gewend zijn. Dat is namelijk nog niet zo eenvoudig. Mensen waarderen onze producten voornamelijk om de lekkere smaak maar zijn tegelijkertijd steeds meer bewust bezig met hun gezondheid. Zij realiseren zich vaak niet dat vet, zout en suiker belangrijke smaakmakers zijn. Als je deze ingrediënten eruit haalt moet je alles uit de kast halen om dezelfde smaak te garanderen. Naast smaak is zout van belang voor de structuur van onze producten. Dat het ons is gelukt, is een belangrijke ontwikkeling waarvan ik verwacht dat de markt ons weer zal volgen," aldus Richard den Hollander, General Manager PepsiCo Nederland.

Performance with Purpose
'Performace with Purpose' is onze kijk op duurzaam ondernemen en is verankerd in onze bedrijfsstrategie. PepsiCo wil met Performance with Purpose een balans vinden tussen zakelijk succes en het nemen van maatschappelijke verantwoordelijkheid voor mens en milieu. Voeding & Gezondheid is één van de belangrijke pijlers van Performance with Purpose en richt zich onder andere op de vermindering van(verzadigd) vet, suiker en zout met behoud van smaak. Als fabrikant van onder meer hartige snacks, frisdranken, vruchtensappen, en ontbijtgranen vergemakkelijkt PepsiCo bovendien de keuze voor een verantwoord leefpatroon door een brede variëteit aan producten en duidelijke productinformatie te bieden.


- - Einde bericht - -

Over PepsiCo
Met bekende sterke merken als Pepsi, 7-up, Tropicana, Quaker Cruesli, Lay's, Doritos, Duyvis en Smiths staat PepsiCo in Nederland in de Top 7 van voedingsmiddelenbedrijven. In Nederland zijn er voor PepsiCo 850 mensen werkzaam. Zij werken op vier vestigingen, waaronder drie productfaciliteiten. Voor meer informatie: www.pepsico.nl

PepsiCo Nederland is onderdeel van de PepsiCo Groep (PEP, NYSE) die wereldwijd de meeste merken in voeding en dranken heeft. De divisies Frito-Lay, Quaker, Pepsi-Cola, Tropicana en Gatorade bieden honderden producten waar consumenten in meer dan tweehonderd landen dagelijks van genieten. PepsiCo heeft een jaaromzet van ongeveer 60 miljard dollar. Wereldwijd worden werknemers van PepsiCo verbonden door een gezamenlijke visie op duurzame groei: Performance with Purpose.

PepsiCo biedt consumenten een breed aanbod van smaakvolle producten. Daarnaast wil het bedrijf de natuurlijke rijkdommen beschermen. Voor het personeel geeft PepsiCo prioriteit aan diversiteit en een werkomgeving waarin mensen zich gerespecteerd en gestimuleerd voelen. PepsiCo wil met Performance with Purpose een balans vinden tussen zakelijk succes en het nemen van maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Voor meer informatie: www.pepsico.com


Noot voor redacties

**