Gemeente Heemskerk


dinsdag, 22 maart 2011

WWB-gerechtigde geeft Heemskerk een acht

Afgelopen najaar is in opdracht van het bureau Werk en Inkomen net als vorig jaar een onderzoek gedaan naar de klanttevredenheid van WWB-gerechtigden (Wet werk en bijstand) in Heemskerk. Heemskerk scoort op alle punten beduidend hoger dan de 28 andere gemeenten waar de WWB-ers tegelijkertijd precies dezelfde vragenlijst hebben ingevuld.

Het gemiddelde cijfer dat de klanten aan Heemskerk geven is een acht. Vorig jaar was dit nog een 7,7. De andere gemeenten scoren daar een 7,3. "Ik ben erg blij dat de Heemskerkse burger tevreden is over onze dienstverlening", aldus wethouder Gineke van 't Veer. "Toch zijn er natuurlijk altijd verbeterpunten te benoemen, waar we ons de komende tijd dan ook volop op zullen richten."
Zo geeft de klant het advies de informatievoorziening over diverse andere regelingen te verbeteren, met name de informatievoorziening via internet wordt hier genoemd als verbeterpunt.
De gemeente handelde in 2010 gemiddeld 85% van de aanvragen voor levensonderhoud af binnen vier weken en 95% binnen zes weken, terwijl de wet acht weken toestaat.

---