Winnaar Beauty Press Innovation Award 2011Publicatiedatum: 24-03-2011

Pers kiest voor zwarte zeep uit hammamlijn van Peggy Sage

Vanavond is tijdens de Beauty Award, hét event in de schoonheidsbranche, onder grote belangstelling de Beauty Press Innovation Award 2011 uitgereikt door Sylvana Simons. De winnaar is de Nederlandse Beautygroothandel die een authentieke zwarte zeep met eucalyptus instuurde voor deze wedstrijd. De zeep maakt deel uit van een complete hammam-lijn van Peggy Sage: Fleur d'Oriënt.

De Beauty Press Innovation Award is 4 jaar geleden in het leven geroepen door VNU Exhibitions, de organisator van de vakbeurzen voor de schoonheidsbranche, en Marjanne Riemens Communicatie (MRC), een fullservice bureau op het gebied van redactie, pr en trends in de uiterlijke verzorgingsbranche. Deelnemers aan de voorjaarsbeurs Beauty Trade special, mogen hun beursnoviteiten insturen begeleid met persinformatie. Dit jaar waren er, net als andere jaren, ruim 40 inzendingen. De top 10 werd op 3 maart jl. door vertegenwoordigers van de vakpers gemaakt en de uiteindelijke top 3 werd op 4 maart jl. bepaald door de consumentenpers. Insteek van zowel de vak- als consumentenpers is: wat is een echte noviteit? De jury let op ingrediënten, samenstelling en uitstraling van het product plus persmateriaal en neemt als uitgangspunt 'waar zou ik over schrijven in mijn magazine'.

Authentieke zwarte zeep
De onbetwiste nummer 1 is de authentieke zwarte zeep van Peggy Sage, firma Nederlandse Beauty Groothandel. De consumentenpersjury zegt hierover:
"Multi-culti in de schoonheidssalon. Goed idee om elementen uit de hammam te integreren in de westerse schoonheidsverzorging. Deze zeep brengt de hammam thuis in overtreffende trap", "Dit product (plus handschoen) zou ik zo plaatsen in een bodyproductie!", "Maakt je huid zacht en ready to scrub; ruikt lekker en is ideaal om te gebruiken in je thuis-spa of bij een bezoek aan de hammam" en tot slot: "Zwarte zeep is niet of nauwelijks te vinden! Leuk verpakt en spotgoedkoop!"

De tweede plaats is voor Velvet Skin Face Powder van het merk Tegorder Cosmetics, bedrijf
Fox Cosmetics. De consumentenpersjury zegt hierover: "Mooi zijn en mooier worden. Voor het eerst dat aan een gezichtspoeder verzorgende ingrediënten zijn toegevoegd", "Nooit eerder gezien: een poeder dat verrijkt is met zoveel essentiële oliën; het concept holistisch spreekt aan. De geur is zalig en rustgevend en het maakt je huid fluweelzacht," en tot slot: "Geeft je gezicht een mooie soft focus look."
Als nummer 3 kwam Dermapeel van het merk Skeyndor naar voren, bedrijf Care Cosmetics.
De consumentenpersjury zegt hierover: "Niet de allereerste biologische peeling, maar wel de eerste die geschikt is voor de gevoelige en de beschadigde huid" en "Exfolieert de huid met biologische peeling inclusief verzorging met liposomen en retinol."

De winnaar van vorig jaar, Institut Esthederm met Photoreverse (een revolutionair zonproduct), draagt de Award over aan de nieuwe winnaar. Tevens krijgt de nummer 1 een pagina aangeboden in het magazine Beauty2buy van VNU Exhibitions en een perstraject voor de vak- en consumentenpers via Marjanne Riemens Communicatie.

N.B. de Beauty Press Innovation Award is een jaarlijks event en gekoppeld aan de voorjaarsbeurs: de Beauty Trade special

Jury vakpers:
* Martijn Schwillens, hoofdredacteur De Beautysalon
* Pras Weijers, freelance Kosmetiek
* Sarah den Boef, eindredacteur Esthéticienne
* Marleen van Norden, uitgever Huidmagazine
* Inge de Munnik, www.schoonheidsspecialistennieuws.nl
* Astrid Marquenie, de Schoonheidsspecialist


Jury consumentenpers:
* Anneloes Tas, werkt o.a.voor JAN, Marie Claire, Beau Monde en LINDA/mode
* Karen van Ede, werkt o.a. voor Elegance, Elle en Cosmo
* Coen Wulms, werkt o.a. voor FHM en Esquire
* Conny Troost, beautydesk Sanoma Uitgevers, werkt o.a. voor Grazia


Dit zijn de nummers 1 t/m 10:

1.
Leverancier: Ned.Beauty Grooth.
Merk: Peggy Sage
Product: Authentieke zwarte zeep

2.
Leverancier: Fox Cosmetics
Merk: Tegorder Cosmetics
Product: Velvet Skin Face Powder

3.
Leverancier: Care Cosmetics
Merk: Skeyndor
Product: Dermapeel

4.
Leverancier: Environ/Helene V
Merk: Healing Earth
Product: Coffee Cinnamon/Orange Body polish

5.
Leverancier: Beauty Injection
Merk: Casmara Cosmetics
Product: Goji Masker

6.
Leverancier: Mink Beauty Conc.
Merk: Mineralogie
Product: SPF 26 Loose Mineral Foundation Dispensing

7.
Leverancier: Alcina
Merk: Alcina
Product: nr. 1 oog- en gezichtscrème en reinigingsmousse

8.
Leverancier: Mikos
Merk: Mila d'Ópiz
Product: Skin Clear Serum

9.
Leverancier: Pilou Cosmetics
Merk: Rosalpina
Product: Natural Spa Concept

10.
Leverancier: Yoffi
Merk: Ahava
Product: Multi-Vitamin-Dry Oil

.-.-.-.-.-.

Noot voor de redactie,

VNU Exhibitions