Ambities familiebedrijf Bolletje moet zorgen voor aanzienlijke groei
Persbericht van Creative Venue BV
Productie omhoog door introductie nieuwe beschuiten
Ambities familiebedrijf Bolletje moet zorgen voor aanzienlijke groei
Almelo - 29 maart 2011. Bolletje, fabrikant van onder andere beschuit,
knäckebröd en ontbijtkoek, zet de komende jaren fors in op een
versnelling van de omzetgroei, uitbreiding van productiefaciliteiten en
introducties van nieuwe producten. Het familiebedrijf uit Almelo dat
sinds 1867 een begrip is in miljoenen Nederlandse huishoudens en ook in
2010 tot een van Nederlands sterkste merken gerekend kon worden, kijkt
terug op een uitstekend jaar. In 2010 groeide de omzet 5% en
introduceerde Bolletje zeven nieuwe producten binnen het ontbijt/
lunchsegment.
De vorig jaar in gebruik genomen nieuwe productielijn met een lengte
van ruim 170 meter, vormde voor Bolletje reeds de opmaat naar een
aanzienlijke uitbreiding van de gewenste productie in 2011. De huidige
bakkerij is een van de modernste van Europa en zorgt voor meer
marktflexibiliteit om sneller, beter en professioneler in te spelen op
de wensen van consumenten. In dat kader moet een nieuw beschuit voor
linkshandigen in 2011 de smaakmaker worden onder de ontbijt- en
lunchproducten. Voorafgaand aan de Nederlandse introductie werd er
uitvoerig getest op productie-, verpakkings- en consumentenniveau.
Innovatie: sneller groeien dan de markt
Bolletje wil het leidende merk binnen het ontbijt- en lunchsegment
blijven. Hielke van Dijken, algemeen directeur van Bolletje: "We zullen
de komende jaren verder inspelen op de trend naar echte en eerlijke
producten, daarbij rekening houdend met het ontbijt- en lunchgebruik
van consumenten. Nu al dekken we het totale aanbod bakkerijproducten
voor ontbijt en lunch af met een brede lijn van beschuit, knäckebröd,
ontbijtkoek en roggebrood."
Bolletje zal blijven innoveren met variaties binnen de productgroepen
om optimaal in te spelen op het ontbijt- en lunchgedrag binnen
Nederlandse huishoudens. Zo is de markt voor de belangrijkste
productgroep beschuit de afgelopen jaren stabiel gebleven, maar
gegroeid voor speciale varianten. "De nieuwe beschuit voor
linkshandigen gaat daar zeker een nieuwe impuls aan geven."
Ontbijt en koude lunch: zeer belangrijk voor de Nederlander
Op dit moment ontbijt 90% van de Nederlanders dagelijk thuis, 87% doet
dat nagenoeg elke dag. Slechst 3% ontbijt onderweg en 7% doet dat op
het werk. De traditionele ontbijt- en lunchmomenten in Nederlandse
huishoudens zullen volgens Bolletje de komende jaren vervagen.
Dientengevolge zal de tussendoorconsumptie van ontbijt- en
lunchproducten toenemen.
Productiecapaciteit verdubbelt
Met de in gebruikname van de nieuwe productielijn in Almelo bakte
Bolletje in 2010 meer dan 350 miljoen beschuiten in 8 varianten. De
productie zal in 2011 substantieel opgevoerd worden.
Noot voor redacties
Creative Venue BV
Noot voor de red
actie (
Razende Robot Reporter