Ambities familiebedrijf Bolletje moet zorgen voor aanzienlijke groei

Persbericht van Creative Venue BV

Productie omhoog door introductie nieuwe beschuiten Ambities familiebedrijf Bolletje moet zorgen voor aanzienlijke groei

Almelo - 29 maart 2011. Bolletje, fabrikant van onder andere beschuit, knäckebröd en ontbijtkoek, zet de komende jaren fors in op een versnelling van de omzetgroei, uitbreiding van productiefaciliteiten en introducties van nieuwe producten. Het familiebedrijf uit Almelo dat sinds 1867 een begrip is in miljoenen Nederlandse huishoudens en ook in 2010 tot een van Nederlands sterkste merken gerekend kon worden, kijkt terug op een uitstekend jaar. In 2010 groeide de omzet 5% en introduceerde Bolletje zeven nieuwe producten binnen het ontbijt/ lunchsegment.

De vorig jaar in gebruik genomen nieuwe productielijn met een lengte van ruim 170 meter, vormde voor Bolletje reeds de opmaat naar een aanzienlijke uitbreiding van de gewenste productie in 2011. De huidige bakkerij is een van de modernste van Europa en zorgt voor meer marktflexibiliteit om sneller, beter en professioneler in te spelen op de wensen van consumenten. In dat kader moet een nieuw beschuit voor linkshandigen in 2011 de smaakmaker worden onder de ontbijt- en lunchproducten. Voorafgaand aan de Nederlandse introductie werd er uitvoerig getest op productie-, verpakkings- en consumentenniveau.

Innovatie: sneller groeien dan de markt
Bolletje wil het leidende merk binnen het ontbijt- en lunchsegment blijven. Hielke van Dijken, algemeen directeur van Bolletje: "We zullen de komende jaren verder inspelen op de trend naar echte en eerlijke producten, daarbij rekening houdend met het ontbijt- en lunchgebruik van consumenten. Nu al dekken we het totale aanbod bakkerijproducten voor ontbijt en lunch af met een brede lijn van beschuit, knäckebröd, ontbijtkoek en roggebrood."

Bolletje zal blijven innoveren met variaties binnen de productgroepen om optimaal in te spelen op het ontbijt- en lunchgedrag binnen Nederlandse huishoudens. Zo is de markt voor de belangrijkste productgroep beschuit de afgelopen jaren stabiel gebleven, maar gegroeid voor speciale varianten. "De nieuwe beschuit voor linkshandigen gaat daar zeker een nieuwe impuls aan geven."

Ontbijt en koude lunch: zeer belangrijk voor de Nederlander Op dit moment ontbijt 90% van de Nederlanders dagelijk thuis, 87% doet dat nagenoeg elke dag. Slechst 3% ontbijt onderweg en 7% doet dat op het werk. De traditionele ontbijt- en lunchmomenten in Nederlandse huishoudens zullen volgens Bolletje de komende jaren vervagen. Dientengevolge zal de tussendoorconsumptie van ontbijt- en lunchproducten toenemen.

Productiecapaciteit verdubbelt
Met de in gebruikname van de nieuwe productielijn in Almelo bakte Bolletje in 2010 meer dan 350 miljoen beschuiten in 8 varianten. De productie zal in 2011 substantieel opgevoerd worden.


Noot voor redacties


Creative Venue BV

Noot voor de red actie (

Razende Robot Reporter