Gemeente Heemskerk
dinsdag, 22 maart 2011
WWB-gerechtigde geeft Heemskerk een acht
Afgelopen najaar is in opdracht van het bureau Werk en Inkomen net als
vorig jaar een onderzoek gedaan naar de klanttevredenheid van
WWB-gerechtigden (Wet werk en bijstand) in Heemskerk. Heemskerk scoort
op alle punten beduidend hoger dan de 28 andere gemeenten waar de
WWB-ers tegelijkertijd precies dezelfde vragenlijst hebben ingevuld.
Het gemiddelde cijfer dat de klanten aan Heemskerk geven is een acht.
Vorig jaar was dit nog een 7,7. De andere gemeenten scoren daar een
7,3. "Ik ben erg blij dat de Heemskerkse burger tevreden is over onze
dienstverlening", aldus wethouder Gineke van 't Veer. "Toch zijn er
natuurlijk altijd verbeterpunten te benoemen, waar we ons de komende
tijd dan ook volop op zullen richten."
Zo geeft de klant het advies de informatievoorziening over diverse
andere regelingen te verbeteren, met name de informatievoorziening via
internet wordt hier genoemd als verbeterpunt.
De gemeente handelde in 2010 gemiddeld 85% van de aanvragen voor
levensonderhoud af binnen vier weken en 95% binnen zes weken, terwijl
de wet acht weken toestaat.
---