Vergouwen Overduin helpt Bank of Beijing met open counters

Persbericht van Vergouwen Overduin

Nederlandse trainingen voor Bank of Beijing

De Bank of Beijing, een van de grotere banken in China, is een pilot gestart voor open counters in haar bankkantoren. Voor het eerst gaan medewerkers en managers in open ruimtes gesprekken aan met de cliënten. Het Nederlandse trainings- en adviesbureau Vergouwen Overduin traint de medewerkers in de noodzakelijke vaardigheden die deze strategische verandering met zich meebrengt. Inmiddels zijn de eerste trainingsessies met succes afgerond en bestaat de intentie om het concept bij ongeveer 130 kantoren uit te rollen.

De China Banking Regulatory Commission, de Chinese AFM, heeft de regelgeving voor Chinese banken zodanig aangepast dat open counters voor medewerkers en cliënten bij een aantal bankproducten en -diensten mogelijk zijn. De aanleiding hiervoor is om internationaal te kunnen concurreren met buitenlandse banken en om internationale ondernemingen als cliënt aan zich te binden. De huidige manier van werken binnen de kantoren is daarvoor onvoldoende.

Volgens Boudewijn Overduin, directeur bij Vergouwen Overduin en verantwoordelijk voor Vergouwen Overduin China, zet de Bank of Beijing met de pilot een belangrijke stap in de gewenste richting. "De Bank of Beijing onderkent het belang van een moderne cliëntbenadering en beseft dat deze verandering ook een nieuwe benadering van management en medewerkers richting cliënten vraagt. Wij hebben eerder grote trajecten voor kantoren van grootbanken uitgevoerd en waren daarom een aantrekkelijke partner in de ogen van de Bank of Beijing."

De nieuwe benadering van cliënten moet niet alleen de juiste klanttevredenheid opleveren, maar ook een vergroting van commerciële slagkracht. Overduin: "Voor een Chinese bankmedewerker is het nieuw om in een open ruimte, en niet achter een loket, vragen te stellen aan een cliënt en zeker om door te vragen op signalen die een cliënt afgeeft. Waarvoor wil een cliënt een krediet? Zitten daar andere financiële behoeften aan vast? Kan de Bank of Beijing ook in die andere behoeften voorzien? De Chinese bankmedewerkers moeten dus directer, maar ook commercieel slimmer in gesprek gaan met cliënten en daar helpt Vergouwen Overduin ze bij."

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl

*

Links:
http://www.vergouwenoverduin.n
Bijlage:
* persbericht nederlandse trainingen voor bank of beijingpdf




Razende Robot Reporter