Ingezonden persbericht
Persbericht
Recessie krijgt geen greep op Nederlandse vrouw
De Libelle Geluksbarometer
Hoofddorp, 29 maart 2011 - Politieke onrust of economische crisis: de Nederlandse vrouw is niet van haar stuk brengen. Ze is nog even gelukkig als in 2007 en 2009, zo blijkt uit de Libelle Geluksbarometer 2011 die Libelle hield in samenwerking met Motivaction. Vooral vrouwen die werken en vrouwen met een relatie zijn erg tevreden. Gemiddeld geven Nederlandse vrouwen hun geluk een 7,3.
Ondanks turbulente tijden beoordeelt de helft van de Nederlandse vrouwen in de leeftijd van 25 tot en met 55 jaar haar geluk met een 8 of hoger. Vrouwen met een baan geven hun geluk een hoger cijfer en dat geldt ook voor vrouwen met een relatie. Gemiddeld geven ze een 7,3. Opvallend is dat de grootste bronnen van geluk niet te maken hebben met geld, bezit of status: 60% noemt het gezin het belangrijkste in het leven, gevolgd door liefde (57%) en goed in je vel zitten (54%).
Meer uitkomsten
- Bijna de helft van de vrouwen zegt dat werk gelukkig maakt.
â- Hoewel vrouwen met een relatie hun geluk een hoger cijfer geven, zeggen alleenstaande vrouwen vaker meer uit het leven te halen.
â- 88% is gelukkig met hoe ze woont.
â- 45% wil graag meer tijd voor bezinning hebben.
â- De gezondheidszorg is een bron van zorg voor 55%.
â- 89% voelt zich niet bedreigd door de multiculturele samenleving.
â- Troosteten: 11% valt erop terug als middel tegen ongeluk.
â- Vrouwen zonder kinderen vinden dat hun relatie beter is (89%) dan vrouwen met kinderen (82%).
â- Opgeruimd maakt blij: 68% is gelukkig als het huis aan kant is.
â- Van de vrouwen verlangt 13% naar een heel ander bestaan.
Onderzoek
De Libelle Geluksbarometer is een nieuw vijfjaarlijks onderzoek onder vrouwen over hun geluksgevoel. Via een online enquête zijn 527 Nederlandse vrouwen in de leeftijd van 25 tot en met 55 ondervraagd.
Een uitgebreid verslag over de De Libelle Geluksbarometer is terug te vinden in Libelle 14, vanaf 1 april verkrijgbaar in de winkel.
Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital = Sanoma Media Netherlands
Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital gaan per 5 april 2011 één naam hanteren: Sanoma Media Netherlands. Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, custom media magazines, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste Mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma Media bereikt met al haar media circa 90% van de Nederlandse bevolking (13+) en 80% van alle internetters (13+) in Nederland.
Sanoma heeft een rijk portfolio met meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl en Startpagina.nl.
Meer informatie over Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital vind je op www.sanoma-uitgevers.nl of www.sanomadigital.nl.
Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomaNL
Noot voor redacties
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (