Vergouwen Overduin helpt Bank of Beijing met open counters
Persbericht van Vergouwen Overduin
Nederlandse trainingen voor Bank of Beijing
De Bank of Beijing, een van de grotere banken in China, is een pilot
gestart voor open counters in haar bankkantoren. Voor het eerst gaan
medewerkers en managers in open ruimtes gesprekken aan met de cliënten.
Het Nederlandse trainings- en adviesbureau Vergouwen Overduin traint de
medewerkers in de noodzakelijke vaardigheden die deze strategische
verandering met zich meebrengt. Inmiddels zijn de eerste
trainingsessies met succes afgerond en bestaat de intentie om het
concept bij ongeveer 130 kantoren uit te rollen.
De China Banking Regulatory Commission, de Chinese AFM, heeft de
regelgeving voor Chinese banken zodanig aangepast dat open counters
voor medewerkers en cliënten bij een aantal bankproducten en -diensten
mogelijk zijn. De aanleiding hiervoor is om internationaal te kunnen
concurreren met buitenlandse banken en om internationale ondernemingen
als cliënt aan zich te binden. De huidige manier van werken binnen de
kantoren is daarvoor onvoldoende.
Volgens Boudewijn Overduin, directeur bij Vergouwen Overduin en
verantwoordelijk voor Vergouwen Overduin China, zet de Bank of Beijing
met de pilot een belangrijke stap in de gewenste richting. "De Bank of
Beijing onderkent het belang van een moderne cliëntbenadering en beseft
dat deze verandering ook een nieuwe benadering van management en
medewerkers richting cliënten vraagt. Wij hebben eerder grote trajecten
voor kantoren van grootbanken uitgevoerd en waren daarom een
aantrekkelijke partner in de ogen van de Bank of Beijing."
De nieuwe benadering van cliënten moet niet alleen de juiste
klanttevredenheid opleveren, maar ook een vergroting van commerciële
slagkracht. Overduin: "Voor een Chinese bankmedewerker is het nieuw om
in een open ruimte, en niet achter een loket, vragen te stellen aan een
cliënt en zeker om door te vragen op signalen die een cliënt afgeeft.
Waarvoor wil een cliënt een krediet? Zitten daar andere financiële
behoeften aan vast? Kan de Bank of Beijing ook in die andere behoeften
voorzien? De Chinese bankmedewerkers moeten dus directer, maar ook
commercieel slimmer in gesprek gaan met cliënten en daar helpt
Vergouwen Overduin ze bij."
Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl
*
Links:
http://www.vergouwenoverduin.n
Bijlage:
* persbericht nederlandse trainingen voor bank of beijingpdf
Razende Robot Reporter