Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD)
Nieuwe promotiecampagne ambachtelijke brood- en banketbakkers
25/03/2011
In de afgelopen jaren hebben het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD)
en het Hoofdbedrijfschap Ambachten (HBA) de warme bakker en de
banketbakker met de promotiecampagne `Met zorg gemaakt, met smaak
gegeten' duidelijk geprofileerd als dé ambachtelijke en authentieke
bakker. De campagne werd zowel door vakgenoten als de consument (zeer)
positief beoordeeld. Begin april start de Commissie Detailhandel Brood
en Banket van het HBD en HBA met een nieuwe promotiecampagne, die weer
een stap verder gaat dan de vorige campagne. De campagne richt zich met
name op kwaliteitsbewuste boodschappers van 20 tot 49 jaar.
De meest kenmerkende elementen van de vorige promotiecampagne komen ook
in de nieuwe campagne terug: de warme authentieke sfeer, de muziek en
de zang. En de slogan blijft `Met zorg gemaakt, met smaak gegeten'.
Maar de invalshoek is anders. In de vernieuwde campagne draait het om
dat wat de warme bakker en banketbakker echt bijzonder maakt, namelijk
hun toewijding, passie en liefde voor het vak.
Nieuwe tv-spot en nieuw bakkerslied
Die liefde voor het vak wordt vaak van generatie op generatie
doorgegeven. Dat komt terug in de nieuwe tv-spot en het nieuwe
bakkerslied. De tv-spot vertelt het verhaal van een oudere en een
jongere bakker, vader en zoon. Hun relatie staat symbool voor de liefde
die de warme bakker heeft voor zijn vak. En dat vertaalt zich weer naar
ovenverse en overheerlijke producten.
Vernieuwde website
Ook de website www.warmebakker.nl is geheel vernieuwd. Op de site zijn
verschillende filmpjes te zien die ingaan op `het geheim' van de warme
bakker en de banketbakker. Wat is bijvoorbeeld het geheim van een goede
taart? Of van lekker vers? De filmpjes laten zien dat het geheim vooral
schuilt in de toewijding, passie en liefde voor het vak. Om de site te
promoten is een korte extra tv-spot (een `tag-on') gemaakt, die na de
hoofdspot in hetzelfde reclameblok wordt uitgezonden en die consumenten
oproept naar www.warmebakker.nl te gaan om het geheim van de warme
bakker te ontdekken.
Vaak op de buis
De nieuwe tv-spots worden van 4 tot en met 16 april uitgezonden via
Nederland 1, 2 en 3, de RTL-zenders en de regionale zenders die
samenwerken in ORN. In juni en september volgen een tweede en een derde
uitzendperiode. In totaal worden met de tv-spots dit jaar ruim 8
miljoen consumenten bereikt. De hoofdspot is te bekijken via
www.warmebakker.nl.
Gratis raamstickers
Eind maart ontvangen alle ambachtelijke brood- en banketbakkers een
mailing met informatie over de vernieuwde campagne. Om maximaal te
profiteren van de campagne ontvangen ze bij de mailing tevens twee
gratis raamstickers met het vernieuwde `Met zorg gemaakt, met smaak
gegeten'-logo. De raamstickers zijn er in twee versies: voor de warme
bakker en voor de banketbakker.
Samenwerking
De campagne `Met zorg gemaakt, met smaak gegeten' is een initiatief van
de Commissie Detailhandel Brood en Banket van het HBD en HBA, waarin de
Nederlandse Brood- en banketbakkers Ondernemers Vereniging (NBOV), FNV
Bondgenoten en CNV Vakmensen samenwerken.